بازدید 99942
«ایران» تنها کشور فیلترکننده در جهان است؟

وضعیت فیلترینگ در کشورهای مختلف +نمودار

از آغاز ورود اینترنت در ایران «فیلترینگ» یکی از مباحث چالش برانگیز بوده است که گاه به نارضایتی‌های شدید کاربران انجامیده است به حدی که «فیلترینگ» را ابزار ناراضی‌سازی «نامیده‌اند»؛ اما در این میان برخی کشورهای غربی ایران را به خاطر «فیلترکردن‌سایت‌ها» ناقض «آزادی بشر» می‌نامند، اما، آیا «ایران» تنها کشور فیلترکننده در جهان است؟
کد خبر: ۲۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱ 25 January 2012
«با گذشت چند سال از استقرار و استفاده عمومی از اینترنت در کشور، هم‌چنان موضوع فیلترینگ به عنوان یک بحث جدی و مهم در این عرصه مطرح است و همواره می‌توان نظرهایی را در زمینه فیلترینگ، ماهیت و تأثیرات آن روی اینترنت و سایت‌های اینترنتی و یا در دیگر رسانه‌ها مشاهده کرد.»[1] فیلترینگ عموماً به دلیل حفظ چارچوب‌های سیاسی و اجتماعی و حتی اخلاقی که در بدنه سیاست‌گذاری کشورهای مختلف وجود دارد،امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد.
 
به گزارش برهان، اهمیت این موضوع تا بدان جاست که موافقان و مخالفان بسیاری را به موضع‌گیری در این باره واداشته است. نظر بسیاری از موافقان مانند «آقای ریاضی» (دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات) این است: «ما به عنوان افراد جامعه ‌اسلامی باید ‌به شدت مباحث فیلترینگ را دنبال کنیم و نگذاریم فساد اخلاقی فرهنگ بومی ‌و اسلامی ‌ما را به هم بریزد همان طور که وزارت بهداشت از شیوع ویروس آنفولانزای مرغی یا سایر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، فیلترینگ نیز مانند همین مسأله است و باید درهای مملکت را در مقابل ورود مسایل ضد اخلاقی و فسادآمیز در زمینه‌های مختلف ببندیم.» اما در مقابل، مخالفان داخلی هم‌نوا با مخالفان خارجی فیلترینگ را امری مخالف حقوق بشر و مقابله با آزادی بیان می‌دانند.»[2]
 
از این رو بر آن شدیم تا با مقایسه برخی از کشورهایی که مجری قوانین فیلترینگ دولت متبوعه خود هستند با ایران، فواید و ضرورت فیلترینگ را از نظر علمی و به دور از هر نوع سلایق شخصی بررسی نماییم، برای نمونه به عنوان اولین کشورها به سراغ قاره آمریکا و ایالات متحده می‌رویم که از نظر کاربران اینترنتی نیز آمار قابل توجه را به خود اختصاص داده است:
 
1. کشور ایالات متحده آمریکا
جمعیت: 863 /232/ 310
تعداد کاربران اینترنت: 231میلیون



 
 
2. کشور کانادا
تعداد جمعیت: 742/ 759/ 33
تعداد کاربران اینترنت: 25076 میلیون



 
3. کشور کوبا
جمعیت: 459 /477/ 11
تعداد کاربران اینترنت: 1.45 میلیون



 
همچنان که مشاهده شد، مسایل اخلاقی و مسایل سیاسی و امنیت داخلی در کشورهای یاد شده، جزو مواردی است که شامل فیلترینگ می‌شود و البته لازم به ذکر است که این قوانین و مقررات بسته به ارزش‌های بنیادین و مبنای سیاست‌های دولت‌های این کشورها با یک‌دیگر متفاوت می‌باشد. پس از بررسی این قوانین در قاره آمریکا برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سراغ کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌رویم تا با قوانین فیلترینگ موجود در این اتحادیه نیز آشنا شویم. آن چه در ذیل می‌آید، چارچوب کلی این قوانین در برخی از کشورهای عضو این اتحادیه است که کاربران قابل توجه را نیز به خود اختصاص داده‌اند:  
  
1. اتحادیه اروپا
جمعیت: 344/387/49 
تعداد کاربران اینترنت: 247 میلیون

 
 
 
2. کشور اسپانیا
جمعیت: 753 /548/ 40
تعداد کاربران اینترنت: 25.24 میلیون 
 


 
3. کشور آلمان
 جمعیت: 988/ 282/ 82
تعداد کاربران اینترنت: 61.973 میلیون
این کشور رتبه ششم در تعداد کاربران را (در حال حاضر) به خود اختصاص داده است.
 

 
 4. کشور انگلستان
 جمعیت: 806 /284/ 61
تعداد کاربران اینترنت: 3.209 میلیون
 

 
5. نام هدف مورد مطالعه: رژیم اشغالگر قدس
جمعیت: 985/ 353/ 7
تعداد کاربران اینترنت: 2.106 میلیون




 
طبق آن چه گفته شد، سیاست‌های کلی فیلترینگ حاکم بر اتحادیه اروپا بیش‌تر بر محورهای سیاست بین‌الملل، سیاست داخلی، تروریست، نژادپرستی و حوزه اخلاق می‌باشد که البته به دلیل سیاست‌های داخلی هر کشور، تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند. در ادامه، نوبت به کشورهای عربی و مسلمان می‌رسد. برای آشنایی با چارچوب قوانین فیلترینگ در کشورهای مسلمان، مقررات برخی از کشورهایی که از نظر کاربران اینترنت رقم قابل توجه دارند در ذیل آمده است. از جمله:
 
1. کشور امارات متحده عربی
تعداد جمعیت: 593/ 975/ 4
تعداد کاربران اینترنت: 2.299 میلیون
 


 
 
2. کشور بحرین
جمعیت: 004/ 738
تعداد کاربران اینترنت: 900/402
 

 
 
 3. کشور مالزی
جمعیت: 256 /160/ 26
تعداد کاربران اینترنت: 16.903 میلیون


 
4. کشور مصر
جمعیت: 869 /471/ 80
تعداد کاربران اینترنت: 11.414میلیون
(قبل از سر نگونی مبارک)
 

 
 
5. کشور یمن 
(قبل از انقلاب)
 جمعیت: 361/495/23       
تعدادکاربران اینترنت: 000/370
 

  
حال که با قوانین فیلترینگ در کشورهای مختلف از جمله کشورهای مسلمان آشنا شدیم، نوبت به کشور خودمان ایران اسلامی می‌رسد. در ادامه با چارچوب مقررات و محدوده فیلترینگ در ایران آشنا می‌شویم:
   
بررسی حقوق و قوانین فیلترینگ در ایران:
 
 















 
با بررسی‌های انجام شده بر روی قوانین فیلترینگ در کشورهای مختلف، به خصوص کشورهای اروپایی و مسلمان و نیز تطبیق و مقایسه آن با مقررات وضع شده در ایران، آن چه در ابتدای امر به نظر می‌رسد، این است که بر خلاف ادعای کشورهای غربی، امر فیلترینگ مخصوص ایران نبوده و در اکثر این کشورها این قوانین به طور جدی پیگیری می‌شود.  از جهتی دیگر با بررسی آماری موارد فیلترینگ مشخص شد که موارد اخلاقی و سیاسی در الویت سیاست‌گذاری‌های این کشورها قرار دارد. بنابراین اکثر کشورها به خصوص آنانی که داعیه دموکراسی و آزادی را دارند از قوانین مربوط به فیلترینگ استفاده می‌کنند.
 
-----------------------------------------------
پی‌نوشت‌‌ها:

  [1] http://atalebi.com
 
فیلترینگ در ایران و جهان
[2] http://www.reporter.ir/archives/85/5/003753.php

منبع: برهان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۸۵
فكر كنم در مورد ايران بايد برعكس سوالتون رو مطرح كنيد يعني مواردي امكان دسترسي هست رو دسته بندي كنيد اينجوي چيزي از قلم نمي افتد و حق مطلب هم ادا ميشود.
نمودارش کو؟ نمودتر یعنی اعداد و ارقام
در ایران همه چیز ...
مثقال آمریکا هم فیلتره؟
این بحث به صورت موضوعی درست نیست که بحث شود. تعداد وب سایت های فیلتر شده و دسته بندی هر یک ملاک بهتری هستند. برای مثال چند وب سایت در یک کشور به دلیل مسائل سیاسی مسدود می شوند؟
برادر گرامی داشتی مقاله می نوشتی یا smart chart نرم افزار word رو تمرین می‌کردی . آخه این چه وضعی‌‌‌ است من که نتوستم خیلی‌هاشو بخونم و مفهوم جهت‌ها رو متوجه بشم.
تو ایران می نوشتی چی فیلتر نیست مطلب کوتاه تر می شد!
اصلا اینطور نیست جناب!
همه دنیا هم که فیلتر کنند، این دلیل نمیشه ما هم فیلتر کنیم و آزادی های مشروع و قانونی شهروندان رو صلب کنیم.
ولی از لحاظ درصد سایتهای فیلتر شده ایران

اولین در جهان میباشد .
امروز جهت تهيه اسلايد براي دوره آموزشي نياز به فيلم آموزشي در خصوص توربين را داشتم. هر كجا را جستجو كردم تمامي فيلمها در سايت يوتيوب بودند. به سايت يوتيوب كه مراجعه ميكني فيلتر شده است. يكي به من بگه كه فيلتر نمودن سايت يوتيوب جزو كداميك از مصاديق مجرمانه محسوب ميشه؟
فعلا که اگه فیلتر شکن نزنیم جز دو سه تا سایت جایی باز نیست!
تو ایران اینقدر قوانین و فیلترینگ زیاد بود که حوصله نکردم تا آخرش بخونم. یه راست اومدم اینجا بگم که 4روز دیگه اینم میشه مثل ماهواره.... اگه تونستید جمعش کنید!!!!
نتیجه گیری اخرتون کاملا وصددرصد درسته!
ببینم چیز دیگه ای هم مونده .دیدن عکس حیوانات زیبا بچه های خوشگل .اصلا اون جاهایی که میشه دید را معرفی کنی فکر کنم به تعداد انگشتان یک دست هم نرسه
خوب اینم مینوشتید که تو هر کشور با چه سرعتی اینترنت در اختیار کاربر میزارن تا عمق فاجعه بیشتر معلوم میشد.
تابناك عزيز من تو آلمان دانشجو هستم و محظ اطلاع شما و ساير دوستان عرض ميكنم; به جز هرزه نگارى كودكان، هيچ كدوم اوناى ديگه كه تو ليست مربوط به آلمان اومده فيلتر يا ممنوع نيست. اينجا گروه هاى نژادپرست تو پارلمان آلمان حزب و نماينده دارن، چطور ممكنه كه اون وقت سايتشون فيلتر باشه؟ يا همينطور سايت هاى مربوط به عكس هاى غير اخلاقى يا همان پورن. در مورد نفى سياست هاى دولت يا سرويس گوگل، باز هم اين اطلاعات درست نيست، چون دولت آلمان تمام تلاشش اين هست كه سياست هاش رو بهينه و ايده آل نگه داره، بنابراين خود دولت در تلويزيون ميزگردهاى مختلف با منتقدين آگاه و دلسوز واقعى ميگذاره (نه فسيل هاى سلطنت طلب لس آنجلس نشين) كه سياست هاى حزب مركل يا احزاب ائتلافى رو نقد كنند. كلا تو مواردى كه براى آلمان تو اين نمودار قيد شده، به جز يكيش (هرزه نگارى كودكان) هيچ كدومشون فيلتر نيستند.
جالب بود
هداف از اين خبر چيه ؟
اينكه توي ايران همه چي فيلتره و توي دنيا بين چند كشور توي فيلتر كردن حرفي براي گفتن داريم؟؟؟ يا اينكه آهايييييييييييييييييي مردم ببينين همه جا فيلترينگ هست خب ما هم داريم البته فارغ از حجم و تعدد موضوعات........
هان؟
فیلترینگ ایران چقدر مفصل بود!!!
اگر اینجوریه، پس در اروپا و آمریکا گوگل هم باید فیلتر شده باشه. بهتر ما بیایم برای اونا وی پی ان بسازیم.
خیلی داغون بود
نمودارش کجا بود؟
متاسفم که هنوز معنی نمودار رو هم نمیدونید
يك سياست خوبى كه كشورهاى پيشرفته در پيش گرفته اند اين هست كه با فرهنگ سازى به مردمشون آموزش ميدهند كه شنا كردن در خلاف جهت آب مثل كلاه بردارى هاى اينترنتى، يا بزه هاى معمول اجتماعى الزاما بهترين راه پول در آوردن نيستند. مردم ايران ، مردم كم هوشى نيستند كه ما مثل بچه ها با اونا برخورد كنيم و بهشون بگيم اين سايت اخه! يا جيزه! نرو ... بهتر هست همون روش كشورهاى پيشرفته رو در پيش بگيريم و فرهنگ سازى كنيم به جاى فيلتر. اگر دولت همين هزينه فيلترينگ رو، به روى فرهنگ سازى ميگذاشت خيلى بهتر بود. مضاف بر اينكه اگر يه جوون كار داشته باشه و امكان ازدواج داشته باشه، ديگه نيازى نداره تو سايت هاى پورن چرخ بزنه. اتفاقا ما اينجا كه دسترسى به سايت هاى مخالفان سياسى دولت ايران رو داريم، وقتى سايت هاشون رو ميخونيم، ميبينيم كه چقدر تحليل هاشون آب دوغ خيارى و بند تنبانى هست. اين سايت ها مسلما مخاطبين شون هم همانقدر قدرت درك دارند. ولى وقتى كه سايت هاى اين افراد پر سر و صدا ولى بى فكر فيلتر ميشند، مردم بيشتر حريص تر ميشوند كه ببينند اين تربچه ها چه گفته اند كه سايتشون فيلتر شده، ما گاهى اوقات هم به شك ميوفتيم كه نكنه آب سربالا ميره و اينا ابو عطا ميخونند! وگرنه اگر فيلتر نباشه (مثل اينجا در آلمان) من ترجيح ميدم سايت هاى كشور خودم كه بيطرفانه و آزاد مينويسند رو بخونم و اونجا كامنت بدم مثل تابناك تا دويچه وله يا ساير سايت هاى سياه نما
تابناک منظور؟؟؟؟ شاید منظورت این هست که من دانشجوی رشته ژنتیک وقتی در مورد تقسیم جنسی میوز میخوام مطالب پیدا کنم همه مطالب و تصاویر مصادیق جرایم هستتند و باید فیلتر بشن؟؟؟
چه نقد منصفانه ای لذت بردیم.
مگه ایران هم فیلترینگ داره، من که لینک های فیس بوک و ... رو پائین اکثر سایت های داخلی می بینم فکر نمی کردم ما هم سایت فیلتر شده داشته باشیم!!! چه جالب
با سلام وتشکر
محتوای این خبر در لینک اولی که به عنوان منبع معرفی کردین وجود ندارد. لینک دوم هم که خودش فیلتره یا سرورش مشکل داره .منبع برهان هم که برای خواننده معنایی نداره .چارتها ونموداراتونم که از هر جا کپی کردین خیلی بی کیفیته درکل ضعیفه.
هه...
با این فیلترینگ شدید ایران دیگر هیچ کسی نیست که vpn یا فیلترشکن یا ... رو نداشته باشه!
برای یه تحقیق ساده ی دبستانی هم فیلترشکن واقعا لازمه...
من که چیزی از رتبه ایران نفهمیدم فقط در مورد ایران فکر کنم قوانین فیلترینگ رو گوشزد کرد تا اعلام رتبه ایران..شاید هم ایران تو این رده بندی آدم حساب نکردن آخه سرعت اینترنت بالایی نداره که بخواد سایتی رو فیلتر کنن..آخه همینجوری اینقدر سایتی دیر باز میشه جون میکنه بیاد بالا که آدم رو بی خیال اینترنت میکنه..این سرعت کم خودش به اندازه 1000 تا فیلترینگ میرزه
موارد رو داشتيد؟!!! آقا جان الان يه عكس با هر موضوعي كه مي‌خواي سرچ كن ميبيني 90 درصد فيلتره! يعني اون 90 درصد ايناست؟!!! سايت‌هاي خبري و تحليلي و حتي سايت‌هاي گرافيكي و غيره فيلتر شدند. شورش رو در اورديد ديگه. بگيد هر سايتي كه ما رو تاييد كنه ميمونه بقيه هري!
مصادیق فیلترینگ و شاخ و برگ آن در ایران به تنهایی از کل کشورهای دیگر بالاتر بود
ضمن تشکر از مطلب ارائه شده، ظاهراً این دوست عزیز تازه کار با امکانات word و office را یاد گرفته اند و هر نمودار را به سبک و سیاق جداگانه ای طراحی کرده اند تا آب و رنگ نوشته بیشتر شود. متأسفانه اینگونه تنوع که از هیچ منطق خاصی پیروی نمی کند امکان مقایسه بین کشورها را از کاربر سلب می نماید و بار علمی مقاله را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود با یک دید حرفه ای و با دسته بندی مناسب موارد فیلترینگ این پست ارزشمند باز نویسی شود و در انتهای آن نیز یک جدول مقایسه ای بین کشورها اضافه گردد.
کشور بحرین
جمعیت: 004/ 738
تعداد کاربران اینترنت: 900/402
این هم از اطلاع رسانی دقیق تابناک ، واقعا این بحرین چه کشور بزرگی که کاربراش از خودش بیشتره!!!!!!!!!
ممنون. ولي معلوم بود كه اين مقاله فقط در توجيه فيلترينگ اينترنت نوشته شده ولي هيچ دليلي براي فيلتر شدن سايتهاي فيس بوك و تويتر و ديگر شبكه هاي اجتماعي ارائه نشده
ببخشید دانستن قیمت طلا و ارز بر خلاف عفت عمومی است یا توهین به مقدسات که فیلتر شده در مورد فرهنگ واژگان حییم هم که احتمالا اقدام علیه امنیت ملی است.

کاش به جای آنکه این همه کادر بزرگ و کوچک بگذارید تعداد سایت هایی که در هر کشور بر اساس آن معیارها فیلتر شده اند را هم می آوردید در کشورهای اروپایی و آمریکایی اساسا تعداد سایت های فیلتر شده به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد حال آنکه 5 سال پیش که وضعیت اینترنت هنوز خیلی خراب نشده بود یکی از وزرا ار فیلتر بودن در حدود 5 میلیون وبسایت در ایران خبر داده بود الان احتمالا رقمی در حدود 30-20 میلیون وبسایت باید شده باشد.
ایران که رکورد زد در کل همه اینترنت را فیلترینگ کرده!!!!
آفرین به شما!!
ضریبن نفوذ اینترنت در آمریکا بیش از 70 درصد و در ایران کمتر از 11 درصد.! فاجعه بار است
اونا کی گفتن فقط ایران فیلتر میکنه اونا میگن ایران نسبت به جمعیت کاربران اینترنتیش خیلی سانسور و فیلتر داره همانند چین. مگرنه فیلترینگ تو هر کشوری هست کسی هم منکرش نمیشه.
تو ایران کیلویی فیلتر کردن و الکی فیلتر کردن بابه. وقتی که میرید هر چی شبکه ی اجتماعی هستش فیلتر میکنید دیگه نیازی نداره از این فیلترینگ دفاع بشه
تابناک جان این را بگو که کدوم کشور فیس بوک را فیلتر کرده؟؟!
عبارات و قوانین در این مورد خیلی مهم نیستند زیرا اکثرا کلی بوده و می توان به هنگام برخورد با مصادیق آن را تفسیر کرد آنچه مهم است این است که اصل فیلترینگ مورد تایید است اما نباید از آن سوء استفاده شود
فرق فیلترینگ ایران با بقیه کشورهای این است که : آنها چند سایت را فیلتر کرده اند و ما چند سایت را باز گذاشته ایم! همین
موارد فیلترینگ در ایران خیلی کلی است. میتونه موارد زیادی رو در بر بگیره
یعنی باید ما رو با بحرین و یمن و مالزی مقایسه کنی؟
ایا سایت اعلام نرخ ارز رو هم اونا فیلتر می کنند؟
کسی با فیلترینگ صحیح مخالف نیست
فیلترینگ به مثابه ویروس کش می تونه ارامش خاطر کاربران رو فراهم کنه؛ اما وجدانا در ایران کسی با ارامش از اینترنت اسفتاده می کنه
سرعت پایین و بعضا فیلترینگ غیر ضروری همه رو عصبی کرده؛ لطفا تجدید نظر کنید
ما که نفهمیدیم اینا که کشیدید یعنی چی ولی انگار از همه کمتر در ایران فیلترینگ صورت میگیره ! میخواستی همین رو بگی دیگه. نه ؟
آقا چرا واسه ایران خودتو زحمت میدی
بنویس کلا فیلتر مگر اینکه خلافش ثابت بشه
اگر شما فهمیدی چه خبره ما هم فهمیدیم!
اون امریکا که میگین مثلا برای کودکان فیلترینگ هست، یه سوال میپرسه که ایا شما کودک هستین!! اگه بگین نه نیستم مشکل حله!!!
توی هیچکدوم از اینها سایتهای خبری ندیدم!
ویکیپدیا در آلمان ممنوعه؟؟؟!!!
مقایسه فیلترینگ در ایزان و اروپا مثل مقایسه سرطان و سرما خوردگی است .
هر دو بیماری محسوب میشود ولی حدت و شدت آن فرق میکند.
این جه طرز نمودار درست کردنه!!؟ نمیشه تو این کادرای رنگی رو خوند بس که ریزند!!!!!
هه هه,براي انجام تحقيق نياز به عكس درخت داشتم,فكرش رو بكنين از 10 صفحه اي كه جستجو كردم فقط 2 تا عكس نصيبم شد.خواستم ياداوري كنم درخت هم جزو موارد فيلتر تو ايرانه
عالی بود مطلب مفیدی بود آفرین تابناک از این کارها بیشتر انجام بده
همه کشورها یه طرف ایران به تنهایی یه طرف.....!!!
واسه ایران نصف کل صفحه رو گرفته !!!!!!!!!!!!
ایران:
همه سایت های داخل و خارج فیلتر
به غیر از فارس نیوز و تابناک
این نظر را بذار ببین چقدر منفی میخوره
ایران تنها فیلترکننده نیست
بیشترین فیلتر کننده است
خوشم میاد که اصلا خدای نکرده ایران اسمش اینجاها نیست که اصلا .... D:
عجب !! پس به این ترتیب ما در بهشت اینترنتی زندگی می کنیم و خودمون نمی دونستیم!!
اتفاقا همه ی این موارد در سایت های ایران تبلیغ می شود . واقعا خسته نباشند.
بشنو و باور نکن !!!
این نشون میده ما آزاد ترین کشور دنیا هستیم
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
من که در پاکستان زندگی می کنم و کوچکترین فیلترینگی ندیده ام
کاملا درسته ! فقط تفاوت فیلترینگ دیگر کشورها و ایران در اینست که در ایران فیلترینگ فقط به سلیقه آقایان بستگی دارد ولی در دیگر کشورها دارای قانون و مقررات است ، نه سلیقه ای ( مانند دیگر کارها ) !!!
که چی بشه!؟ چه نتیجه اخلاقی می خواید بگیرید، اونو بگید.
احسنت به جمهوري اسلامي خودمون..
هر چند بعضي جا ها يه کمي تند رفته ولي در باب اخلاق و انسانيت سنگ تموم گذاشته
عزیز جام، مشکل از فیلترینگ نیست، مشکل از مصداق شناسیشه!!!! مثل اینکه فیلتر شدن های خودتون رو از یاد بردید!!!!
آخه فیلترینگ ما با خیلی از این کشورهایی که نویسنده اسم برده زمین تا آسمون فرق می کند.
فیلترینگ اشتباهی و فله ای چی؟؟؟؟ یه سایت علمی چون تبلیغ یه سایت غیر اخلاقیلو نمایش میده ، قیلتر میشه به همین سادگی
فیلتر شدن سایت های پزشکی چی؟
یه سایت ایبوک بخاطر اینکه یه بخش در مورد کتابای مسایل جنسی داشت فیلتر شد! این چی؟؟؟
و نمونه های زیاد
من با فیلترینگ به صورت کلی مخالف نیستم ولی مشکل افراط و تفریط است.گاهی برای گرفتن یک فایل 100 بار به تابلوی ورود ممنوع میخوری که این موضوع باعث ناراحتی اکثر کاربران اینترنته
"آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری"
راجع به سرعت هم بنویس
تو کدوم کشور هرازچند گاهی گوگل و جیمیل هم فیلتره
تو کدوم یکی از این کشورا فیس بوک فیلتره؟!
با توجه به مصادیق فیلترینگ در ایران نتیجه میگیریم که همین تابناک و خبرگذاری جمهوری اسلامی هم باید فیلتر بشوند!
کلا همه چیز فیلتر هست، مگر آنکه خلافش ثابت بشود
سلام
اینا نموداره؟! من که بهتر می‌دونم بش بگم...نقاشی کامپیوتری برای یک پروژه دبستانی!!!... کجای این نموی را نشان می‌ده که بشه گفت نموداره؟...شاید فقط از مورد امریکاش بشه یه چیزی فهمید...ببینم کدوم یک از اعضای هیئت تحریره بچه‌اش تازگیا یه تحقیق در مورد فیلترینگ برای خانم معلمش کرده؟!!!!!
فیلترینگ "YouTube" تو کدوم قسمت از این ها قرار میگیره بجز کج سلیقگی؟؟؟ ما خودمون رو از دانشگاهی به نام "YouTube" بخاطر اون دو تا صفحه ای که خوشمون نمیاد، محروم کردیم.
لطفا نظرات کاربران را در مورداین بررسی کاملا علمی!!!! سانسور نفرمایید.
اینا رو نوشتی که مثلا مردم فکر کنند فیلترینگ همه جا وجود داره و فقط تو ایران نیست. آره همه جا هست ولی نه به این شدتی که تو ایران .جود دارد. دیگه کم مونده کلا تعطیلش کنید.
یا خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ایران بچسپ
جهت تنویر بیشتر افکار بهتر بود آمار بازدید صفحه فیلترینگ در کشورهای مختلف را میزدید چون صفحه فیلترینگ چهارمین صفحه پربازدید در کشور است!
ماشا لله چه پر و پیمونه نمودار ایران . راستی فکر کنم فضا کم اوردین بعضیاشو ننوشتین : عکس ماشین . عکس بازیگر عکس یازیهای کامپیوتری . انواع موسیقی اعم از رپ و پاپ چه خارجی چه ایرانی و و و . . . اگه باورتون نمیشه امتحان کنین . تابناک جان با چند تا مطلبی که درمورد اینترنت ایران گذاشتی و صریحا انتقاد کردی انتشار چنین خبری مایه ی تاسفه .
کاش تو کشور ما مسئولین به رعایت قانون فیلترینگ راضی بودن الان که من دارم این مقاله رو میخونم حتی yahoo هم برا من باز نمیشه
موارد فیلترینگ تو کشور ما کاملا منطقی هست ولی بعضی وقت ها هیچ سایتی با سرور خارجی ائم از مجاز یا غیر مجاز باز نمیشه که نشان از فیلترینگ خارج از قانون است
فیلتر کردن لغت نامه دهخدا جزء کدوم دسته است؟
بابا خيلي خوشحال شدم از ما خيلي پربار بود
در عوض در کشور خودمان هیچ سایتی فیلتر نیست.زمانیکه نام یک سایت را در ذهنمان مرور میکنیم بدون تایپ کردن آن در آدرس بار آن صفحه لود میشود.ما که جزء آن کشورها نیستیم که برای باز شدن google هشت دقیقه معطل شویم.ما برای sign in در یاهو 15 دقیقه علاف نمیشویم،ما برای باز شدن Gmailنمیریم از سر کوچه نون بخریم و ...
هر هر هر ....
اصلاً هم خنده دار نبود!
با سلام
دم دولت ايران گرم به تنهايي به اندازه همه كشورهاي اشاره شده فيلترينگ گذاشته اون هم با اين سرعت افتضاح، بزن زنگو
نمونه های آورده شده تقریبا همه کشورهایی هستند که از نظر حکومت ایران نظامهای سیاسی غیرقابل قبول هستند. یعنی ایران هم روند آنها را پیگیری می کند.
نمیدونم چرا همش صورت مسئله رو میخوایم پاک کنیم و بجای فرهنگ سازی فقط به فکر محدود کردن هستیم
ببخشید می شه یه سایتی در آلمان بگید که فیلتر باشه؟
یه نگاهی به آی پی من بندازید دلیلش رو متوجه می شید!!!
هیچ سایتی درالمان فیلتر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی