بازدید 46773
فردا نشست اتحادیه اروپا برای تحریم ایران:

اروپا برای ایران چه خوابی دیده است؟

تا کنون هیچ یک از مقامات ایرانی رسما واکنشی که دربردارنده اقدام عملی ایران در برابر این تحریم‌های احتمالی باشد، از خود نشان نداده است. این مقامات درباره واکنش خود درباره مسدود کردن دارایی‌های ایران و اینکه تا کنون چه کاری برای نگهداری از این دارایی‌ها انجام داده‌اند، هم سخنی نگفته‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵ 22 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ روز دوشنبه قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران گرد هم آیند.

به گزارش «تابناک»، در این نشست، موضوع تحریم ایران و مسدود کردن برخی از دارایی‌های ایران در دستور کار قرار خواهد گرفت. با وجود این، خبر‌های منتشره، حکایت از این دارد که هنوز اجماع کاملی بین این کشورها برای تحریم ایران پدید نیامده است.

بنا بر این گزارش، «آلن ژوپه»، وزیر امور خارجه فرانسه به تازگی در اظهاراتی گفته که انتظار می‌رود، توافق نهایی درباره تحریم خرید نفت و مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی ایران توسط اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه این اتحادیه حاصل شود.

به گفته دیپلمات‌های اروپایی اتحادیه اروپا همچنین محدودیت‌هایی را برای صادرات یا نقل و انتقال عمده طلا به ایران از طریق این اتحادیه در نظر خواهد گرفت. هم‌اکنون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درصدد جلب حمایت سوییس از این تحریم‌ها هستند، چون بخشی از خرید طلای ایران در سال‌های اخیر از سوییس بوده است.

همچنین نام‌های تازه‌ای از افراد و نهادهایی ایرانی به فهرست تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا افزوده خواهد شد و فهرست تازه روز سه شنبه منتشر می‌شود. احتمالا نام یک بانک ایرانی در فرانسه هم در فهرست تازه خواهد بود؛ البته درباره زمان آغاز تحریم خرید نفت ایران، هنوز اختلافاتی میان کشورهای اروپایی وجود دارد.

برخی کشورهای اروپایی، خواستار مهلت سه تا هشت ماهه برای اجرای این تحریم ضد ایران هستند. منابع آگاه اروپایی اعلام کردند، قرار است تحریم نفتی ایران آزمایشی به مدت سه ماه انجام شود. همچنین گفته می‌شود، قرار است بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در اروپا توقیف شود.

واکنش ایران چیست؟

تا کنون هیچ یک از مقامات ایرانی، رسم واکنشی که دربردارنده اقدام عملی ایران در برابر این تحریم‌های احتمالی باشد، از خود نشان نداده است. این مقامات درباره واکنش خود در مورد مسدود کردن دارایی‌های ایران و اینکه تا کنون چه کاری برای نگهداری از این دارایی‌ها انجام داده‌اند، سخنی نگفته‌اند.

در زمان کنونی که اروپا به دلیل بحران اقتصادی و تغییرات آب و هوایی در مورد تحریم نفت ایران با اجماع کامل همراه نیست، به دنبال تعویق تحریم ایران به مدت چند ماه برای خلاص شدن از وضعیت کنونی است تا به محض احیای دوباره تحریم کامل نفت و فشار به ایران را شدت بخشد.

آنچه مسلم است، اینکه تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا برای یک دوره کوتاه مدت در نظر گرفته شده است تا به همراه مسدود کردن دارایی‌های ایران از سوی اروپا و در بخشی هم در آمریکا فشارها به ایران به اندازه‌ای برسد که در مذاکرات آتی، غرب دست بالا را داشته باشد. طبیعی است که تحریم نفت ایران برای یک مدت طولانی هم به به بی ثباتی در بازار نفت و هم به آسیب به اقتصاد غرب منجر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی