بازدید 55524
دلیل اظهارات گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه چیست؟

نیکولا سارکوزی: دیپلماسی برای ایران پایان یافته است

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است؛ اما دلیل این اظهارات گستاخانه سارکوزی، آن هم در هنگامی که ایران و 1+5، خواهان مذاکره هستند، چیست؟
کد خبر: ۲۲۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸ 21 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ  نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین گفته است که وی و دیگر رهبران اروپایی، همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگی که ممکن است خاورمیانه را در هرج و مرج و آشوب وارد کند، انجام داده‌اند.
از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد.

در همین ارتباط، نشریه «داون» پاکستان نیز گزارش داده است، سارکوزی که در جمع سفرای فرانسه در کشورهای دیگر سخن می‌گفت، در عین حال افزود که به نظر وی، جنگ راهکار این مسأله هم نیست.

مقامات آگاه بر این باورند، میانجیگری ترکیه برای آغاز مذاکرات ایران و گروه‌های 1+5  و همچنین تمایل ایران برای انجام گفت‌وگوهای آتی در استانبول، یکی از دلایل اظهارات گستاخانه نیکولا سارکوزی است.

بنابراین، از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد؛ بنابراین، در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5‌، از به پایان رسیدن زمان دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای ایران سخن می‌گوید.

حال باید پرسید، آیا بر پایه چنین فرضیه‌ای، تمایل به برگزاری مذاکرات ایران و غرب در ترکیه درست است و آیا مقامات ایرانی با فکر و اندیشه، از تمایل خود برای انجام گفت‌وگوها در ترکیه خبر داده اند؟

این در حالی است که آمریکا به تازگی در نامه‌ای به ایران، خواهان انجام تعامل و گفت‌وگو با ایران شده؛ افزون بر این، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از انجام گفت‌وگو با ایران استقبال کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
مرگ بر فرانسه
ایران باید نماینده فرانسه در مذاکرات 1+5 اخراج کند تا ایشون صحبت کردن را یاد بگیرد.
ما که نباید در اتش ترکیه بسوزیم. ترکیه نشد برزیل، برزیل نشد کشور دوست و برادر عراق.
خواهشا سفیر فرانسه را از ایران اخراج کنید ما به کشور فرانسه نیاز نداریم
دلیلش فقط یک چیزه : دریافت استخوان بزرگتر .
جدیدا صدای واق واق سگ های غربی بلند تر شده.یحتمل نشادری که ایران براشون استفاده میکنه کارساز بوده :)
به هر حال ما باید از فرصتهای بدست اومده استفاده کنیم من فکر میکنم طرز فکر سارکوزی صهیونیست با اوباما دموکرات تا حدودی فرق بکنه چون اسرائیل و مزدورانش همچون سارکوزی از اینکه بحران افزایش پیدا کنه و حتی منجر به جنگ بشه باکی ندارند چون فکر میکنن میتونن کار ایران رو یکسره کنند ولی آمریکا و بخصوص شخص اوباما داره با احتیاط عمل میکنه چرا که هرگژ با توجه مشکلات داخلی اش راضی نیست که پای کشورش به جنگ دیگه باز بشه بنابراین برای رهبر ایران نامه مینویسه و تا حدودی عقب نشینی میکنه. به هر حال نظر من اینه که برای خنثی سازی نقشه های شوم صهیونیست سیاسیون ما هم مقداری عقب نشسته و مصالح دراز مدت نظام را مد نظر قراداده و حداقل برای کوتاه مدت به میز مذاکره وتفاهم برگردند چون فکر نکنم تحریم نفتی و حتی جنگ در صورت بسته شدن تنگه هرمز در شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشورمان به نفع نظام باشد..
این مردک مجوس و الکلی غلط کرده که در مورد ایران نظر میده.این مملکت صاحب داره.
سارکوزی ... خورده .
نیکولا شیطون شده ای ها!
نکنه باز هم باید گوشت رو بگیرم شیطون.
چرا در خود ايران برگزار نمي شود؟
مرگ بر سارکوزی افراطی
سارکوزی هیچ غلطی نمیکند
برادر حالا سارکوزی جو گیر شده وقدری حرف مفت زده شما خیلی هم جدی نگیرید. ولیکن اگر گفتگوها در جای دیگری باشد هم فکر نکنم بد باشد.
مرسی
آخرش مثل جنگ با عراق مجبوريم بعداز ويراني كشور و نابودي مردم بگويم هر چي كه شما بگوييد ما قبول مي كنيم ما انرژي هسته اي نمي خواهيم
برو بمیر فکر کردی کی هستی جو گرفته بیا جلو انقدر هم بلوف نزن کوتوله کله پوک
فرانسه دلرحمی نسبت به ارمنی ها نداردبلکه می خواهد مانع ورود ترکیه به اتحادیه اروپا شود تادر این بحران اقتصادی کالا های ترکیه بازار را از دست فرانسه خارج نکند کشور های غربی بدنبال یک جنگ بزرگ در خاور میانه هستند آنها می خواند سیاست استعماری قرن نوزده را به شکل نوین در خاور میانه اجرا کنند با این تفاوت که جنگهای امروزی رابا نام نجات بخشیدن و یا جلوی خطری را گرفتن مطرح می کنند و در پشت صحنه بدست آوردن منابع انرژی خاورمیانه .پس لطفا در سایتتان به سیاستهای ترکیه حمله و مسخره نکنید چون در این تعادل سیاسی پیچیده ترکیه یکی از عوامل توازن است ولی باید بدانیم ترکیه هم در چهار چوب منافع ملی خودش عمل می کند نه ما
به نام خدا
به خداوندی خدا گرونی داره بیداد میکنه
تابناک عزیز به شرافت خبرنگاریت سوگند اگه کاری از دستت میاد انجام بده
آرد گیر نمیاد شکر قیمتش ثانیه ای شده
و.....
اين بابا به دايل دائم الخمر بودنش كودن شده است و نمي داند كه ايران در همان ابتدا اعلام كردكه موضوع فعاليتهاي هسته ايي ايران خط قرمز ماست يعني علنا اين ديپلماسي بي خردانه آنها از همان ابتدا از نظر ما تمام شده تلقي مي گرديد.
برووووووووووووو جوجه، تو که با کشته شدن 4 نفر از سربازات تو افغانستان اینجور به په ته ته میفتی فکر میکنی اگه جنگ بشه برا سربازات فرش قرمز پهن میکنن؟ کور خوندی دادااااش؛ پس برو فکر اللی تللیت باش و خوشگذرونیت ،از این غلطا هم نکن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار