بازدید 4670

بولتون: اثر تحریم‌ ایران بسیار محدود است

بولتون تصریح کرد که اقدامات ناکارآمد غرب برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و بحران اقتصادی اروپا با یکدیگر دچار تزاحم شده‌اند و در حالی که اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است اقتصادهای بحران‌زده اروپایی به دنبال معافیت از این تحریم‌ها هستند.
کد خبر: ۲۲۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴ 27 January 2012
جان بولتون با اعتراف به کم‌اثر بودن تحریم‌های یک‌جانبه غرب بر ضد ایران اذعان کرد که بسیاری از کشورها از این تحریم‌ها برای خود معافیت طلب خواهند کرد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، جان بولتون، نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد و نومحافظه‌کار راست‌گرای آمریکایی در مقاله‌ای به اروپا هشدار داد که اجازه ندهد ایران از بحران مالی این قاره منتفع شود.
 
بنابراین گزارش، بولتون تصریح کرد که اقدامات ناکارآمد غرب برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و بحران اقتصادی اروپا با یکدیگر دچار تزاحم شده‌اند و در حالی که اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است اقتصادهای بحران‌زده اروپایی به دنبال معافیت از این تحریم‌ها هستند.
 
بولتون با خنده‌دار توصیف کردن تلاش‌های فرانسه و بریتانیا برای اعمال تحریم بر ضد ایران مدعی شد که این کشورها مدت‌ها مخالف اقدامات سخت‌گیرانه ایالات متحده علیه ایران بوده‌اند. با این حال نه فرانسه و نه بریتانیا هیچ‌یک واردکننده نفت از ایران نیستند لذا تحریم نفتی این کشور تاثیر چندانی بر آنها نخواهد داشت؛ اما تاثیرات بالقوه این تحریم بر اقتصادهای بحران‌زده اروپایی نظیر یونان و اسپانیا عمیق خواهد بود. یونان یک‌سوم از انرژی خود را از ایران وارد می‌کند و اگر قیمت انرژی افزایش یابد به شدت ضرر خواهد کرد و ایتالیا ۱۲ درصد و اسپانیا نیز ۱۵ درصد از نفت خود را از ایران خریداری می‌کنند.
 
بنابراین گزارش، هیچ تعجبی نداشت که مذاکرات منجر به تحریم‌های ضدایرانی اتحادیه اروپا مذاکراتی سخت بود. فشار مستمر برخی کشورهای اروپایی برای تاخیر تحریم‌ها و قائل شدن استثنا برای خود بدون وجود تدابیر قبلی هر کشور اروپایی را به حال خود رها کرده است تا خود میزان تطبیق خود را با تحریم‌ها بسنجد.
 
بولتون تصریح کرده است که تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت اوباما برای معافیت برخی کشورها در صورت لزوم از تحریم‌های ضدایرانی عملا تاثیر این تحریم‌ها را کم کرده است. اگر فرضا اوباما کوچک‌ترین معافیتی به ترکیه اعطا کند، بی‌تردید ژاپن و کره جنوبی نیز خواستار معافقیت خواهند شد. هند نیز اعلام کرده است که تنها در صورتی واردات نفت خود از ایران را محدود می‌کند که سازمان ملل چنین چیزی را تصویب کرده باشد و مشخص است که روسیه و چین چنین اجازه‌ای نخواهند داد. با این وصف، اثر قانون تحریم جدید بسیار محدود خواهد بود.
 
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین تصریح کرده است که اسرائیل در مواجهه با ایران تنها مانده است.
 
وی مدعی شده است که اوباما نیز برای جلوگیری از هرگونه حمله پیش‌دستانه اسرائیل به ایران حداکثر فشار را بر رژیم اسرائیل وارد می‌کند و تاکنون نیز این فشارها موفق بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار