بازدید 7417
اختلاف نظر کارشناسان

لیگ برتر چند تیمی بهتر است ؟

ليگ شلوغ، ليگ 18 تيمي، بازي‌هاي فشرده و برنامه‌هايي كه بازيكنان را خسته و فرسوده مي‌سازد. اينها تمام آن چيزي است كه بارها و بارها صداي اعتراض مربياني چون مجيد جلالي، محمود ياوري و فرهاد پورغلامي را نسبت به آنها شنيده‌ايم. مربياني كه سازمان ليگ را متهم به برنامه‌ريزي نادرست مي‌كردند و هميشه براي فشردگي برنامه‌ها گله‌مند بودند.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۰ 19 January 2012
سرویس ورزشی ـ برنامه نود در هفته جاری بار دیگر شوکی به فوتبال ایران وارد کرد و با طرح موضوع تعداد تیم های لیگ برتری و برگزاری نظر سنجی در این خصوص، صدای منتقدان و موافقان را در آورد. طرفداران تعداد تیم های لیگ برتری به چند دسته تقسیم شدند. گروهی روزه سکوت گرفتند و حرفی در این خصوص نزدند. عده ای هم که خیالشان راحت تر بود به شلوغی لیگ و تعداد بالای تیم ها اشاره کردند و دسته سوم نیز مربیانی بودند که به دلیل حضور تیم هایشان در رتبه های پایین جدولی از لزوم وجود 18 تیم در یک فصل از مسابقات خبر دادند ...

به گزارش «تابناک»، برنامه نود در هفته جاری بار دیگر شوکی به فوتبال ایران وارد کرد و با طرح موضوع تعداد تیم های لیگ برتری و برگزاری نظر سنجی در این خصوص، صدای منتقدان و موافقان را در آورد.

در این بین طرفداران تعداد تیم های لیگ برتری به چند دسته تقسیم شدند. گروهی روزه سکوت گرفتند و حرفی در این خصوص نزدند. عده ای هم که خیالشان راحت تر بود به شلوغی لیگ و تعداد بالای تیم ها اشاره کردند و دسته سوم نیز مربیانی بودند که به دلیل حضور تیم هایشان در رتبه های پایین جدولی از لزوم وجود 18 تیم در یک فصل از مسابقات خبر دادند تا مبادا با کاهش تعداد تیم ها و سقوط تیم های خودشان، شغل مربیگریشان را برای فصل بعد از دست دهند.

ليگ شلوغ، ليگ 18 تيمي، بازي‌هاي فشرده و برنامه‌هايي كه بازيكنان را خسته و فرسوده مي‌سازد. اينها تمام آن چيزي است كه بارها و بارها صداي اعتراض مربياني چون مجيد جلالي، محمود ياوري و فرهاد پورغلامي را نسبت به آنها شنيده‌ايم. مربياني كه سازمان ليگ را متهم به برنامه‌ريزي نادرست مي‌كردند و هميشه براي فشردگي برنامه‌ها گله‌مند بودند. 


مربياني كه بازيكنان خود را از تعدد بازي‌ها خسته مي‌دانستند و در شكايت به ليگ 18 تيمي و برنامه‌ريزي آن بارها و بارها داد سخن سر داده بودند. آن زمان صحبت از ليگ‌هاي حرفه‌اي دنيا كه با 8 يا 12 تيم برگزار مي‌شوند نقل محافل روشنفكري آقايان بود. 

وقتي به عنوان كارشناسان فوتبالي صداي خود را صاف مي‌كردند و درباره اصول برگزاري ليگ حرفه‌اي وارد بحث مي‌شدند همان‌ها بودند كه برگزاري ليگ 18 تيمي را مغاير با اصول حرفه‌اي‌گري فوتبال دانستند و حامي كاهش تعداد تيم‌ها شدند! 

حالا اما چه مي‌شود كه به يكباره همان كارشناسان روشنفكر تغيير موضع مي‌دهند و طرفدار ليگ شلوغ و 18 تيمي مي‌شوند. فرهاد پورغلامي بلافاصله بعد از مطرح شدن ماجراي كاهش تعداد تيم‌هاي ليگ برتر با مجيد جلالي و محمود ياوري همصدا مي‌شود و برخلاف تمام ايده‌هاي روشنفكرانه‌اي كه تا به حال شنيده‌ايم از الزام حضور 18 تيم در ليگ برتر مي‌گويند!

 پاسخ اين سوال واضح و روشن است و با نگاهي گذرا به شرايط تيم‌هاي اين مربيان در جدول رده‌بندي ليگ برتر به سادگي مي‌توان اين پرسش را پاسخ گفت! مجيد جلالي سرمربيگري تيمي را برعهده دارد كه عمر مربيگري‌اش در آن به 3 سال مي‌رسد! 

سه سالي كه براي مربيان ايراني يك عمر فوتبالي به حساب مي‌آيد و حالا جلالي نگران از اين است كه با كاهش تعداد تيم‌ها جايگاه خود را در فولاد از دست بدهد. درست همان فكري كه محمود ياوري با انديشيدن به كم شدن تعداد تيم‌ها در ذهنش مرور مي‌كند و باعث مي‌شود او هم حامي ليگ 18 تيمي از آب درآيد. چرا كه ياوري مي‌داند با كاهش تيم‌هاي ليگ و با وجود مربيان جوان ديگر محال است نوبت به مربيگري او هم برسد. 

ملوان هم اوضاع بسيار وحشتناك مالي را پشت سر مي‌گذارد و حتي خطر سقوط بارها اين تيم را تهديد كرده و به همين خاطر فرهاد پورغلامي از ترس سقوط تيمش حامي ليگ 18 تيمي مي‌شود تا تيمش را همچنان در زمره تيم‌هاي ليگ برتري بداند. 

همين است كه تنها مربيان تيم‌هاي در حال سقوط و آنها كه با كاهش تعداد تيم‌هاي ليگ كار خود را در معرض خطر مي‌بينند مخالف ليگ 8 يا 12 تيمي مي‌شوند و روندي را كه فوتبال ايران در بدو حرفه‌اي شدن بايد طي مي‌كرد را با اما و اگر همراه مي‌سازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار