بازدید 58936
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های فوتبال جهان

مسی، بهترین بازیکن سال 2011+تصاویر

سه بار پیاپی است که لیونل مسی در یک شب سرد ماه ژانویهT عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست می‌آورد. هرچند او مانند قهرمانان‌های دهه هشتاد فوتبال جهان، نمی‌تواند تیم ملی کشورش را به به اوج افتخار برساند، در امپراتوری گواردیولا در بارسلونا، جایگاهی دارد که دست نیافتنی است. چند سال است، مسی و بارسلونا با سبک خاص بازی‌شان، فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داده و جایزه‌های شب «فیفا گالا» را درو می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۷ 09 January 2012
سرویس ورزشی ـ رونالدوی برزیلی که خود، سه بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان شده بود، پاکتی را از پلاتینی و بلاتر تحویل گرفت و بعد نام «لیونل مسی» را به عنوان بهترین بازیکن سال جهان معرفی کرد؛ این سومین بار پیاپی از سال 2009 است که مسی، بهترین بازیکن سال جهان لقب می‌گیرد. 

 
سال 2010 بود که در توافق فیفا و مجله فرانتس فوتبال، جایزه بهترین بازیکن سال جهان و توپ طلای اروپا با هم ادغام و به این ترتیب، مراسم «گالا» در زوریخ به معتبرترین مراسم گزینش بهترین‌های سال جهان در فوتبال تبدیل شد؛ مراسمی که با اهدای جوایز در بخش‌های گوناگون، همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد و صد البته، مهمترین جایزه آن برگزیدن بهترین بازیکن سال فوتبال جهان است.

از ساعتی پیش و با آغاز کنفرانش‌های خبری متعدد، تنور برگزاری این مراسم گرم شد. در یکی از نشست‌های مهم، نامزدهای برترین بازیکنان و مربیان سال کنار هم نشستند؛ نشستی که البته با غیبت مورینیو و کریستیان رونالدو همراه بود. این دو برای بازی فردای رئال برابر مالاگا در رقابت‌های جام حذفی، نتوانستند خود را به زوریخ برسانند. اما حضور فرگوسن و گواردیولا در کنار هم که دوئل فینال سال گذشته جام باشگاه‌های اروپا را برگزار کرده بودند، در کنار مسی و ژاوی بسیار جالب توجه بود.

فرگوسن که دو هفته پیش، تولد هفتاد سالگی‌اش را جشن گرفته بود، با احترام فراوانی درباره گواردیولا و بارسلونا گفت: گاه باید در فوتبال، دست‌هایتان را بالا بگیرید و بگویید آنها از ما بهتر بودند. هم‌اکنون گواردیولا و بارسلونا به واقع بهترین‌های فوتبال دنیا هستند. 

گواردیولا: ژاوی و مسی، حتی نیازی به مربی ندارند

بهترین مربی سال جهان، سه مدعی تراز اول داشت؛ «سر آلکس فرگوسن»، اسطوره تمام نشدنی باشگاه منچستر یونایتد،‌ «خوزه مورینیو»، عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین کارکتر یک دهه اخیر فوتبال جهان و «پپ گواردیولا»، مربی جاودانه آبی اناری‌های بارسلونا. آماده شدن برای بازی با مالاگا بهانه‌ای بود که مورینیو و رونالدو را به زوریخ نیاورد، وگرنه اظهار نظرهای عجیب و جنجالی مورینیو، می‌توانست بر گرمای مراسم امشب بیفزاید.

اما همه چیز را سخنان پیش از مراسم فرگوسن و تمجید فراوان او از گواردیولا مشخص کرد؛ رویدادی که پیش‌بینی هم می‌شد و به این ترتیب، نخستین جایزه مراسم امشب به پپ گواردیولا، مربی جوان و خوش آتیه بارسلونا تعلق گرفت.

گواردیولا در نشست خبری پیش از مراسم خود گفت: با داشتن بازیکنانی نظیر مسی و ژاوی کسب عناوین متعدد قهرمانی کار سختی نیست و بازیکنانی چون مسی و ژاوی، نیازی به مربی ندارند. جایزه بهترین مربی فوتبال زنان هم با ساساکی، سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن رسید
.


ژاوی و رونالدو ساق دوش های مسی

سه سال پیاپی است که ژاوی، مسی را برای شرکت در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان همراهی می‌کند. هرچند او یک دوست خوب و همبازی مسی است و در موفقیت‌های او نقش بسزای دارد، بدش نمی‌آمد، در 31 سالگی، برنده این جایزه می‌شد، ولی گویا تقدیر او و کریستیان رونالدو، چنان رقم خورده که در این سال‌ها، تنها به عنوان ساقدوش مسی را تا تخت پادشاهی همراهی کنند و تنها ببینده این مراسم باشند.

موفقیت‌های ژاوی در قهرمانی‌های تیم ملی اسپانیا در جام جهانی و جام باشگاه‌های اروپا، می‌توانست در این سال‌ها او را به این عنوان برساند، ولی هنرنمایی‌های مسی در بارسلونا، گویا توانسته ناکامی‌های او را در رقابت‌های ملی جبران کند و به این ترتیب، او برای سومین بار، بهترین بازیکن جهان نام گرفت.

پیش از این، تنها پلاتینی بود که در سال‌های 1983 تا 1985 سه بار پیاپی برنده توپ طلای فوتبال اروپا شده بود. مسی پس از دریافت جایزه اش از دستیابی به رکورد پلاتینی ابراز شگفتی کرد و با تشکر از ژاوی به دلیل نقش موثرش در موفقیت‌هایش ابراز امیدواری کرد که بتواند موفقیت‌های بارسلونا را در تیم ملی آرژانتین هم تکرار کند.

در بخش زنان هم «هوماره سا» از تیم ملی ژاپن، توانست بر مارتای برزیلی و ابی وامبچ آمریکایی غلبه کند و به این ترتیب، عنوان بهترین بازیکن زن جهان به بازیکنی آسیایی تعلق گرفت.

جایزه پوشکاش برای نیمار

از بیستم اکتبر 2009، فیفا تدارک جایزه جدیدی را دید که در کنار سایر جوایز سال در شب نهم ژانویه در زوریخ اهدا خواهد شد؛ جایزه‌ای که به بهترین گل زده شده در یک سال گذشته و در همه رده‌های سنی و مسابقات زنان و مردان و تنها به یک گل اهدا می‌شود و به افتخار فرانتس پوشکاش، بازیکن اسطوره ای رئال مادرید به جایزه پوشکاش نامیده شده است. برای انتخاب بهترین گل سال، نخست فهرست ده نفره‌ای تنظیم شده و در سایت رسمی فدراسیون بین‌ المللی فوتبال قرار می‌گیرد. همه هواداران این ورزش مجاز هستند برای انتخاب گل مورد نظر خود به این سایت مراجعه کنند و رأی بدهند.

مسی، رونی، نیمار، ابراهیموویچ، جیوانی دوسانتوس و خولیو گومز مکزیکی، لیساندرو لوپز آرژانتینی، دژان استانکویچ صرب، بنجامین دو سولوئه بلژیکی و اورالی، بازیکن تیم زنان آمریکا برای دریافت این جایزه رقابت خواهند کرد. کاربران اینترنت، برنده این جایزه را پیش از پنجم دسامبر پس از دیدن تصاویر گل‌ها در پایگاه اینترنتی فیفا برخواهند گزید. کریستانو رونالدو در سال 2009 و حمیت آلتینتوپ، مهاجم تیم ملی ترکیه نیز سال گذشته دو برنده سال‌های گذشته این جایزه بودند.

سه نامزد اصلی این جایزه مسی (به دلیل گلی که برابر آرسنال در جام باشگاه‌های اروپا به ثمر رساند)، رونی (به دلیل گلی که برابر منچستر سیتی در لیگ برتر به ثمر رساند) و نیمار (به خاطر گلی که برابر فلامینگو در رقابت‌های لیگ برزیل به ثمر رساند) بودند، که جایزه بهترین گل سال 2011 در حضور پله اسطوره فوتبال برزیل به نیمار ستاره جوان فوتبال این کشور تعلق گرفت.

تیم رویایی سال زیر سایه لالیگا

اجرای مراسم امسال به عهده رود گولیت هلندی و کی موری، مجری شبکه رئال مادرید بود و این دو بازیکنان تیم رویایی سال 2011 را اعلام کردند؛ بازیکنانی که تنها هفت تن از آنها در سالن حاضر بودند و از پله برزیلی جایزه خود را دریافت کردند. انتخاب یازده بازیکن از تنها سه تیم باشگاهی بارسلونا، رئال مادرید و منجستر یونایتد در کنار حضور 9 بازیکن از لالیگای اسپانیا از نکات جالب توجه این تیم بود که گویا، نشان تشکیل قطب بزرگ فوتبال جهان در اسپانیا دارد.

ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، ژاوی آلونسو و کریستیانا رونالدو از رئال مادرید، دنی آلوز و جرالد پیکه، اندرس اینیستا، ژاوی و مسی از بارسلونا و نمانیا ویدیچ و وین رونی از منچستر یونایتد، یازده بازیکن برگزیده سال برای تیم رویایی 2011 بودند.

تجلیل از سر الکس فرگوسن

هرچند پیرمرد اسکاتلندی در برابر رقیب جوان کاتالانی خود شکست خورد و البته انتظار هم می‌رفت، شکست بخورد، فیفا در مراسم بهترین‌های امسال، تقدیر ویژه‌ای از سر الکس فرگوسن هفتاد ساله کررد و میل سیری ناپذیر او را در به دست آوردن موفقیت طی بیست و پنج سال حضور همیشگی و همراه با موفیقتش در منچستر یونایتد ستود.

سپ بلاتر، رئیس فیفا در حین اهدای این جایزه به فرگوسن، او را جواهر دنیای فوتبال نامید و آرزو کرد که موفقیت‌های او همچنان در فوتبال ادامه یابد و پیری مانع راه او نشود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۴۰
حقش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
حقش نبود. الهی از گلوش پایین نره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
آخرش حق منو خوردن بی معرفت ها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ما كه بخيل نيستيم.
امسال مسي، سال بعدم كريس...
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خوشم میاد در زمینه های غیر وطنی خوب ذوق و استعدادتون گل می کنه.اگر همچین مراسمی توی ایران بود فقط عیب هاش رو به زبون میاوردید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ذات ايرانيا عزيز اينجا مشخص ميشه ! حقش نبود چي ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
یاد جوونی هام افتادم.من هم 3 بار این جایزه رو بردم.
ایول ایول ایول داش مسی یله ایول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
امیدوارم که چهارمی اش را هم ببره و رکورددار بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
داداش مسی هستی ؟ اسمت آهنی نیست ؟ D:
- تابناک اینو تاید کن ملت شاد بشند یکم -
فقط مسی فقط مسی فقط مسی
حق کریس بود
پاسخ ها
امیر5
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
خودمونیم کریس بد اخلاق است
بابا دم آقا مسی گرم
حق کریس بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
بره گم بشه اين كريس كه اينقدر مغروره ، در حالي كه هيچي هم نيستش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
كريس اخلاقش اينطوريه ولي اصلا مغرور نيست بلكه پرستيژ كه داره و ح ق كريس بود واقعا
نام این بازیکن بازی جزابش و چهره ی خندانش شادی آفرینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
آقاي "جذاب"!!!
فقط و فقط حق كريس جون خودم بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
کریسی که بعد گل زدن به ایران جه احساسی نشان داد نزدیک بود با دست تورو پاره کنه
حق کریس بود
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
اونایی که اونجا رای دادن بهتر میدونستن حق کی بود
عکس آخر منشوری-ه-
کریس رونالدو نه اخلاق داره نه فهم و شعور...نوش جون مسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خودت اخلاق نداري. دوس داري يكي به خودت بگه بيشعور؟
فقط كريس جون خودمو عشقه... فقط و فقط حق كريس جون خودم بود.
دلم شيكست...
ما از فوتبال تو کشورمان فقط ناپاکی هارو دیدیم....ممنونم از مسی که زیبایهای فوتبال رو به ما نشون میده.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
سر زمين ما سرزمين اخلاقيات است...!!!!!!!! لطفا مراقب كلام خود باشيد....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
حسن راست میگه دیگه اقای ناشناس واسه چی خودت گول میزنی!!!
مسی بهترین وبی رقیب ترین فوتبالیست حال حاضرجهان هستش
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی سهیل جان؟؟؟!!!
بازکنای ما باید از اینا یاد بگیرن،حداقل ادای تریپ اینارو که میتونن در بیارن...اینقدر خودشونو اجق وجق نکنن...
درود به فرگوسن بزرگ و گواردیولای جوان
مسی بهترین وبی رقیب ترین فوتبالیست حال حاضرجهان هستش
مسی بهترین وبی رقیب ترین فوتبالیست حال حاضرجهان هستش
حقش بود
امّا سال آینده شک نکنین کریس جام رو میبره
چون رئال حداقل 2 جام میبره
مورینیو هم بهترین مربی میشه
هم سال دیگه و هم چند سال بعدش .
دقیقن مثل مسی .
پاسخ ها
esi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
تمام آرزوهایی که چن ساله تو دله طرفدارای رئاله رو یه جا گفتی...
اره بیشتر بگو...
ایرانم قهرمان جهان میشه...
محسنم بهترین خرید چن سال اخیر رئال مادرید میشه...
اره بگو آرزو بر رئالیان عیب نیست...
ایرج کی شمس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
نه داداش. جوجه ها رو آخر پائیز می شمارن. پارسال هم همین حرف رو زدین. کریس نمی تونه بخاطر اخلاق و شعور پائینش موفقیت های مسی را بدست بیاره. شک نکن قهرمانی لالیگا و جام باشگاهها امسال هم در دستان سلاطین بارسا بالا می روند
نيلوفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
شماها چقدر بدين... الان گريم ميگيره ها...
فقط و فقط حق كريس جون خودم بود
بدا...
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
1- فعلن که بارسا با 5 امتیاز اختلاف تو جدول زیر مادریده ( همون سلاطین !!! )

2- رئالی باشیم و حسرت این چیزا رو بخوریم (که بالاخره بهشون میرسیم همین امسال، هر چند ما مثل بعضی باشگاه های آبی اناری پوش نیستیم و افتخار زیاد داریم و از این لحاظ کمبودی نداریم - حالا حالا ها مونده تا بتونین حتی به افتخارات مادرید نزدیک بشین) بهتره تا اینکه بخاطر دو سه سال خوب بازی کردن بارسا طرفدار بارسا بشیم!!!

3- خودتونم میدونین که سال پیش حق مسی نبود . با اون عملکرد افتضاحش تو جام جهانی .
ژاوی و اینیستا خیلی مستحق تر بودن .

4- باز خودتون میدونین که رئالی ها مثل بارسایی ها خبیث نیستن و کسی که حقش باشه رو میگن . واقعن امسال حق مسی و گواردیولا بود .

تعداد جام های اروپایی رئال رو یک بار با صدای بلند تکرار کن....9 تا !
هستیم و جوجه آخر پاییز رو میشماریم. آخرین پاییزی که شمردیم ( همین چند روز پیش ) که بارسا پایین تر از رئال بود !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
مربی فقط خوزه مورینیو
اسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ما اگه بر فرض محال امسال جامی هم نبریم، همین که رئالو تو خونش ببریم برامون کافیه داش محسن
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
5تا از جام هاي اروپايي رئال در سالهاي 1956-60 بوده يعني در عهد عتيق زمان فوتبال دستي، همون موقع كه اروگوئه تو فوتبال دنيا آقايي ميكرده و جام ژولريمه ميبرده در حالي كه بارسا تمام جامهاي اروپايي اش را از دهه نود به بعد زمان فوتبال مدرن كسب كرده
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ما که از رکوردای رئال فقط اون شیش دو و پنج هیچی که ازه سلاطین بارسلونا خوردنو یادمون میاد
امسال چون فقط سه تا خورده رو همین حساب یه جام بش دادن احتمالا جام دومم تو بازی برگشت اگه کم گل بخوره بش میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
فعلا که چند ساله تو حسرته بردن الکلاسیکو موندین پس لطفا حرف بیخود نزنید . تازه 5 امتیاز که چیزی نیست به راحتی جبرانش میکنیم و میایم صدر.
حقش نبود کریس خیلی بهتر از مسی بازی میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینبار واقعا حق ژاوی بود.اگر به حرکات و نقش بی بدیل او در قلب تیم(هافبک وسط) و خلاقیت و نقش او در تیم ملی و باشگاهی ، توسط مربیان و بازیکنان احساساتی انتخاب کننده، توجه میشد،حق به حق دار میرسید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
مهم نیست مهم اینه که حق بکی از بازیکنا بارسلونا بود
واقعا حقش بود نوش جونش همیشه گل میزنه و تو اوجه در ضمن هم بازیش از کریس بهتره هم اخلاقش در کل ی سروگردن از کریس بهتره امیدوارم سال دیگه بتونه بازم این عنوان کسب کنه.....
مسی بهترین وبی رقیب ترین فوتبالیست حال حاضرجهان هستش
آورین آورین مسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
طيب الله انفاسكم...
واقعا این جام برازنده مسی هست. پولی هم که میگیره حلاله. من که از بازیش لذت میبرم
دمش گرم.رونالدو بايد كفشاشو تميز كنه.ساله ديگه هم مسي جونه.نوكر همه ي بارسايي ها هم هستيم
فقط استاد اسدی!
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
دمت گرم خیلی خندیدم کله سحر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
مستر rezaمگه ساعت چند پا میشی که 8/25برات سحره!بابا خوش بحالت
خب خوبه... الان بازار آقايون نماد ياب و فراماسون ياب داغ ميشه و ذره بين ميگيرن دستشون تا يه چيزي پيدا بكنن و بچسبوننش به فراماسونري و صهيونيسم جهاني!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
این کارا اصولا در عالم سینما انجام میگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
باریکلا ناشناس حرف دل مارو زدی.
حیف توپ طلا که دادن به مسی با این قدش مرتیکه جلمبر........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
هوی به مسی عشق ما توهین نکن تازه جلمبر هم خودتی.
واقعا که حقش بود.همین که کریستسن روش کم شد کافیه.....
مسی فردی بوده که دارای پتانسیل و استعداد بوده که اگر در آرژانتین میماند و پدرش برای درمانی بیماری هرمون رشد اورا به انگلستان نمیبرد الان معلوم نبود در آرژانتین با نقص بدنی خود چگونه زندگی می گذراند این است فرق کسی که توی جهان اول به دنیا میاد با اونی که در جهان سومه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
تو جهان سوم تحولات زیادی ایجاد شده یادت نره
من وقتی مسی یا ژاوی یا اینیستا یا پی که یا والدز رو می بینم بیشتر حس ایرانی بودن بهم دست میده تا بازیکنای در پیتی تیم های خودمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خداييش عجيب ارتباط برقرار ميكنيم با اونها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مشکل از مدیریت بود که تقریبا داره حل میشه
ولی به نظرم طول بکشه
دربی نه شهرآورد چرا فارسی رو پاس نمی دارید ها بهم بگو
واقعا نمیتوانم مسی را فقط یک فوتبالیست بزرگ بدانم! مسی اسطوره اخلاق و بزرگ منشی است. مسی اسطوره همکاری و حس وفاداری به خانه ای است که به او بها داده است. مسی اسطوره انسانیت است که در اوج رفاه و ثروت، فلاکت کودکی خود را فراموش نکرده است و با کودکان همچون کودکی خود در ارتباط است ... مسی اسطوره ای برای سالهای دور آینده است . . .
حقه علی دایی بود!!!
اه برید بخوابید دیگه این وقت شبم شونصد تا نظر گذاشتن...
حقش بود
حق کریستین رونالدو بود که بهترین بشه
خوشحالم که حق به حق داررسید .

امیدوارم فوتبالیستهای ماهم فوتبال واخلاق وخوشرویی روازمسی یادبگیرند
تیم فقط بارسلونا بازیکن فقط مسسسسسسی
مسي جونحقت بود تبريك ميگم
پاسخ ها
مسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ممنون عزیزم
آدم هایی که اخلاغ ندارند و شاد نیستند هیچ وقت موفق نمی شوند به خصوص کریس که تا ابد قیامت هم بهترین بازیکن نمیشه.
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
اخلاغ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن کریس یه بار بهترین شده، نمی خواد تا ابد قیامت صبر کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اخلاق
درخشش رونالدو رو ندیدن یا پاسای فوق العاده ژاوی یه ذره فکر نمیکنن چرا مسی تو تیم ملی نمیدرخشه چون ژاوی پشتش نیست تا بهش پاس تکنیکی بده یه ژاوی بزارن پشت رونالدو 50تا گل که سهله 100تا گل میزنه
پاسخ ها
ساحل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
حالا نکه رونالدو تو هر بازی ملی هت تریک میکنه
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ببخشيد!! رونالدو چند بار باعث قهرماني پرتغال در جام جهاني شده؟؟
بادت رفته همين نصرتي عزيز! چطور نفس رونالدو را در جام جهاني2006 گرفت
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
البته هر بازیکنی بیاد بارسلونا بازیکن بزرگی میشه حتی همین کریس رونالدو
بچه ها! يادتون رفت؟
به شيث رضايي هم جايزه0000دادند!
نمی دونم چرا کسی نگفت فتوشاپه
واقعاکه حق به حق داررسید
دمت گرم داش مسی روی این کریس کم میشه حال می کنم
رونالدو در مقابل مسی یک بازیکن درجه 3 به حساب میاد
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
مسی بهتر هست ولی دیگه این جوریا هم که میگی نیست
خوب فوتبال بازی می کنند خوب فوتبالیست پرورش می دهند خوب پول دریافت میکنند و خوب هم انتخاب می کنند نه اینکه دلالی کنند حق بعضی را بخورند بازار سیاخ درست کنند مربیها به جان هم بیفتند واز هم شکایت کنند راستی فوتبال یه پیش نیاز داره و آن هم مرامه که ما متاسفانه برای بدست آوردن پول و شهرت در فوتبال آن را یا فراموش کردیم یا قربانی
خیلی ناراحت شدم که رونالدو انتخاب نشد
مارادونا پله مسی مسی و مسی و باز هم مسی وتاهرچقدر هم حرف بزنید مسی و باز هم مسی ...........................
به نظر من در حال حاضر مسي بهترين بازيكن جهان است از بازي ايشان خيلي لذت مي برم
پ ن پ کریس میشد
خوب شد یک بازیکن ایرانی انتخاب نشد وگرنه برای گرفتن جایزه از دست شکیرا مشکل داشت.
به خدا حق كريس ه كريس تنها همه گل ها رو ميزه اما مسي همه توپ ها بهش ميرسه
بابا مگه قرار نبود شیث بهترین بازیکن بشه؟
مسی از کجا اومد.
کریس اینقدر مغروره که به مراسم اهدا جوایز هم نیومد چون میدونست مسی اول میشه.
واقعأ جای کریس خالی بود
من که خیلی دوستشون دارم همیشه وقتی بازی سوکر میکنم همش تیمم رئاله یا برسارو انتخاب میکنم.خیلی حال میده.
فکر نکنم از این دوتا تیم کسی لیاقت داشته باشه که همه جامهارو ببره
نه کریس نه مسی فقط پودولسکی
چتونه بابا اینقدر باهم بحث میکنین.یه کلمه میگم دیگه تموم حق مسی بود.بهترین بازیکن جهان.افتاد داداش؟
به فیفا پیشنهاد میدم برای بهترین شادی پس از گل که برای مردم بار فرهنگی داشته باشد هم یک جایزه بگذارد.....
هوش-هنر- اخلاق- شایسته این مرد گوچک بیشتر از اینها است. یکی بیشتر نیست فقط یکی
بازهم یکی از قهرمانان کاتالان بریکی از سربازان ژنرال فرانکو پیروز شد.
این همه گفتین، کسی نگفت دم این ژاپنیا گرم. ببینین چجوری فرهنگشون رو جهانی میکنن. عالی، عالی، عالی.
واقعا حقش بود رونالدو به گرد پاشم نمیرسه
عشق است مسی
عشق است بارسا
eyval mesi haghesh bod
عشقست زیدان
واقعامسی بهترینه.حق اوبود که مرد فوتبال دنیا بشه نه کریس البته ناگفته نمونه نفر سوم هم حقش بود
حق مسي و گوارديولا نبود.بلكه اين حق دايي و مايلي كهن بود
بازیکن بزرگ براش فرق نمیکنه که روبروی بهترینهای جهان باشه یا یه تیم از آسیا.همیشه بازی خودشو بدون های و هوی و ادا و اصول ارایه میکنه.
درگوشه کنارعکسها،چندتاخانم بی حجاب به چشم خورد .چراااااااسانسورنکردین ؟هاااااااااااااااااااااااااااااااااااان!!!!!!!!!!!!!!!
فوتباليست هاي ايراني بزرگي را از مسي يادبگيريد
امسال فقط و فقط جایز حق رونالدو بود
مسی یک انسان بهشتی است . کسی که خدماتش به نیازمندان از افتاخارات ورزشی اش بیشتر است
عبادت جز خدمت به خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
حق بهترین فوتبالیست جهان را لیونل مسی داشت و دارد .کریستیانو رونالدو لیاقت بهترین فوتبالیست جهان را ندارد و نخواد داشت
دست شما درد نکنه عکسها خیلی جالب بود مرسی
نوش جونش امیدوارم سالهای سال بدرخشه چون حقشه یخورده فوتبالیستهای ما یاد بگیرن نه فوتبالشو البته موهاشو ببینن
عالم آدم می دونن که حق مسی بود
پس بیخود نگید رونالدو چون واقعا حقش نبود
حالا تا سال بعد خدا بزرگه ، اما بازم مسی میشه
چاکر برو بچه های بارسا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی