بازدید 2722

جلوگیری پلیس آمریکا از برپایی چادر معترضان

معترضانی که در پارک «مک فرسون» تجمع کرده اند همواره به دلیل ایجاد آلودگی و افزایش موش ها مورد انتقاد قرار گرفتند و تعداد معترضان ضد سرمایه داری نیز با پیوستن افراد بی خانمان به جمع آنها افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵ 28 January 2012
پلیس آمریکا با انتشار اخطاریه‌ای به معترضان جنبش 99 درصدی تسخیر که در پارک‌های اطراف کاخ سفید چادر بر پا کرده‌اند تا روز دوشنبه فرصت داد تا چادرهای خود را ترک کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پلیس آمریکا در پیام اخطار خود به معترضانی که در پارک های نزدیک کاخ سفید تجمع می کنند اعلام کرد که آنها تنها تا روز دوشنبه فرصت دارند چادرهای خود را ترک کنند.
 
بر اساس اعلام مقامات آمریکایی معترضان جنبش 99 درصدی تسخیر از اردو زدن و برپا کردن چادر در دو پارک واشنگتن که در نزدیکی کاخ سفید قرار دارد و از ماه اکتبر سال گذشته تحصن در این پارک ها را آغاز کرده بودند، منع می شوند.
 
پلیس پارک آمریکا در پیام اخطار به اشغال کنندگان در دو پارک «مک فرسون» و «فریدم پلازا»، به آنها تا روز دوشنبه فرصت داده است تا چادرهای خود را تخلیه کنند.
 
این در حالی است که معترضانی که در پارک «مک فرسون» تجمع کرده اند همواره به دلیل ایجاد آلودگی و افزایش موش ها مورد انتقاد قرار گرفتند و تعداد معترضان ضد سرمایه داری نیز با پیوستن افراد بی خانمان به جمع آنها افزایش داشته است.
 
در اعلامیه های توزیع شده میان معترضان نوشته شده است: اگرچه ممکن است مجوز شب زنده داری های معترضان و استفاده از ساختارهای نمادین موقت مانند چادرهای خالی به عنوان نماد تظاهرات در نواحی پارکی داده شود، اما چادر زدن و استفاده از سازه های موقت برای برپا کردن چادر مجاز نیست.
 
خبرگزاری رویترز در ادامه خبر خود نوشت: نیروهای خدماتی پارک ملی که به فضاهای عمومی و محل برپایی چادرهای معترضان نظم می دهند، از چادر زدن در زمین دولت فدرال که به طور خاص مخصوص اردو زدن نمی باشد،‌ ممانعت می کنند.
 
این در حالیست که برخی از قانونگذاران جمهوریخواه با طرح این سوال که چرا مقامات پارک های آمریکا بدون کنترل و نظارت اجازه خواب و برپایی چادر معترضان را از شروع پاییز داده اند،  اعلام کرده اند که این رویکرد می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.
 
پلیس پارک آمریکا نیز در جلسه بازجویی در یکی از کمیته های فرعی مجلس نمایندگان اعلام کرد که به زودی جلوگیری از چادر زدن معترضان را اجرایی می کند.
 
پلیس پارک آمریکا گفته است: ممکن است معترضان به عنوان حق آزادی بیان خود به مدت 24 ساعت شب زنده داری کنند، اما باید از شر کیسه های خواب، بالش و سایر وسایلی که نشان دهنده چادر زدن معترضان است، خلاص شد.
 
خبر ممانعت از ادامه حضور معترضان در پارک های اطراف کاخ سفید در شرایطی گزارش می شود که یکی از معترضان 18 ساله در این باره می گوید: من فکر می کنم که حقیقت این است که این تصمیم ما را قوی تر می کند. ما قطعا راهی را پیدا خواهیم کرد.
 
جنبش تسخیر وال استریت از 17 سپتامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به نظام سرمایه داری و نابرابری های مالی در آمریکا آغاز شد و با وجود سرکوب های خشونت آمیز پلیس همچنان ادامه دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار