بازدید 8187
وزیر ارتباطات:

شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نمی شود

کد خبر: ۲۲۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰ 17 January 2012
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

به گزارش مهر، رضا تقی پور تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی السابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هرکس که نیاز داشت می تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه ها بیشتر استفاده کرده اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران هستند هرچند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می کنند.

تقی پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: برای حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیردولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
آقای وزیر اینترنت کلهم پیشکش، لطفا بذارین ما بدون تاخیر وارد Gmail بشویم بی زحمت
الان مي گويند كه هر كسي مي تواند در كنار شبكه ملي از اينترنت استفاده كند ولي احتمالاً در نهايت مثل قضيه كارت سوخت بايد ثبت نام شده و به صورت عادلانه سهميه بندي شود!
مگر ساختن موتور جستجو به همین راحتی هاست
اگر بود که ما یک دونه گوگل نداشتیم
ولی من با اصل قضیه موافقم و باید موتور جستجوی ایرانی بیاید تا خیال همه از سیاست بازی گوگل راحت شود
خدارو شكر فكر كردم مي خواهيم تبديل به كره شمالي دوم شويم ولي هنوز اميدي باقيست
البته اينترنت ملي راه بيفتد بعيد نيست الان كه وضع اينترنت خيلي افتضاحه ايميل رو گاه گاهي باز مي كنه خدا بخير كنه وقتي كه اينترنت ملي راه بيفتد اولين چيزي كه بسته ميشه به نظر من پورت ايميله
چرا کما فی سابق، مگه قراره احیانا قطع بشه زمانی . چرا نگفته اند مطمئنآ .ایشان گفته اند تا اطلاع ثانوی اینترنت هست بعدا اینترانت داخلی سیستم lan intranet
بابا تکلیف مارو روشن کنید بالاخره تا کی احتمال داره این رسانه رو داشته باشیم یا خدای ناکرده باهاش خداحافظی کنیم
آره مثل فیلترینگ که فقط برای بستن سایت های غیر اخلاقی بود نه ایجاد محدودیت به منابع اینترنتی؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی