بازدید 3043

لغو تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه ميانمار

وزراي خارجه اتحاديه اروپا تاكيد كردند كه گرچه اين اتحاديه قرار بود پايان ماه آوريل در خصوص ادامه تحريم‌ها در مورد ميانمار مذاكره داشته باشد اما اصلاحات اخيري كه انجام شده و همين طور ادامه اين اصلاحات توسط دولت ميانمار باعث شده است كه وزراي خارجه در تصميم خود تجديدنظر كنند
کد خبر: ۲۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶ 24 January 2012
اتحاديه اروپا ضمن استقبال از اصلاحات دموكراتيك در ميانمار از آمادگي خود براي عادي سازي روابط با اين كشور خبرداد.

به گزارش ايسنا وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست خود در بروكسل تاكيد كردند كه محدوديت و ممنوعيت‌هاي سفر برخي از مقامات سياسي ميانمار و از جمله رئيس‌جمهوري اين كشور و ديگر شخصيت‌هاي كليدي به اروپا لغو شده و اين اتحاديه اقدامات بيشتري را براي لغو تحريم‌هايي كه پيشتر عليه دولت نظامي ميانمار انجام شده بود، عملي مي‌كند.

به گزارش روزنامه آلماني زود دويچه، وزراي خارجه اتحاديه اروپا تاكيد كردند كه گرچه اين اتحاديه قرار بود پايان ماه آوريل در خصوص ادامه تحريم‌ها در مورد ميانمار مذاكره داشته باشد اما اصلاحات اخيري كه انجام شده و همين طور ادامه اين اصلاحات توسط دولت ميانمار باعث شده است كه وزراي خارجه در تصميم خود تجديدنظر كنند

بر اساس تحريم‌هاي اتحاديه اروپا سفر 491 تن از مقامات بلندپايه سياسي رژيم ميانمار به اروپا ممنوع شده بود.

علاوه بر اين حدود 900 شركت و سازمان اين كشور نيز اجازه نداشتند با اتحاديه اروپا تجارت كنند. در همين حال واردات سنگ‌هاي قيمتي و چوب از اين كشور ممنوع شده بود.

دولت تين سين در ماه مارس 2011 قدرت را در دست گرفت و با روي كار آمدن آن، نيم قرن حكومت نظامي‌ها در ميانمار پايان پذيرفت.

دولت تين سين از زمان آغاز فعاليت خود با چنان سرعتي در حال انجام اصلاحات است كه حتي سر سخت‌ترين منتقدان را تعجب زده كرده است.

از آن زمان تاكنون بسياري از زندانيان سياسي آزاد شده‌اند و همين طور برنامه آشتي ملي اين كشور با اقليت‌هاي قومي‌اش تصويب شد. قوانين انتخاباتي ميانمار نيز به دنبال اين تغييرات، اصلاح شد.

در بيانيه وزراي خارجه اتحاديه اروپا همچنين از آزادي زندانيان سياسي به عنوان يك اقدام تعيين كننده و تاثيرگذار براي آينده ميانمار ياد شده است.

كاترين آشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در همين حال از تغييرات چشمگير روزهاي گذشته در ميانمار استقبال كرد.

وي گفت: بعد از انتخابات ماه آوريل به ميانمار سفر خواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار