بازدید 4039
۴

عرضه اوراق مشارکت پارس جنوبی از نیمه بهمن

کد خبر: ۲۲۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۸ 29 January 2012
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی با نرخ های جدید بسته سیاستی نظارتی شورای پول و اعتبار در شعب بانک تجارت از 15 بهمن امسال خبر داد.


احمد قلعه بانی در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: 9 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت میدان مشترک گازی پارس جنوبی از 15 بهمن امسال در داخل کشور منتشر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه سود علی الحساب اوراق مشارکت ریالی سالانه 20 درصد و به صورت روزشمار محاسبه و در مقاطع سه ماه پرداخت می شود، افزود: این اوراق با نرخ بازخرید پیش از سررسید 18 درصد، چهار ساله، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانک عامل است.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش بینی می شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم رو به رو شود.

نرخ سود و شرایط فروش این اوراق مشارکت از سوی شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی و وزارت نفت ابلاغ شده است و بر این اساس اوراق به فروش می رسد.

به گزارش شانا، نخستین مرحله از اوراق مشارکت ریالی میدان گازی پارس جنوبی به ارزش 500 میلیارد تومان در سال 90 با حجم 500 میلیارد تومان از روز پنجم آذرامسال از سوی شعب منتخب بانک تجارت انجام شد ولی استقبال خوبی از این اوراق نشد.

سود علی الحساب این اوراق 17 درصد در سال و اوراق یادشده معاف از مالیات و قابل بازخرید در بانک تجارت و سازمان بورس و اوراق بهادار و با نرخ بازخرید مطابق با مدت ماندگاری اوراق با نرخ سود سپرده متناظر بانکی بود.

در روش اعلام شده برای فروش اوراق مشارکت پارس جنوبی، فروش اوراق با سود 17 درصد در نظر گرفته شد، ولی در این شیوه در صورتی که سرمایه گذار پیش از سه ماه نخست به فروش اوراق خود اقدام کند، هیچ سوی نخواهد گرفت و در صورتی که پس از 6 یا 12 و یا ماه های طولانی تر به فروش اوراق خود اقدام کند، نه همان 17 درصد سود که رقمی کمتر و برای مثال 6 تا 12 درصد سود را شناسایی خواهد کرد.

در نتیجه تصمیم دولت برای جذاب شدن پول ملی، بانک مرکزی سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور را 5 بهمن امسال ابلاغ  کرد که بر اساس آن نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی تا 15 درصد افزایش یافت.

بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، نرخ سود علی حساب اوراق مشارکت شرکت های دولتی، غیردولتی و شهرداری ها متناسب با سود انتظاری حاصل از طرح های سرمایه گذاری در مقاطع سه ماهه قرار شد که پرداخت شود و بر اساس مکانیزم آن نرخ سود اوراق مشارکت حداکثر 20 درصد خواهد بود.

به گفته قربانی، مدیرکل بخش بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، بازخرید اوراق مشارکت قبل از سررسید از سوی بانک عامل امکان پذیر است، ضمن آن که نرخ سود بازخرید تا یک سال از زمان انتظار 18 درصد و نرخ سود این اوراق بیش از یک سال با در نظر گرفتن نیم درصد جریمه 19.5 درصد خواهد بود که نرخ جذابی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اوراق مشارکت نفت و گاز را از قوانین حاکم بر سایر اوراق مشارکت مستثنی کنید. حتی سود 40 درصدی به این دسته از اوراق پرداخت کنید.این تصمیم مزایای متعددی دارد:
1. نقدینگی از سطح جامعه جمع میشود. بنابراین دیگر پول مازاد مردم به بازار سکه و ارز سرازیر نمیشود و حباب قیمتی مجددی در آن بازارها شکل نمی گیرد.
2. مشکل کمبود نقدینگی صنعت نفت حل میشود و لذا آثار تحریم به حداقل ممکن تقلیل می یابد.
3. بیشتر از این از برداشت از میادین مشترک عقب نمی مانیم.
4. اگر با تزریق نقدینگی لازم از ظرفیت صنعت نفت به طور کامل استفاده شود، مشکل بیکاری تا حد زیادی مرتفع می گردد.
5. و ...
سلام
اصلا جذاب نيست بلكه خنده دار است.وقتي بانك 21 درصد ميدهد ماهيانه چرا 3 ماهه ميدميد.يه كم فكر كنيد.از الان مهلوم است كه مشتري استقبال نميكند.آقايان پروژه ملي است طوري سود بدهيد كه همه جذب شوند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی