بازدید 11164
۲
پرنده‌ها برای پرواز راه طولانی در پیش دارند

ورزش‌های هوایی چیست و چه برنامه‌ای دارد؟

برای اینکه به این گونه آرمان‌ها نزدیک شویم، در مرحله نخست، نیازمند داشتن یک تیم ملی هستیم. سلیم آبادی در این باره گفت: ما تاکنون به دلیل نقض‌هایمان نتوانستیم تیم ملی داشته باشیم، اما اکنون درصددیم با برگزاری مسابقات کشوری از میان پرنده‌ها، بهترین‌ها را برگزینیم. نخستین دوره این مسابقات در هفته دوم فروردین در گلستان برگزار می‌شود و نفرات برگزیده برای تیم ملی انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۱ 19 January 2012
سرویس ورزشی ـ اگر ورزش‌های هوایی سابقه طولانی در جهان داشته باشد، در ایران ورزشی نوپا و تازه‌ای است که شاید عمرا به بیست سال هم نرسد؛ رشته‌هایی چون چتر بازی که یک نوع آن سقوط آزاد است، پاراگلایدر، بانجی جامپینگ از مجموعه ورزش‌های هوایی هستند.

به گزارش «تابناک»، سابقه این نوع ورزش‌ها، عمدتا در اروپا و آمریکاست و در کشور‌های آسیای شرقی نیز ورزش‌های پرطرفداری هستند. این نوع ورزش‌های هیجان‌انگیز که بیشتر جنبه نمایشی نیز دارند، در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده است؛ اما با توجه به پتانسیل‌های لازم و استعداد‌های موجود، می‌تواند آینده رو به رشدی را برای خود ببیند.

آقایان حسن سعیدی و جعفر انصاری از جمله نخستین نفراتی بودند که طرح اولیه این رشته را تهیه کردند و با مسئولیت آقای پارسا در گروه ورزش کوهنوردی جای گرفتند.

جایگاه پرندگان ایران کجاست و قرار است به کجا برسد؟

سردار احمد سلیم آبادی، روز چهارشنبه 28 بهمن در کنفرانسی مطبوعاتی، از تحولاتی که قرار است در این ورزش صورت بگیرد، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قرار است این رشته آزمایشی در المپیک لندن جای گیرد، تلاش ما بر این است که بتوانیم فاصله زیادی را که با تیم‌های جهانی داریم، کم کنیم، ولی گویا برای اینکه به این گونه آرمان‌ها نزدیک شویم، باید نخست نیازمند داشتن یک تیم ملی باشیم.

سلیم آبادی در این باره گفت: ما تاکنون به دلیل نقض‌هایمان نتوانستیم تیم ملی داشته باشیم، اما اکنون درصددیم با برگزاری مسابقات کشوری از میان پرنده‌ها، بهترین‌ها را برگزینیم. نخستین دوره این مسابقات در هفته دوم فروردین در گلستان برگزار می‌شود و نفرات برگزیده برای تیم ملی انتخاب می‌شوند.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی با بیان اینکه می‌خواهیم تیم ملی قوی داشته باشیم، از شناسایی و پرورش استعدادهای مستعدی گفت که بتوانیم در المپیک 2016 شرکت کنیم.
رسیدن به این آرمان‌ها و اهداف نیازمند شناساندن این رشته و بها دادن به آن و انجام اقدامات اساسی است. در همین راستا، این انجمن تصمیم به برگزاری همایشی در پنجم بهمن در سالن همایش‌های بین‌المللی کرده است. سلیم نیا از جمله اهداف این همایش را اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ورزشکاران این رشته‌ها، به دست آوردن آماری از شمار آنها و بازخوانی اهداف کلی دانست.

وی همچنین از دیگر تصمیمات خود مبنی بر یگانگی میان ایر اسپرت (خطوط ورزش هوایی و وزارت ورزش) خبر داد. از دیگر نکاتی که اشاره شد، تأکید بر این نکته بود که تلاش می‌شود این ورزش، به ویژه چتربازی منحصر به نظامیان نباشد و افراد علاقه‌مند با دیدن آموزش‌های لازم از آن استفاده کنند.

هم‌اکنون نزدیک 25 باشگاه ورزش‌های هوایی وجود دارد که همگی آنها فعال نیستند و قرار است، با راه‌اندازی باشگاه‌های جدید و همچنین تقویت باشگاه‌های کنونی، بتوانیم به صورت جمعی شاهد موفقیت‌ها باشیم، چرا که تاکنون آنچه به دست آمده، بیشتر فردی و شخصی بوده است.

اهداف آینده پرنده‌ها

لازمه عضویت در سازمان FAI و شرکت در مسابقات «اف آی»، عضویت در فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی است.

ناگفته نماند که یک سازمان غیر دولتی «NGO» ایرانی عضو است که در صورت موافقت از آن به عنوان سهمیه تیم ایران استفاده شود.

به مناسبت دهه فجر و بیست و دوم بهمن و در صورت مناسب بودن اوضاع جوی، 22 نفر از ورزشکاران آموزش دیده، به صورت نمادین از برج میلاد خواهند پرید. نخستین پرنده ایرانی از برج میلاد، آقای پاینده بود.
 
آنچه به نظر می‌آید، این است که اینگونه ورزش‌ها در مرحله گذار خود هستند و اگر حمایت‌های مسئولان و وزارت ورزش نباشد، نمی‌توانند چتر‌های خود را برای پرواز آماده کنند؛ بنابراین، باید در این راه، رسانه‌های جمعی نیز یاری کنند که هیجان این ورزش‌ها و نیز رویای پرواز، بیش از پیش محقق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در كشور ما كه مردم به نان شب محتاجند جرا كسي به فكر برواز كران قيمت مي افتد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم