بازدید 11196
شوک آمریکا برای مقامات تل‌آویو:

مانور نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی، یک سال به تعویق افتاد

«یدیعوت آحارنوت» می‌نویسد، تعویق این مانور به دلیل تمایل آمریکایی‌ها برای ایجاد آرامش در منطقه است. میدل ایست آنلاین به نقل از رادیو اسرائیل می‌گوید، این تعویق به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای است و مقامات آمریکا تحلیل دیگری دارند؛ اما واقعا دلیل تعویق این مانور، آن هم به زمانی محال یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چیست؟
کد خبر: ۲۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵ 16 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ تنش اطلاعاتی بین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و موساد سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل، به تدریج نشانه‌های خود را آشکار می‌کند، به گونه‌ای که در نخستین اقدام، آمریکا مانور نظامی خود با رژیم اسرائیل را که قرار بود در واکنش به مانور‌های دریایی ایران برگزار شود، نزدیک یک سال به عقب انداخته است.

به گزارش «تابناک»، روز جمعه، نشریه فارین پالسی گزارشی منتشر کرد که بر پایه آن، عوامل اطلاعاتی موساد رژیم صهیونیستی با جعل و استفاده از مدارک شناسایی مأموران سی آی ای، سازمان اطلاعات آمریکا، به استخدام تروریست‌های گروه جندالله برای خرابکاری و ترور در ایران پرداخته‌اند؛ نیروهایی که در ظاهر برای سیا، استخدام شده بودند، ولی در واقع برای سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در ایران خرابکاری می‌کردند.

انتشار این گزارش بلافاصله با واکنش مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل روبه‌رو شد و آنان این ادعا را رد کردند.

اما اخبار منتشره، حاکی از این است که‌ این ماجرا و پیامدهای آن هنوز پایان نیافته است و بنا بر اعلام رادیو اسرائیل، امروز آمریکایی‌ها یکجانبه مانور مشترک نظامی خود با رژیم اسرائیل را نزدیک یک سال تا اواخر سال 2012 میلادی به تعویق انداختند.

اواخر سال 2012، هنگامی است که آمریکا درگیر انتخابات ریاست جمهوری است و عملا می‌توان گفت که ‌این مانور لغو شده است.

از سوی دیگر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، بناست روز پنجشنبه با سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقامات رژیم اسرائیل گفت‌وگو کند؛ هرچند منابع غربی سفر وی را برای هماهنگی این دو برای حمله به‌ ایران ارزیابی می‌کنند، منابع آگاه می‌گویند که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این سفر به مقامات صهیونیست هشدار خواهد داد که از هر گونه اقدام یکجانبه علیه ‌ایران خودداری کنند.


بنا بر این گزارش، خبر تعویق حدود یک ساله‌ای مانور برای منابع صهیونیستی شوک‌آور بود، به گونه‌ای که رادیو اسرائیل، این تعویق را به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای و یدیعوت آحارنوت، این تعویق را به دلیل تمایل آمریکایی‌ها برای ایجاد آرامش در منطقه عنوان کرده‌اند.

همه‌ این تحولات در کنار نامه‌ای که اوباما به ‌ایران فرستاده و پاسخ احتمالی ایران به ‌این نامه و همچنین سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به ترکیه و اعلام تمایل ایران برای مذاکرات جدی با غرب، حکایت از این دارد که هم‌اکنون سناریوهای صهیونیستی در قبال ایران، ضعیف‌ترین سناریوهای ممکن هستند.

با وجود این، باید گفت، انتشار خبر دور زدن «سی‌.آی‌.ای» از سوی موساد این نکته را مشخص می‌کند که ‌این هر دو سازمان، اکنون در معرض آشکار شدن همکاری خود با گروه‌های تروریستی نظیر گروه عبدالمالک ریگی برای ترور و خرابکاری در ایران هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اللهم اشغل الظالمین با الضالمین!
بازم امریکا
دیدند تکنولوژی فوق پیشرفته ای مثل RQ170 توسط ایران تحقیر شد، گفتند خوب حالا با چه چیزی مانور برگزار کنند؟!! مانور یعنی نشان دادن دستاوردهای جدید و پیشرفته به حریف. ولی نه حریفی که به این تکنولوژی دست پیدا کرده!
خبر خوبی بود
ان شا الله که پشت پرده خبرهایی است
ان شاء الله که یه روزی این غده ی سرطانی نابود بشه
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی