بازدید 19532

تصاویر جدید هشدار دهنده روی سیگار و توتون

کد خبر: ۲۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵ 25 January 2012
دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با صدور اطلاعیه ای از الصاق تصاویر جدید هشدار دهنده بهداشتی بر روی محصولات دخانی خبر داد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است : در اجرای ماده 5 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ماده 11 کنوانسیون کنترل دخانیات با هماهنگیهای انجام شده فیمابین وزارتین صنعت، معدن و تجارت و بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت دخانیات ایران چهار تصویر هشدار دهنده جدید تهیه و برای چاپ روی بسته بندی های محصولات دخانی به همراه پیامهای هشدار دهنده معرفی شد.

بر اساس توافقات بعمل آمده مقرر گردید که این تصاویر طبق برنامه از نیمه دوم سال جاری روی پاکت های محصولات دخانی درج بشود. این تصاویر به منظور افزایش آگاهی مصرف کنندگان مواد دخانی و افراد در معرض دود حاصل از مصرف اطرافیان، در مورد خطرات و عوارض سوء بهداشتی آن در کنار تصویر ریه که در مرحله اول اجرای این سیاست به کار گرفته شده بود تهیه شده است.

این اطلاعیه به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و تبلیغات منفی در مورد سیاست مذکور برای آگاهی عمومی در اختیار رسانه های ارتباط جمعی قرار داده می شود. بر این اساس اعلام می دارد فقط محصولات دخانی دارای تصاویر هشدار دهنده بهداشتی مراجع و مراحل نظارتی را طی نموده اند و درج تصاویر جدید هیچگونه تاثیری روی کیفیت این محصولات ایجاد ننموده و صرفا به منظور اطلاع رسانی مضرات استعمال دخانیات به مصرف کنندگان مواد دخانی و عموم جامعه به کار گرفته شده است.

بنابراین ضمن تاکید بر ضرورت جمع آوری انواع محصولات دخانی بدون تصویر هشدار دهنده و اعلام اینکه همه محصولات دخانی دارای مخاطرات شدید برای سلامتی هستند به هموطنان توصیه می شود از خرید و استفاده انواع محصولات دخانی بدون تصاویر هشدار دهنده بهداشتی جدا خود داری نمایند.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
یعنی پاستوریزه باشیم و قلیون هم نکشیم. خوب دیگه چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
تویکی هرچه می خوای بکش.خجالت نکش.
با اطلاعیه یا بی اطلاعیه همه بی عکس میخرن
آقا وزارتين چيه؟درست بنويس"دو وزارتخانه"
اگه سیگار واسه سلامتی بده پس چرا تولید می کنن و اونو ممنوع اعلام نمی کنن
درج تصاویر هشدار دهنده فقط به نفع شرکت های خصوصی تولید سیگار است ؛ که در داخل کشور تولید میشه و این عکس ها رو بر روی پاکت های سیگار درج نمیکنه. راهکار درست اینه که بخش تولید کننده خصوصی و وارد کننده ها هم این عکس ها رو بر روی تولیداتشون نصب کنند . وگرنه این یعنی یک رانت به تولید کنندگان بخش خصوصی ، که در کشور خودمون تولید کنند ولی به این قانون پایبند نباشند . به نظر من کارخانجات دولتی تولید سیگار که به پیشرفته ترین آزمایشگاه ها و کنترل کیفیت تجهیز هستند باید از درج این تصاویر معاف باشند . و در نحوه تولید بخش خصوصی و واردات دقت بیشتری لحاظ شود.
تصمیمی عالی است
فیمابین وزارتین!!!!!????
كو تصويرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر عکسی دوست دارین رو پاکت سیگار بزنید ولی لطفا قیمتش رو بالا نبرید. فکر اونایی که یه پاکت در روز سیگار مصرف میکند رو هم بکنید.
اين تصاويري رو كه ميگن من تو فرودگاه تايلند رو سيگار ها ديدم .واقعا چندش آوره .زخمهاي ناجور ......
كاملا مشخصه كه فتوشاپه
فارسی را پاس بداریم!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی