بازدید 1797

دولت عراق مشتاق همكاری با ایران است

کد خبر: ۲۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹ 01 February 2012
معاون وزیر صنایع عراق گفت: كشور متبوعش علاقه مند به گسترش همكاری با جمهوری اسلامی ایران است.
 
به گزارش ایرنا، 'مكی عجیب حمود' شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار كرد: كشورهای زیادی از جمله چین و ژاپن برای گسترش همكاری با عراق اعلام آمادگی كرده اند، ولی دولت و ملت عراق علاقه زیادی برای ایجاد رابطه با ایران دارند.

وی افزود: عراق كشوری است كه درهای آن بعد از سقوط رژیم بعثی باز شده و این موضوع می تواند به عنوان نقطه مثبتی در روابط دو كشور مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: 260 شركت صنعتی در زیرمجموعه وزارت صنایع عراق فعالیت می كنند و اكثر آنها از كوتاه نگری سران رژیم سابق متضرر شده اند.

'عجیب حمود' اضافه كرد: جهت دهی كشور ما بعد از سال 2008 و رسیدن به حالت عادی تغییر یافته و سیاست وزارتخانه صنایع عراق براین است كه روابطش را با شركت های مختلف به خصوص شركت های ایرانی گسترش دهد.

وی ابراز كرد: شركت ها و كارخانه های آذربایجان شرقی در سطح بالایی قرار دارند و ما در پی آن هستیم روابط خود را با آنها گسترش دهیم و در این خصوص پس از بازگشت به بغداد تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صنایع عراق عنوان كرد: كمك های جمهوری اسلامی ایران برای ما فراموش نشدنی است و ملت عراق احترام خاصی به ایران و ایرانیان دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از تراكتورسازی ایران گفت: این شركت و محصولات آن در سطح بالایی قرار دارد و به احتمال زیاد با این شركت وارد معامله خواهیم شد.

وی اضافه كرد: محصولاتی كه در تراكتورسازی ایران تولید می شود از محصولات وارداتی از تركیه بسیار با كیفیت بوده و مورد توجه ما قرار گرفته است.

'عجیب حمود' ابراز كرد: كشورما بنا به سیاست های غلط رژیم سابق بدهی های زیادی دارد كه امیدواریم با همكاری كشورهای دوست بتوانیم این بدهی ها را پرداخته و گام در راه توسعه عراق برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی