بازدید 5677

مرحله دوم فروش اوراق مشارکت پارس جنوبی از فردا

کد خبر: ۲۲۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵ 03 February 2012
فروش مرحله دوم اوراق مشارکت پارس جنوبی با سود 20 درصد از صبح فردا (15 بهمن) در شعب منتخب بانک های تجارت و ملت آغاز می شود و به مدت 6 روز کاری ادامه دارد.
 
به گزارش شانا، در مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت میدان گازی مشترک پارس جنوبی 11 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق منتشر می شود و این اوراق چهار ساله، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانک عامل است.

نرخ سود علی الحساب این اوراق 20 درصد، نرخ بازخرید آنها پیش از سررسید نهایی در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد است.

احمد قلعه بانی، معاون وزیر نفت پیشتر با بیان این که نرخ موثر این اوراق 27 درصد است، گفته بود: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش‌بینی می‌شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم رو‌به‌رو شود.

بر پایه این گزارش، شرکت ملی نفت ایران مجوز انتشار 90 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی را دارد که از این رقم امسال در مرحله نخست، پنج هزار میلیارد ریال از سوی شرکت نفت و گاز پارس به عاملیت بانک تجارت منتشر و تنها 20 درصد این میزان فروخته شد.

سود علی الحساب این اوراق 17 درصد در سال و اوراق یادشده معاف از مالیات و قابل بازخرید در بانک تجارت و سازمان بورس و اوراق بهادار و با نرخ بازخرید مطابق با مدت ماندگاری اوراق با نرخ سود سپرده متناظر بانکی بود.

در روش اعلام شده برای فروش اوراق مشارکت پارس جنوبی، فروش اوراق با سود 17 درصد در نظر گرفته شد، ولی در این شیوه در صورتی که سرمایه گذار پیش از سه ماه نخست به فروش اوراق خود اقدام کند، هیچ سوی نخواهد گرفت و در صورتی که پس از 6 یا 12 و یا ماه های طولانی تر به فروش اوراق خود اقدام کند، نه همان 17 درصد سود که رقمی کمتر و برای مثال 6 تا 12 درصد سود را شناسایی خواهد کرد.

در نتیجه تصمیم دولت برای جذاب شدن پول ملی، بانک مرکزی سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور را 5 بهمن امسال ابلاغ  کرد که بر اساس آن نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی تا 15 درصد افزایش یافت.

بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، نرخ سود علی حساب اوراق مشارکت شرکت های دولتی، غیردولتی و شهرداری ها متناسب با سود انتظاری حاصل از طرح های سرمایه گذاری در مقاطع سه ماهه قرار شد که پرداخت شود و بر اساس مکانیزم آن نرخ سود اوراق مشارکت حداکثر 20 درصد خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی