بازدید 5495

کشتی امداد و نجات فیلم‌برداری می‌کرد!

یکی از نجات‌ یافتگان سانحه دریایی بندرعباس گفت: ملوان در هنگام غرق شدن کشتی به سرش می‌کوبید، گریه می‌کرد و مشخص بود که چیزی از ملوانی نمی‌داند.
کد خبر: ۲۲۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۶ 24 January 2012
محمد نظم‌آرا در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در مشهد اظهار داشت: از قشم که حرکت کردیم وسط دریا ناخدا خبر از تمام شدن بنزین داد و جالب بود که نمی‌دانست باید چه کار کند و بیسیم و چراغی هم نداشت.

نظم‌آرا گفت: ناخدا موفق به تماس نشد ولی بعد از 20 دقیقه بالاخره ارتباط برقرار کرد و و کشتی نجات بعد از 45 دقیقه وارد زاویه دید ما شد.

این نجات‌ یافته سانحه دریایی بندرعباس خاطرنشان کرد: یک ساعت و نیم روی آب شناور بودیم و کشتی‌نجات نیم ساعت دور کشتی ما چرخید و دو ضربه زد که سبب شکستن اتوبوس دریایی ما، ورود آب به قایق و در نهایت قرق شدن شد.

نظم‌آرا یادآور شد: اگر کشتی نجات نمی‌آمد بهتر بود چون تا صبح روی آب می‌ماندیم ولی با آمدن آنها آب ظرف دو دقیقه کشتی را غرق کرد.

این نجات ‌یافته سانحه دریایی بندرعباس ابراز داشت: کشتی نجات دارای یک حلقه لاستیک بادی بود و ما چهار نفر خودمان طناب را چسبیدیم و سبب نجات جانمان شدیم و امداد و نجات کاری نکرد.

وی عنوان کرد: کشتی خود ما 14 جلیقه نجات داشت که باز هم هفت عدد کم داشت که ما خودمان اینها را برداشتیم کاپیتان نمی‌دانست باید چه کار کند و جلیقه‌ها دارای زیپ ،بند و باد کافی نبود و کلا مشکل‌دار بود.

نظم‌آرا گفت: در بدو ورود کشتی نجات نیروی آنها دستش شکست ، یک نفر فیلم‌برداری می‌کرد و دیگری هم می‌خواست کشتی بادی را در آب بیندازد و فقط یک خانم را نجات دادند و ما سه نفر آقا خودمان یکی را نجات دادیم.

یکی از نجات ‌یافتگان این سانحه دریایی افزود: ما پنج نفر را با کشتی نجات به بندر رساندند و اورژانس و استانداری در بندر به سراغ ما آمدند و به ما پتو دادند، معاینه کردند و دو شب در بیمارستان خوابیدیم ولی بعد از آن غیبشان زد.

وی خاطرنشان کرد: سرگروه تیم، کشتی را به صورت دربستی اجاره کرده بود، ما در این سفر 22 نفر بودیم  که چهار نفر برگشتیم.

وی تاکید کرد: جالب بود که ناخدا بدون جلیقه نجات توانست خود را نجات دهد ولی خانم‌ها ترسیدند خود را در آب بیندازند و غرق شدند.

عصر روز شنبه یکم بهمن‌ماه در پی بروز سانحه‌ای دریایی تعداد 16 نفر از یک شناور اتوبوس دریایی که در بین بندرعباس و جزیره هرمز غرق شد جان خود را از دست دادند.

یک زن و چهار مرد نجات پیدا کرده‌اند که حاتم عبدالله‌زاده ناخدای کشتی است.

منبع: فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست