بازدید 36337
گزارش تصویری: ایران در هفته‌ای که گذشت؛

پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم!

در حالی که اقتصاد کشور در تب ارز و طلا می‌سوزد و صحنه سیاست برای برگزاری انتخاباتی دیگر آماده می‌شود، آقای رییس‌جمهور به سوی دوستانش در آمریکای جنوبی پرواز کرد. کاش وقتی او از سفر بازمی‌گردد، کسی دغدغه‌اش را درباه محیط زیست و میراث فرهنگی کشور با وی در میان بگذارد و همچنین برایش بگوید که پیرمردی به زاری گفت: پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم!
کد خبر: ۲۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸ 13 January 2012
در حالی که با رسانه‌ای شدن تخریب کلوت‌های شهداد به دلیل نصب دکل مخابراتی، میراث فرهنگی از فعالیت لودرها در این منطقه گردشگری جلوگیری کرده بود، با گذشت دو روز از متوقف شدن تخریب، از روز شنبه دوباره تخریب بخش چشمگیری از کلوت‌های شهداد آغاز شد.


سرانجام پس از ماه‌ها دوری رئیس جمهور ایران از یاران شفیق آمریکای جنوبی‌اش، محمود احمدی نژاد روز یکشنبه هفته گذشته، سفر دوره‌ای خود را به چهار کشور آمریکای لاتین آغاز کرد.
نخستین مقصد رئیس جمهور، دیدار با مهمترین هم پیمانش در آمریکای جنوبی بود. هوگو چاوز که با بیمار سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و احتمالا همین بیماری، او را از سفر به ایران در ماه‌های گذشته باز داشته است، روز دوشنبه رسما در کاخ ریاست جمهوری این کشور از احمدی نژاد استقبال کرد.

این دیدار روز سه شنبه با صدور بیانیه مشترک ایران ونزوئلا پایان یافت و احمدی نژاد ونزوئلا را به مقصد نيكاراگوئه ترک کرد تا در مراسم تحليف دانيل اورتگا، رييس‌جمهور نيكاراگوئه شركت كند.
رئیس جمهور ایران در حاشیه مراسم تحلیف اورتگا در روز چهارشنبه با رييس‌جمهور کشور سورينام دیدار و گفت‌وگو کرد.

عصر همین روز، احمدی نژاد و دانیل اورتگا به گفت‌وگو نشستند و رئیس جمهور نیکاراگوئه از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرد. احمدی‌نژاد روز چهارشنبه، ماناگوآ را به مقصد ‌هاوانا ترک کرد تا به دیدار برادران کاسترو برود.

روز پنجشنبه نیز احمدی نژاد در دانشگاه ‌هاوانا سخنرانی و از این دانشگاه دکترای افتخاری هم دریافت کرد.
وی سپس به دیدار رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا رفت و پس از آن در دیداری سه ساعته با فیدل کاسترو ـ که این روزها وضعیت جسمی خوبی ندارد ـ به گفت‌وگو‌ پرداخت. احمدی نژاد در آخرین ساعات روز پنجشنبه، کوبا را به قصد اکوادور ترک کرد؛ اکوادور آخرین مقصد رئیس جمهور در سفر به آمریکای جنوبی است.


روز یکشنبه، اساتید سطوح عالی حوزوی با حضور در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی به تمرین تیراندازی پرداختند.


باید پذیرفت که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط بسیار نامناسبی است. نوسانات شدید بازار ارز در هفته گذشته، بیشترین تأثیر را بر اقتصاد کشور گذاشته بود و به رغم وعده‌های دولت در مهار این نوسانات، باقی ماندن قیمت دلار در هفته پیش در مرز 1600 تومان در آغاز هفته شایعه استعفای بهمنی را دامن زد؛ چنان که روز شنبه از گوشه و کنار، خبر استعفای رئیس کل بانک مرکزی به گوش می‌رسید؛ خبری که با حضور نداشتن بهمنی در نشست غیر علنی روز یکشنبه مجلس شدت یافت.

هیأت رئیسه مجلس از رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده بود تا برای ادای توضیحات درباره نوسانات بازار ارز به مجلس بیاید، ولی بهمنی به این جلسه نرفت؛ هرچند بهمنی با حضور در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت تا اندازه‌ای این شایعه کمرنگ شد، ولی نبود وی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در روز دوشنبه، همچنان استعفای خاموش او را به قوت خود باقی می‌گذاشت.

آنچنان که به نظر می‌رسد، دو سه روز در محل کار خود حاضر نشد و به رییس جمهور پیشنهاد داده و شرط گذاشته بود، اگر نرخ سود بانکی واقعی نشود، نمی‌تواند بازار ارز را کنترل کند؛
این خبر را موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه بودجه روز چهار شنبه و در خلال گفت‌وگویی درباره مصوبه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بیان کرد.

این در حالی است که اسدالله عسکراولادی با بیان این‌که تورم دی ‌ماه با وجود نوسانات نرخ ارز 40 درصد است، اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به مصلحت ندانست.

نشست هيأت دولت به رياست «محمد رضا رحيمي»، معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد.


روز دوشنبه مردم قم به مناسبت سالروز 19 دی با رهبر معظم انقلاب  دیدار کردند.



سلام، پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم رحم کنیم ...اگر با مدیران خانه سینما اختلاف نظر دارید، اگر به عملکرد مدیری ایراد دارید و بدبختانه تعامل نمی‌شود ... چرا خانه ما را ویران می‌کنید ...آخر چرا خانه سینما...؟ خانه سینما متعلق به تک‌تک اعضای هنرمند و زحمت‌کش خانه سینماست ... آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله در کنار هم، همه با هم مشکلات را حل کنیم ...؟ این خانه از آن ماست ...جامعه اصناف سینمای ایران و هزاران نفر که عاشقانه در سینما فعالیت می‌کنند...ما حرمت مهمان را داریم، به امید آنکه حرمت ما حفظ شود...ما ایرانی هستیم... ایرانی... الله اکبر...همه مشاغل در کشور ما دارای اتحادیه و سندیکا هستند. وجود صنف، نشان توجه و پیشرفت تحول در جامعه مدنی است...آیا انحلال این خانه عظیم، نشان تحول است...؟من به عنوان یکی از خادمان سینمای نجیب ایران، به عنوان سپیدموی این هنر شریف و فاخر از فرزندان باعقل وخردم انتظار دارم در کنار یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی، مشکل پیش آمده را حل کنند.بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سینما به علتی نیاز به تعمیر دارد...شما را به خدا قسم، شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید...چه زود... دیر می‌شود». این نامه آقای بازیگر در اعتراض به انحلال یک سویه خانه سینما از سوی وزارت ارشاد است. در هفته گذشته نامه‌های فراوانی از این دست از سوی بازیگران و کارگردانان کشورمان در اعتراض به انحلال خانه سینما منتشر شد.


حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای و حجت‌الاسلام حسینیان روز دوشنبه در آیین رونمایی از چهار عنوان کتاب با موضوع فتنه و جنگ نرم شرکت کردند.


پس از پایان مهلت نام‌نویسی کاندیداهای نمایندگی مجلس، نخستین خبر داغ انتخاباتی در سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد و آن خبر رد صلاحیت سی تا چهل تن از نمایندگان مجلس هشتم، از جمله چهره‌های شاخصی چون علی مطهری، حمید کاتوزیان و داریوش قنبری است.

محمدنجار وزير كشور تأكيد كرد: بررسي صلاحيت داوطلبان به دور از هر گونه شایبه سياسي انجام شده است، حال آن که رد صلاحیت، مهمترین منتقدان دولت از جمله نمایندگانی که هدایت طرح سوال از رئیس جمهور را به عهده داشتند، در میان رد صلاحیت شده‌ها دیده می‌شود.

عماد افروغ اما بر این باور است که رد صلاحیت گسترده منتقدان دولت توسط کمیته‌های اجرایی وزارت کشور را باید به فال نیک گرفت و عنوان کرد که برای نخستین بار شاهد یک رفتار صادقانه از سوی دولت هستیم؛ اما در این میان، موضع گیری روزنامه و سایت دولت جالب بود مدعی شده بودند، بسياري از كانديداهاي حامي دولت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از سوي هيأت‌هاي اجرايي ردصلاحيت شدند.

داستان قسم حضرت عباس است و دم خروس؛ این در حالی است که بسیاری پس از این موضع گیری دولت را مورد کنایه قرار دادند که پیش از این، مدعی بودند طیف متبوع آنها هیچ نامزدی در انتخابات ندارد و ادعاها، توهم است.


بزرگداشت امیرکبیر بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در کاخ گلستان تهران برگزار شد.


در سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور، روز چهارشنبه یکی دیگر از جوانان برومند ایران اسلامی در همین راه به شهادت رسید، شهید مصطفی احمدی روشن که فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف است در سایت هسته‌ای نطنز فعالیت می‌کرد، معاون بازرگانی این سایت هسته‌ای بود. پیکر شهید احمید روشن پس از مراسم نماز جمعه تهران تشییع شده و سپس در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر به خاک سپرده می‌شود.


اعضای باند بزرگ سرقت و زورگیری که با ایجاد تصادفات ساختگی و در قالب مسافربر اقدام به سرقت می‌کردند، روز چهارشنبه توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.


سرانجام جاسبی از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشته شد؛ اما نشست روز چهارشنبه هیأت امنای دانشگاه آزاد، چندان بنا بر قانون پیش نرفت و روایت‌های ضد و نقیضی از  جلسه به گوش می‌رسد. در حالی که قرار بود جلسه با ارایه برنامه‌های کاندیداهای احراز پست ریاست آغاز شود، این کار از سوی نمایندگان دولت پذیرفته شده نبود و آنها ملاک را همان مطالعه رزومه کاندیداها قرار دادند و به این ترتیب، فرهاد دانشجو برادر وزیر علوم که پیشتر عنوان می‌شد، از کاندیداتوری این پست انصراف داده، جانشین فردی شد که نزدیک به سی سال در این سمت حضور داشته است.

جاسبی در اعتراض به روند انتخاب دانشجو گفت: دومین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، بدون رسیدن به یک جمع‌بندی و مصوبه قانونی پایان گرفت. حال باید دید با کنار رفتن جاسبی و روی کار آمدن مدیری همراه سیاست‌های دولت انتقاد‌ها از دانشگاه آزاد کاهش می‌یابد یا خیر.


در روز چهارشنبه و در آخرین روز مسابقات پینگ‌پنگ انتخابی المپیک لندن، ندا شهسواری با شکست حریف قزاق جواز حضور در المپیک لندن را به دست آورد.


بازار هفتگی ترکمن در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته تشکیل می‌شود و با استقبال مردم همراه است.


صید ماهی در میانکاله


شکار بز و کل در منطقه منطقه مهریز یزد، شکار در این مناطق با صدور مجوز از سوی اداره کل محیط زیست صورت می‌گیرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۳
کاش مردم بجای کشتن حیوانات بی گناه ,راه دیگری را برای سرگرمی پیدا میکردند و با پول های اضافیشان یه چیزی را آباد می کردند ویا دست یه بند خدایی را میگرفتند . از شکار و شکارچی متنفرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
افرین به شهرام
فکر کنم دیگه این قبیل اشعار به افسانه تبدیل شده
میازار موری ...
ناشناس
| Portugal |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
واقعا حیرت انگیزه که افرادی برای لذت بردن حیوون بیچاره ای رو به قتل می رسونن یا اینکه نعمت آزادی رو به راحتی ازش سلب می کنن و از اینکه از پشت میله های قفس نگاش کنن لذت می برن.
بیسمارک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
حیوان بی گناه؟
اگر مجوز به درستی داده بشه، حیوانات نر مسن که چند هفته ای به مرگ طبیعی شون نمونده، شکار میشن.هزینۀ مجوز هم خرج بهسازی و نگهداری محیط زیست میشه.
کمی غیر احساسی تر به موضوعات نگاه کن شهرام عزیز...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
آقا شهرام! گل گفتی. به نظر من کسی که به خاطر "لذت" و "تفریح" جانداری را میکشد، باید خوب معاینه شود و مورد مطالعه قرار گیرد!
سجاد
| United States |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
از کجا میدونید برا تفریحه
شاید برا گوشتشه
اونایی که تو کشتارگاه کشته میشن حیوون نیستن؟؟؟؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
ای کاش می دانستید که شکار کل و قوچ های پیر چقدر به محیط زیست کمک می کند. ای کاش می دانستید . شکارچیان با وجدان حافظ محیط زیست اند نه مخرّبان ان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
ببخشید! پیر یا جوان بودن آنها را موقع هدف گیری چگونه تشخیص میدید؟! نکنه از ریش سفیدشان؟
azad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
ببخشید شما از فاصله دور حیوان نر مسن که چند هفته به پایان عمر طبیعیش نموده رو چطوری پیدا می کنی ؟ به فرض هم پیدا کردی باید بکشیش ؟ با این طرز تفکر شما آدمای پیر مسن که چند هفته به پایان زندگیشون نمونده رو هم میشه به زندگیشون پایان داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
اگه با چند نفر عالم تو این زمینه صحبت کنی متوجه می شوی که شکار کردن خودش یه علم هستش و برای طبیعت مفید. البته شکار کردن علمی.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
آره واقعا خنده داره که کشتن یه حیوان بی آزار تفریح بعضیا هست و باعث شادیشون میشه
شیر و پلنگ و گرگ هم تا گرسنه نباشن حیوان های دیگه را نمیکشن صد رحمت به مرام گرگ
رضا گیاه خوار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
اقا شهرام،شکار بدبخت چیکار کرده که ازش متنفری؟ضمنا اگر کفش چرمی پا میکنی و گوشت هم میخوری ی درجه از شکارچیا بهتری.
مارال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
دوستان عزیز من دانشجوی رشته ی زیستگاهها و تنوع زیستی هستم و شکارگری تا جایی که من می دونم علم نیست، و همین شکارگری باعث شده که جمعیت چندین هزارتایی کل و بز چند سال پیش در مناطقی مانند بیستون کرمانشاه، پارک های ملی بختگان و بمو الان به صفر یا نزدیک به صفر برسه. اخلاق زیست محیطی ما حکم میکه که برای هر موجودی حق حیات قائل بشیم، واقعا ما مردم ایران اینجوری هستیم؟...
حامی حیوانات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
آره شهرام جان ، انسان واقعا" موجود بی رحمی شده . آخه بگو بابا جان تو تفریحی بهتر از خون ریختن یک جاندار پروردگار نداری اینطوری می کنی ؟
تابی جیگر خیلی رابطت با دولت بده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
اتفاقا" کاسه لیستر از تابناک، سراغ ندارم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
بهتر همونه که فردی با ادبیاتی مثل شما تابناک رو دوست نداشته باشه!
درود بر همه ي شهداي راه علم به خصوص مصطفي احمدي روشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
نفرین خدا به عمله های آمریکا که منفی میدن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
من میخواستم مثبت بدم.از لج این ناشناسی که نفرین کرده منفی دادم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
پس درود خدا به عمله های امریکا که منفی میدن
مخالفان شکار ، شناخت درستی از طبیعت ندارند
یک کارشناس محیط زیست گفت: افرادی که صدور مجوز شکار اصولی را عامل کشتار حیات وحش می پندارند از طبیعت شناخت درستی ندارند.
محمدعلی اینانلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شکار یک واقعیت اجتماعی است که چه با مجوز و چه بدون مجوز انجام می شود پس بهتر است با مطالعه و برنامه برای شکار در فصل و برای گونه های مجاز، مجوز صادر شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرفداران محیط زیست به طبیعت به صورت یک موضوع سانتیمانتالیسم نگاه می کنند گفت: طبیعت به همان اندازه که زیباست به همان میزان هم خشن است و اینکه برخی شکار حیات وحش را تضییع حقوق حیوانات می دانند حتماً هرگز راجع به وعده های غذایی که روزانه مصرف می کنند فکر نمی کنند.

اینانلو با اشاره به اینکه کسانی که در بیابان زندگی می کنند حداقل روزی یک شکار می زنند افزود: اگر مجوز شکار صادر نشود اینگونه روشهای بی رویه و بدون برنامه در فصول سنین و گونه های غیر مجاز ادامه می یابد و روز به روز وضعیت حیات وحش بدتر می شود.

وی با بیان اینکه باید میان شکارچی و شکار کش تفاوت قائل شد افزود: شکار کش کسی است که بدون قانون و برنامه به صورت بی رویه شکار می کند اما شکارچی فردی است که با مجوز و در محلهای قانونی شکار می کند که البته تمام کارشناسان محیط زیست مخالف شکار بی رویه هستند.

اینانلو در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت حیات وحش در ایران آیا صدور مجوز شکار منجر به نابودی بیشتر حیات وحش نمی شود گفت: آنچه که منجر به انقراض گونه های حیات وحش می شود نابودی زیستگاهها برای احداث پالایشگاه و تراشیدن جنگلها برای ایجاد باغ کیوی است نه شکار با برنامه و اصولی.

به گفته وی، یک کل 13 ساله و یا قوچ 11 ساله مانند میوه های رسیده یک باغ هستند که در صورتی که برداشت نشوند از بین می روند و هیچ عایدی برای کشاورز نخواهند داشت.

اینانلو تصریح کرد: اما با شکار به موقع حیات وحش مسن درآمدی هم عاید محیط زیست می شود که در صورت برنامه ریزی مقدار آن هم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز شکار برای گونه های مورد حمایت ممنوع است گفت: در ایران گونه هایی مانند هوبره ، گوزن زرد، گورخر و یوزپلنگ را نمی توان شکار کرد و شکار اصولی گونه ای مانند کبک که جمعیت میلیونی دارد هیچ اشکالی ندارد.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1371118
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
طبق فتوای تمام مراجع تقلید:
"شکار لهوی حرام است"

یعنی فقط وقتی از گرسنگی داری تلف میشی و مجبوری شکار کنی مجاز میشود.

حالا اون مزخرفات یک مجری تلویزیونی شده ملاک وحشیگری؟

آقای محمدی زاده به نام تو اجازه این جنایت صادر میشود.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
خیلی منطقی و خوب بود .
در کانادا ، غذا دادن به حیوانات خیابانی و طبیعی جرم محسوب می شود و جریمه دارد .
كوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
یک کل 13 ساله و یا قوچ 11 ساله مانند میوه های رسیده یک باغ نيستند! چون بعد از مرگشون توي طبيعت خوراك لاشخوران و مردار خوران ميشن فكر ميكنيد چرا تعداد كركس ها و ساير لاشخوران كم شده و رو به انقراضه؟! جناب اينانلو هم از پرسه زدن توي طبيعت چيزي ياد نگرفتن!
ماشالله اخیرا برخی از برادران دارن پست های مهم حکومتی را از ان خود می کنند.نوش جونشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
شما تو انگلیس نگران نباش درستو بخون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
فقط از آکسفورد مدرک نگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
انگلیس کجا بود عزیز بفرما چیز پی ان**
واقعا انحلال خانه سینما کار اشتباهی ای بود...
وقتی مجلس تصویب کرد که اسلحه های بی جواز ,می تونند جواز در بشوند,من شنیدم و میتونستم چندین اسلحه بخرم و جواز دار کنم,اما هر چی فکر کردم دیدم, اگر خودم هم به کشتن حیوانات نروم,به آن که اسلحه را بفروشم میرود؛بی خیال شدم!حالا وقتی این صحنه ها را می بینم ,دلم می گیرد!دلم می سوزد!چطور می شود موجودی را که چشم دارد کشت؟؟!!
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
شروين جان
شما گوشت گوسفند و مرغ ميل نميفرماييد؟
بابا شكار مال پولداراست كه هماهنگن !
ما فقط بتونيم سالي يكبار قزل آلاي زنده بخريم و جان دادن ماهيرو در سبد ببينيم
شروین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
رها جان!نقل لوس بازی های سانتیمانتالیسمی نیست ,ولی من گیا ه خوارم و مثل بسیاری از انسان ها عقیده دارم که گوشت خواری یک انحراف در تاریخ بشر بوده؛انحرافی که در زمانهایی به وجد آمده که انسان به علت نبود تکنولوژی از جهتی و به وجود آمدن شرایط سخت سرما یا خشکسالی از طرفی دیگر به آن دچار شده.دلیل محکم این ادعای من ,ریخت و کارایی دندان های بشری و کارکرد دستگاه گوارش انسان است؛شما هم بهتر از بنده می دانید که گوشت خواری هر ساله میلیون ها انسان را خیلی زودتر از موعد مربوطه به گورستان ها می فرستد و دندان هایی که خیلی زود خراب می شوند.شاید به من بگویید ویتامین ها و ... موجود در گوشت چه می شود؟باید بگویم تمام ویتامین ها و ارزش های غذایی موجود در گوشت در گیاهان به صورت سالم تر و تاثیر گذار تر وجود دارد.حال باز هم نیاز به کشتار حیوانات است؟مضاف بر این کشتن حیواناتت بیابانی به دست افراد معمول بشری ,خودش داستان غم انگیزی دارد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
سلام آقا شروین. بعد ببخشید گیاه مگه جان نداره که شما اون رو میکشی و میخوری؟!!
من هم عقیده دارم اصرار بر گیاه‌خواری یک مد مزخرف منورالفکورانه است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
جناب آقای شروین خان
من هم با شکار بی رویه حیوانات مخالفم، ولی در اینجا لازم است به دو نکته اشاره کنم
1. اگر به قرآن رجوع کنید مشاهده خواهید کرد که استفاده از نعمتهای خدا و خوردن گوشت حیوانات، مجاز است.
2. برخی از اسیدهای آمینه ضروری که برای سنتز پروتیئین های مختلف در بدن لازمند، تنها در گوشت حیوانی یافت می شود. و با نظر جنابعالی در ارتباط با نوع دندانهای بشر و گیاه خواری او مخالفم.
بسیار رفتار زشتی است که از هر اتفاقی برای زیرسؤال بردن مسؤلین استفاده کنیم...اندکی در خود نگر تا کیستی...
واقعا ترور دانشمندمون بد ترین خبر بود!
تابناک دیکتاتور چی بنویسیم که تایید کنی؟
پاسخ ها
مسیَّب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
حالا تابناک سایت خیلی ارزشمند و بلند پایه ایه که تأیید یا عدم تأییدش مهم باشه؟!
مسعود
| United States |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
تابناک سایت مهمی نباشه این قدر طرفدار نداره، اگه به آمار نگاه کنی تابناک یکی از پر بازدیدترین سایتهای کشوره، در ضمن از تایید نکردن بعضی نظرها نباید نارحت شد، تایید بعضی از مطالب واسه تابناک مشکل ایجاد میکنه لطفا درک کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
این آقا مسعودم اونقدر درک کرده که با وی پی ان نظر داده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
خیلی جالبه با وی پی ان نمیشه امتیاز داد ولی نظرات رو تایید میکنی، خوبه ما هم با وی پی ان نظر بدیم تابناک؟
مساله اصلا قانونی یا غیر قانونی بودن شکار نیست!بحث اینه که چرا اصلا کشتن سایر موجودات باید وسیله تفریح آدم ها باشه حالا چه قانونی چه غیر قانونی!!!از لحاظ چرخه اکونومی هم ظبیعت خودش میتونه توازن رو رعایت کنه حالا اگه جایی لازم شد میشه مجوز شکار داد ولی نه برای لرت بردن
آقای ناشناس، بی انصافی چقدر؟ اگر شما دیکتاتور ندیده ای، لا اقل شنیده ای، تابناک هیچ مشابهتی به هیچ دیکتاتوری دارد؟ ولی من شهادت میدهم که تو ای اختیاراً ناشناس بسیار پر توقع هستی و از انتساب صفت خلاف حق هم ابائی نداری، از خدابترس!
چشم و چال همه ی اونا که عرضه ندارند مشکل هل کنند و هی میگن دولت.خودتون هم هستید چه گلی به سرمون میزنید هااااااان
ولی راست میگید حرفهای مخالفها را بیارید تا ما هم بخونیم
تعجب میکنم که با وجود خطر از بین رفتن نسل بزکوهی ایرانی چطور و با چه مجوز و عقلانیتی اداره محیط زیست مجوز شکار صادر میکند. آقا این بز که چند کیلو بیشتر گوشت ندارد. محیط زیست مال همه مردم ایران است نه چند نفر متول با تفنگهای بیست میلیون تومانی.
اون عکس میانکاله واقعیه یعنی فلامینگو اندازه یک آدم هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
اون پلیکانه؛ فلامینگو صورتیه
مگر میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست مرده اند که هر روز خبر ویرانی آثار باستانی یا طبیعی این کشور را می شنویم؟! خبر ترک خوردن تندیس بهرام گور و نقش رستم و تخت جمشید و حالا کلوت های شهداد!!!
خدایا به مردم ما شعور و درکی عنایت فرما تا از دیدن زندگی موجودات لذت ببرند نه از کشتن حیوانات برای تفریح.
شکار در این شرایط که گونه ها مختلف جانوران در محیط زیست کم شده اند آن هم نه از روی نیاز بلکه برای تفریح یا منفعت ناچیز اصلا توجیه پذیر نیست. ضمن اینکه کمتر شکارچی را دیدیم که آخر عاقبت بخیر شود چوب خدا صدا نداره.
جهت اطلاع دوست عزیزمون که به صحبت های آقای اینانلو استناد کرده اند باید بگویم به گفته آقای دکتر کیابی استاد علم حیات وحش دانشگاه شهید بهشتی و یکی شناخته شده ترین و اساتید صاحب نظر این رشته، وضعیت جمعیتی هیچ گونه ای در حال حاضر در کشور ما به صورتی نیست که بشود شکارشان کرد..تقریبن تمامی گونه های درشت جثه پستاندار کشور در معرض خطر انقراض قرار دارند و شکار آنها منجر به تسریع این روند خواهد شد...در نتیجه در وضعیت فعلی حیات وحش کشور تفاوتی بین شکار کش و شکارچی وجود ندارد.. و البته این را هم اضافه کنم که برنامه ریزی و امکان صدور مجوز شکار را باید اساتید حیات وحش و حفاظت مشخص کنند نه کارشناسان دوستدار شکارچیان..که گاهی خود نیز حتا شکارچی هستند..
از بین بردن میراث گذشتگان به چه قیمتی از همین میراث می توان ثروتی عظیم به دست اورد
خدا رو شکر با این همه اتفاقاتی که طی این چند روز در کشور افتاده اما ریس جمهور در ارامش و مهمانی بسر میبرند . یک وقت این اخبار باعث ناراحتی ایشان نشود . ایشان به مهمونی رفتنشون برسند بهتره
در پاسخ به دوست مدافع شکار:
قرار نیست هر کاری که خواه ناخواه انجام میشه رو براش قانون تصویب کنیم و مجازش کنیم و قانونمند! در کشور فحشا و قاچاق و مصرف مواد مخدر هم رخ میده. آیا به نظر این شخصی که مصاحبه اش به نقل از مهر ذکر شده براش قانون تصویب بشه و قانونی بشه این کارها؟
از طرفی وقتی به کسی مجوز یک شکار داده میشه و میره تو طبیعت هر جنبنده ای به چشمش می خوره بهش شلیک می کنه و محیط زیست هم با تمام قوا قدرت کنترل نداره، باز هم شکار خوبه؟
سانتیمانتال خوندن حامیان حقوق حیوانات هم دیگه داره کهنه میشه. کسی که بوی خون ارضاش می کنه و صدای نشستن گلوله به بدن یک موجود زنده رو دوست داره معلومه باید هم به افراد فهال محیط زیست بگه سانتیمانتال، برای اینکه خودش بویی از انسانیت و عواطف و احساسات نبرده.
زندان هم بری با یک قاتل هم نشین بشی به آدمهایی که چاقوکشی نمی کنند میگه سوسول و قرتی! از این جهت شباهت غیر قابل انکاری بین این آقای حیوون کش و اون قاتل وجود داره.
از منظر مسایل زیست محیطی هم حرف این آقا به کل مردوده. جمعیت حیات وحش ایران با همین توجیهات این آقا به کمترین میزان ممکن در طول تاریخ رسیده. تا کی باید وقتی ماجرای خرس های سمیرم اتفاق می افته، بگیم اونا شکارچی نبودند. وقتی هفته ای یک بار یکی با تفنگ شکاری میزنه دوست و رفیق و خواهر و مادرشو می کشه بگیم شکارچی نبوده. با اسلحه شکاری میزنن محیط بان رو می کشند بگیم شکارچی نبوده. اون شکارچی که مد نظر این آقاست وجود خارجی نداره.
از طرفی اولا میزان خوردن گوشت در جامعه با تبلیغات انحرافی بی سند خیلی زیاده. علم پزشکی میگه روزی 20 گرم که میشه هفته ای یک سیخ کباب کوچک. کی گفته برای این میزان گوشت نیاز به قتل حیات وحش هست؟ حتی محصولات بدون زجر مزرعه هم کافیه برای این منظور و نیازی به تولید صنعتی همراه با آزار حیوانات در دامداری ها و مرغداری ها نیست.
کل 13 ساله و قوچ 11 ساله، حامل بهترین و برترین ژن های یک جمعیت هستند و هیچ شباهتی با میوه رسیده ندارند. اونها در صورت ضعف و مرگ هم غذای حیات وحشی چون پلنگ و گرگ و شغال و کرکس و سایر گوشتخواران هستند. میوه رسیده ای که باید چید میوه باغه نه میوه وحشی که از قوانینی طبیعت پیروی می کنه.
اینکه طبیعت نیازمند حذف یک حیوان به دست تفنگ به دستان باشه به معنی نقص خلقت پیش از اختراع اسلحه است. مگر تا قبل از اینکه آقایون تفنگ داشته باشند، کل 13 ساله و قوچ 11 ساله وجود نداشت؟
بحث شرعیش هم این هست که شکار لهوی حرامه و شکارچی تفریحی نمازش به دلیل حرام بودن سفرش باید کامله ادا بشه. اگر آقایود اعتقاد داشته باشند، متوجه خواهند شد که با تفنگ بیست میلیونی و پرادوی 90 میلیونی نمیشه به گوشت کل 13 ساله بینوای طبیعت رو به احتضار کشور نیازمند بود. این شکارها بی شک شکار لهوی و نمونه بارز خوشگذرانی های غیر اخلاقی است.
اینکه پالایشگاه منجر به انقراض گونه میشه ربطی به شکار نداره. هر دو منجر به کاهش جکعیت می شوند و دلیلی نداره بد رو انتخاب کنیم چون بدتری هستو این دو مستقل از هم هستند و با حذف یکی دیگری ادامه خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
مرحبا آقا شهرام عزیز
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
شهرام جون از این متن ممنون
من گیاه خوار نیستم
اما از هرچی شکارچی هست بدم می یاد
انسان هایی که برای لذت سر یک حیوون رو که درک و احساس و فهم داره رو می برد
موفق باشی شهرام جان
یه بار دیگه ممنون
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
آقا شهرام عزیز
زیباترین، محکم ترین و منطقی ترین پاسخی بود که در حمایت از حیات وحش خواندم. امیدوارم همواره سالم و پاینده باشی
دارین از محبوبیت احمدی نژاد میترکین
پاسخ ها
سعيد از بوشهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
خيلي
حیوانات بی گناه ترین موجودات.
خباثت شما با این تیتر زدن ها کاملا برای ملت آشکار شد. منتظر پاسخ دندان شکن مردم باشید. کاملا کور خوانده اید اگر فکر می کنید این خباثت ها سودی برای شما خواهد داشت. میراث خمینی و شهیدان پر ارزش تر از این حرف ها ست و خدا خودش حافظ آن ها خواهد بود به کوری چشم شما .
پاسخ ها
مسعود
| United States |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
خدایا مارا دشمن هم قرار بده، اگه همچین تیتری بود شما راضی میشدید، الان همه با هم درگیرن این واضح و روشنه، و من نیز دعوا میکنم این مشکلات حل بشن. حالا چرا پای شهدا رو به میان میکشی من نمی دونم، شهدا ارزششون بیشتر از اینه که هر کسی از اسم اونا سو استفاده کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
اخه این تیتیر چه اشکالی داشت برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
این برادر از اون آدماییه که هر اتفاقی میافته میگه رد پای صهیونیستم جهانی و اسراییل و آمریکا و منافقین و سلطنت طلبان و بهاییان و ... درش مشهوده!
بحثهای جالبی در مورد شکار شد و از این خوشحالم که افکار عمومی کلا از بین بردن موجود زنده ای مثل کل رو قبول نداره !
جالبه همین جمعیتی که اگر شکار و زدن خرس سمیرمی رو نشونشون بدی همه توف و لعنت می کنند ولی همین انسان در ماجرای قتل در تهران و کرج ، با موبایل به فیلمبرداری می پردازند تا کمک !!!
ای کاش همه مثل من و شما فکر کنند و ببینند.
مطلب اقای اینانلو رو خوندم ولی نکته ای که بنظرم تاکید داشت ، انچیزی نبود که دوست و اقایی که جوابیه فرستاده.
بنظر من هدف اقای اینانلو ، تاکید بر قانونمند شدن شکار داشه تا چیز دیگه ای .
شکاری که با مجوز زده می شود توسط کارشناسان محیط زیست بیو میشوند و به نمونه برداری از گوشت و اندازه دور سم و نمونه گیری از محتوای شکم و .... می پردازند و میشود از اطلاعات بدست امده تصمیمات درست گرفته شود .
بطور مثال اگر در اتفاق ساریگل خراسان شمالی اگر یک نمونه از قوچهای ان مجوز شکار داده میشد شاید از نمونه گیری و بیو کردن ان ، بیماری انها زود تشخیص داده میشد و منجرب به شنیده هایی که چیزی حدود 100 تا 150 راس قوچ از بین نمی رفتند. ( البته تایید شده نیست ولی کسی هم تکذیب نکرده )
براستی چرا کاری جنبه قانونی داره رو ، قبول نداریم ؟
براستی همین احساس مسولیت یا تعصبی که برای این عکسها داریم برای کسانی که غیرقانونی به شکار میپردازند ، داریم ؟
براستی ایا اینقدر ناراحتی که از شکار با مجوز داریم از تخریب زیستگاه ( جاده جنگل ابر ) و کشیدن جاده از دل پارکهای ملی ( گلستان ) و دادن مجوز سنگ شکن و کارخانه سیمان و چاه نفت و ... در مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی داریم ؟
امیدواریم که هر کاری هدفمند و قانونی انجام شود البته که در لوای قانون کارهای خلاف انجام نشود.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
دوست عزیز
شکار قانونی برای لذت است و کسی که برای لذت حیوان می کشد انسان نیست کوشتش را هم خیر نمیکند به ازمایشگاه هم نمی فرستد
برای نمونه گیری کشتن لازم نیست
و همیشه بز های کوهی ای هستند که از کوه پرت می شوند و به دلایلی می میرند و بقایای این حیوانات توسط حیوان های گوشت خوار موجود است
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1371168

اسماعیل کهرم : درآمد حاصل از صدور مجوز شکار برای حیات وحش هزینه شود...

یک استاد دانشگاه گفت: درآمد حاصل از صدور مجوز شکار به جای واریز در صندوق ذخیره ارزی دولت بایستی برای خود حیات وحش هزینه شود.

اسماعیل کهرم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در ایران متأسفانه مبلغی که برای صدور مجوز شکار صادر می شود بسیار ناچیز است و به عنوان مثال در برخی سایتهای داخلی فروش مجوز شکار با خدمات کامل هزار دلاری برای یک قلاده پلنگ و 500 دلاری برای گرگ وقوچ و مجوزهای 50 دلاری برای انواع پرندگان تبلیغ می شود در حالیکه درنیویورک قیمت یک توله سگ 4 هزار دلار است.

به گفته وی، در شمال پاکستان نوعی قوچ به نام تار وجود دارد که سالانه مجوز شکار 3 تا 4 رأس از این گونه صادر می شود که قیمت هرمجوز 55 هزار دلار است و از این طریق درآمدی بالغ بر 200 هزار دلار کسب می شود که مستقیماً صرف حفاظت و نگهداری از این گونه و زیستگاهش می شود.

کهرم افزود: در صورتی که صدور مجوز شکار با هدف جلب درآمد، توریست و همچنین در فصل، محل گونه و سن مناسب باشد نه تنها ایرادی ندارد که مفید هم است.

به اعتقاد وی، شکار یک چاقوی دو لبه است که اگر اصولش رعایت شود جنبه درآمد زایی و مدیریتی دارد و اگر دیمی باشد مانند صدور مجوز شکار برای آهو در حالیکه در کل کشور تنها 18 هزار رأس آهو داریم جنبه تخریبی دارد.

کهرم با بیان اینکه در صدورمجوز شکار بایستی هرم سنی جانوران رعایت شود، افزود: اینکه گفته می شود مجوز شکار برای جانوران بالغ صادر شود به معنی از بین بردن تمام جانوران این رنج سنی نیست بلکه باتید به تعداد کم و با رعایت هرم سنی این اقدام انجام شود.

به گفته وی، جانوران مسن یک جمعیت همیشه نقش نظم دهنده و هماهنگ کننده بین آن جمعیت را دارند و نباید تصور شود که می توان برای تمام جاندران مسن یک جمعیت مجوز شکار صادر کرد زیرا جمعیت سالم جمعیتی است که تمام طیف های سنی را داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه برای کدام جانوران مجوز شکار صادر می شود گفت:‌کبک ،‌تیهو، باقرقره، قرقاول غاز، اردک، مرغابی، قوچ، میش البرز مرکزی، قوچ اوریال، قوچ لارستان اصفهان و کل و بز به تعداد کم از آن جمله هستند.
اخریش حالمونو گرفت.
صدور پروانه شکار در کشورهایی که از استانداردهای بالای حفاظت حیات وحش برخوردارند، با هزار اما و اگر مجاز شناخته شده. نمی دانم چطور در کشوری که حساب شکار غیرمجاز در آن از دست همگی در رفته هنوز وجوز شکار صادر می کنند!آن هم در شرایطی که بسیاری گونه های ارزشمند در معرض انقراض قرار دارند و بسیاری وحوش از کمبود شکار به حاشیه شهرها پناه می آورند که متأسفانه آنها هم ناجوانمردانه به قتل می رسند...
شهرام عزیز این چیزی که به عنوان نقد گفته های آقای اینانلو نوشته ای واقعا جالب ، منطقی ، و از روی دلسوزی و احساس مسئولیتدر مقابل محیط زیست و حیات وحش و... است که همه اینها در نهایت به زندگی ما گره می خورد . ای کاش در مسئولین هم همین مقدار درایت و احساس مسئولیت و احساس دلسوزی نسبت به طبیعت و حیوانات وجود داشت
من 60 سالمه نه سوسولم نه قرتی
ولی هزینه گرفتن مجوز شکار و فشنگ
و آمد ورفت و بیتوته وهزار خرج دیگر
گوشت شکار را کیلویی 50000 تومان
در میاره یعنی آقای شکارچی که هر
تفریحی را امتحان کرده وسیر شده
می خواهد اینکار راهم امتحان کند
بالاخره وضع مالی خوب وطبع عیاش
این چیزهاراهم دارد حال قضاوت با
شما کی.....
مجلس باید شکار را کامل ممنوع کند!ورود ساخت و خریدو فروشاسلحه شکاری را هم ممنوع کند و مجازات سنگین برای متخلفان اعمال شود (توسط قوه قضاییه) راستی چه بسا انسانها با همین اسلحه های شکاری کشته شده اند!!
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
من هم موافقم در حالی که ما حیوانات پرورشی را داریم شکار کردن کار درستی نیست
خشايار
| Germany |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
دوست عزيز،
مجلس خيلى چيز ها رو ممنوع كرده، ولى آيا مشكل برطرف شده؟ چند نفر به خاطر قاچاق مواد مخدر، مصرف مشروبات الكلى، دزدى در ايران (يا خارج از ايران) سرنوشت خودشون رو تباه كرده اند ؟ دوست خوبم اين مجلس نيست كه بايد دست به كار شه. ما خودمون بايد دست به كار شيم و به اون درجه از فهم و شعور برسيم كه براى لذت خودمون يه حيون بدبخت رو نكشيم. بنده از نظر اقتصادى وضعم بد نيست، ولى متاسفانه طبقه مرفه تازه به دوران رسيده امر بهش مشتبه شده كه چون پول دارند، همه بايد جلوشون دولا راست شند و طبيعت هم بايد جلوى غرور احمقانه اين افراد زانو بزنه. والله اون پوتين كاترپيلار يا مكسى كه اون شكارچى ها تو عكس پوشيدن هماندازه همان حيوان زنده ارزش داره. ديگه آخه كشتنت چيه ؟ اينجا تو دانشگاه ما پر خرگوش هست، بعد ما بايد التماس دوستان تازه به دور رسيده ولى عارى از درك كنيم كه والله كشتن اين حيوون بدبخت صدمه به اكو سيسيتم كشورمون و در بلند مدت لطمه به خومون هست
تابناک جان مثل اینکه جنابعالی هم بدت نمی آید که رئیس جمهور مملکت بجای مسافرت به سمت دوستانش به قول شما ، با التماس و خواری و ذلت به سمت آمریکا برود ؟؟؟ احسن به احمدی نژاد که زیر بار ذلت نمی رود
سلام
ايكاش بزرگان ما يكديگر را دوست داشته باشند و اينفذر كينه نداشته باشند
اللهم اعطنا السعة و .... و المعافات و...
صیادی کار بدی نیست ولی طبیعت هم به هر نحوی فرزندان صیادان بی وجدان را شکار می کند.
در مورد رژیم گیاهخواری هم بگم که ویتامین B12 بجز گوشت در هیچ چیزی دیگه ای پیدا نمی شه.
من فکر میکنم پاسخ به یک سوال جواب همه این بحثها باشد چند تا شکارچی میشناسید که با مرگ خوب مرده باشند یا به قولی عاقبت به خیر شدند؟
لک لک یا پلیکانه نمیدونم اما یواشکی داره ماهی های بنده خدا رو میخوره
شکار مردان علمی ایران ما توسط غرب را فراموش نکنید
متاسفانه در این شرایط خبرهایی هم از شکار گونه های جانوری نادر توسط شکارچیان خارجی از جمله همسایگان عرب می رسد که هیچ هدفی جز تفریح ندارند چرا در این خصوص نظارتی وجود ندارد
هر دم از این باغ دمی میرسد.............
با کلوتها چکار دارند اخه؟یکی نیست بگه چرا دست از سر جنگل ابر و کلوت و...برنمیدارید.
دیگه شورشا دارند درمیارند بی مسئولیتها.میدونم چاپ نمیشه اما به خدا دارم دیگه خفه میشم خدااااااااااااا
سلام
در تایید پاسخ اقا شهرام
تاجائی که من میدانم مجوز دین میین اسلام برای بیجان کردن یک جاندار دو مقدمه لازم دارد یکی اینکه به اسم خدا باشد و دیگری آنچه سر بریده می شود و یا شکاری که پس از تیر اندازی به سمت او و یا دامگذاری برای او صید می شود باید سر بریده شود و در این حالت باید رو به قبله خوابانده شود و اتوسط مسلمان سر بریده شود . از همه اینها من این را می فهمم که دین ما تنها در صورتی که برای بقای انسان نیاز به بیجان کردن یک جاندار وجود داشته باشد و تنها با این نیت و با کسب اجازه از خدای خالق حیوان اجازه بی جان کردن یک جاندار را می دهد و برای مسلمان خوردن گوشتی مجاز است که توسط مسلمان ذبح یا شکار شده باشد یعنی فردی که به این مقدمات اعتقاد داشته و آن را طی کرده باشد . نیاز انسان به گوشت و یا پروتئین حیوانی در سنین مختلف و وضعیت جغرافیایی و کشاورزی مختلف متفاوت است و میزان آنرا برای هر منطقه و یا گروه اجتماعی خاص کارشناسان می توانند تعیین کنند.
بر این اساس به نظرم شکار از موضع تفریح به هیچ روی با موازین دینی مطابقت ندارد. بخصوص اینکه در شرایط حاضر این کار کاری گران بوده و نیازمند تجهیزات و وسایل گران قیمتی است که تنها توسط افرادی که از سطح تمکن بالایی برخودارند قابل انجام است ا. افرادی که نیازی یه این گونه گوشت ها ندارند.
این قضیه ، یعنی اتفاده بیش از حد و افراطی از پروتئین حیوانی ،جدای از شکاری و یا پرورشی بودن آن مسئله ی است که گریبانگیر کشورهای صنعتی شده است و بیماری ها ی خاص خود را پدید اوردهاست . متاسفانه در کشور هایی که یش از همه شعار حمایت از حقوق حیوانات رامی دهند میزان خشونت علیه حیوانات بیش از هر جای دیگر است . توضیح اینکه چند برابر بودن میزان سرانه استفاده از گوشت در این کشور ها نسبت به کشور هایی نظیر ما نشاندهنده این است که سرانه کشتار این حیوانات در آن کشور ها چند برابر ما است و برای حیوان فرقی نمی کند که در خیابان سربریده شود یا در کشتارگاه و یا اندا با ضربه ای بیهوش شود و بعد سر بریده شود یا اینکه با چاقویی تیز رگهایش بریده شوده وبر اثر افت فشار خون جان خود را از دست بدهد .
fبیش ترازنیم قرن سابقه شکاردارم.درست؟واعتقادراسخ وغیراحساسی دارم که شکاربارعایت موازین درصورت وفورحیوان (مثل چهل سال قبل) قابل قبول وبرای حالای کشور ماغیرمنطقی است.درموردکمک به حذف حیوانات بیرهم بایدبکویم که لاشه ومرده انهاهم هدرنمیروند.انهاغذای کرکس وگرگ وبلنگ وغیره هستندکه حالادارندمنقرض میشوند.اقایان اینانلووکهرم اینهارابهترازمن میدانند.
من یکی بخاطر هر چه که میگوئید مورچه را هم نمکشم چه رسد به کل با اون هیبت. در ضمن یک بافه سبیل دارم که دیگران از سبیلم وحشت دارند اما مرتب و زیبایند. چرا میکشی بسته زبان که بیاری خدا کشته بشی. البته این شکارچیان فهم و شعور درک این موضوع را ندارند عاجزند. خدایا بحق پنج تن انها شکار بشند این شکارچیان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار