بازدید 8014

دلایل توقف طرح تامین آتیه مهر نوزادان

کد خبر: ۲۲۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲ 27 January 2012
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان دلایل عدم اجرایی شدن طرح تامین آتیه مهر، گفت: ما برای اجرای آن داوطلب بودیم اما تا قانون تصویب نشود و محل اعتبار آن را مشخص نکنند، از اجرای آن معذوریم.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با مهر در خصوص سرانجام طرح تامین آتیه مهر که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داوطلب اجرای آن شده بود، گفت: به دلیل مشکلات قانونی و همچنین عدم تامین اعتبار و منابع مورد نیاز این طرح در حال حاضر اجرایی نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما هم مسئولیتی تاکنون در قبال اجرای این طرح نداشتیم ولی داوطلب شده بودیم که اگر قرار است اجرا شود ما از سوی عوامل وزارتخانه و با بکارگیری امکانات موجود، آمادگی اجرای آن را داریم.

شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه اگر مشکلات قانونی این طرح رفع شود و از سویی نیز مجلس با تصویب قانون در این زمینه، تامین منابع و اعتبارات لازم برای اجرایی شدن طرح تامین آتیه مهر را مشخص کند، مانند طرح بیمه بیکاری ما آمادگی اجرایی کردن آن را داریم.

وی خاطر نشان کرد: البته اگر در این رابطه اقدامات لازم و زمینه سازیهای آن صورت نگیرد از اجرای آن معذوریم.

به گزارش مهر، طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) سال گذشته با واریز 1 میلیون تومان به حساب نوزادان متولد 89 آغاز شد و قرار بود هر سال نوزادان تازه متولد شده یک میلیون تومان در قالب این طرح دریافت کنند که به تدریج در مدت 20 سال این موجودی به رقم قابل توجهی می‌رسید.

کافی نبودن اعتبارات سال گذشته به نسبت متولدان آن سال و حذف اعتبار 2500 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 90 در کمیسیون تلفیق؛ ادامه اجرای این طرح را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

البته رئیس سازمان ثبت احوال نیز پیش از این اعلام کرده بود: 500 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سال 89 برای این طرح به طور کامل اختصاص پیدا کرد و برای تعداد زیادی از نوزادان متولد شده، حساب 1 میلیون تومانی در بانک ملی باز شد.

هرچند دولت در تیرماه سال جاری جایگزینی بانک توسعه تعاون به جای صندوق مهر امام رضا (ع) و واگذاری مسئولیت اجرای طرح تامین آتیه مهر از وزارت رفاه سابق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در اجرای این طرح را اعلام کرد اما تاکنون آخرین تصمیمات نیز نتوانسته است به اجرایی شدن اولین مصوبه دولت دهم کمک کند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار