بازدید 12833

هاشمی: برای مجلس کاندیدا تعیین نکرده ام

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي در مورد انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر احترام كامل به مواضع همه گروه‌ها براي حضور در اين صحنه، گفت: همان‌گونه كه قبلاً گفته‌ام در انتخابات آينده حزب، داوطلب و كسي را تعيين نكرده‌ام و در ملاقات با اقشار گوناگون هم به ديدگاه‌هاي آنان در مورد انتخابات احترام گذاشته‌ام.
کد خبر: ۲۲۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱ 28 January 2012
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رمز پيروزي انقلاب اسلامي، تأكيد همه گروه‌هاي حاضر در صحنه به پيشتازي روحانيت و نيروهاي مذهبي، بر هدف مشتركشان يعني نابودي استبداد داخلي و استعمار خارجي بود.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از فعالان سياسي، دانشجويي و مطبوعاتي كشور در پاسخ به پرسشي در مورد تحليل وضعيت كشور و نيز راهكار خروج از مشكلات، به پيشينه ديني، تاريخي و فرهنگي مردم ايران اشاره كرد و گفت: مردم ايران و طبقات گوناگون آن به لحاظ تاريخي و فرهنگي نسبت به ساير كشورهاي منطقه و جهان سوم همواره پيشرو بوده و دليل و مصداق بارز آن پيشگامي آنان در دو انقلاب بزرگ مشروطه و انقلاب اسلامي بوده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري تحولات و انقلاب‌هاي كنوني مردم منطقه، به مبارزات مردم ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) بر ضد استبداد و استعمار اشاره كرد و با يادآوري جلوداري حوزه و دانشگاه در اين حركت عظيم گفت: رمز پيروزي انقلاب اسلامي، تأكيد همه گروه‌هاي حاضر در صحنه به پيشتازي روحانيت و نيروهاي مذهبي، بر هدف مشتركشان يعني نابودي استبداد داخلي و استعمار خارجي بود.

هاشمي رفسنجاني وحدت و همدلي ميان تمام آحاد جامعه را دليل فرار مذبوحانه شاه و هواداران خارجي از ايران اسلامي خواند و تصريح كرد: زماني كه مردم، اتحاد ميان مبارزان را پشت سر حضرت امام مشاهده كردند، تجمعات و اعتراضات عظيم مردمي هم شكل گرفت كه در نهايت منجر به سقوط رژيم ديكتاتور پهلوي شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دغدغه‌ها و ديدگاه‌هاي مطرح شده را معقول، دلسوزانه و خواست اكثريت قاطع جامعه دانست و راه خروج از مشكلات را بازگشت به اتحاد و همدلي قبل و بعد از انقلاب خواند و تصريح كرد: امروز به بركت ابزارها و وسايل ارتباط‌ جمعي پيشرفته، آگاهي ملت‌ها از حقوق خود و نيز راهكارهاي پيش رويشان براي مبارزه با ظلم و بي‌عدالتي افزايش چشمگيري يافته و در چنين شرايطي تحريف حقايق و عملكرد خارج از عدالت هم بسيار سخت و حتي غيرممكن شده است.

هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اين‌كه در همه شرايط بايد اميد به بهبود و اصلاح را حفظ كرد، به نزديك بودن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در اواخر دوران رژيم پهلوي، با استبداد و سختگيري كه حاكم كرده بود، بسياري از مبارزان مأيوس بودند، اما امام(ره) نااميدي‌ها را زدود و راه روشن مردم كه اتحاد و همدلي بود را نشان داد و همين امر به پيروزي كم‌هزينه انقلاب اسلامي ايران منجر شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بازگشت از خطا، رجوع به مردم و ايجاد و تقويت اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولان و نيز ميان خود مردم و گروه‌ها سياسي را راهكار عبور از گردنه‌هاي سخت مقطع كنوني نظام و انقلاب خواند و با بيان اين‌كه در هيچ مقطعي از مقاطع انقلاب بي‌تفاوت نبوده و همواره راهكارهايش براي عبور از تنگناها و مشكلات را بيان داشته، تصريح كرد: مواضع و راهكارهايم را همواره با تجربه، دورانديشي و تأمل، اتخاذ و بر آنان تأكيد كرده‌ام.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي در مورد انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر احترام كامل به مواضع همه گروه‌ها براي حضور در اين صحنه، گفت: همان‌گونه كه قبلاً گفته‌ام در انتخابات آينده حزب، داوطلب و كسي را تعيين نكرده‌ام و در ملاقات با اقشار گوناگون هم به ديدگاه‌هاي آنان در مورد انتخابات احترام گذاشته‌ام.

در ابتداي اين ديدار برخي از فعالان مطبوعاتي، سياسي و دانشجويي حاضر، به طرح ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي خود در مورد مسائل كشور پرداخته و خواستار ارائه ديدگاه و حضور فعال‌تر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي برون‌رفت از مشكلات شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی