بازدید 3531

دستور پرداخت حقوق معوق بازنشستگان فولاد

کد خبر: ۲۱۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶ 09 January 2012
رئیس‌ جمهور دستور داد از محل مطالبان بند 33 لایحه بودجه،‌ حقوق معوق و جاری 80 هزار بازنشسته فولاد پرداخت شود.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات بازنشستگان فولاد کشور گفت: بعد از جلساتی که در رابطه با مشکلات بازنشستگان فولاد بین دولت و مجلس برگزار شد و تجمعاتی که نمایندگان آنها در مقابل مجلس و دستگاه دولتی داشتند، نتیجه این شد که در مرحله اجرا رئیس مجلس نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته و از دولت درخواست کرد که در راستای بند 23 بودجه منابعی در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد قرار دهد تا آنها تا پایان سال، ضمن حقوق ماه‌های قبل و همچنین ماه‌های آینده بازنشستان فولاد را پرداخت کنند.

وی در این زمینه افزود: مسیر دیگری هم که در رابطه با مشکل صندوق بازنشستگان فولاد طی شد، این بود که ما تحقیق و تفحص از این صندوق را در مجلس تصویب کردیم تا نتیجه این تحقیق و تفحص پیدا کردن راهی برای حل مشکلات صندوق باشند.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس تصریح کرد: قرار است، هیئت تحقیق و تفحص گزارشی از وضعیت گذشته ارائه کرده و برای آینده صندوق نیز پیشنهاداتی ارائه دهد.

فولادگر با بیان اینکه هیئت تحقیق و تفحص تاکنون دو جلسه برگزار کرده است، تأکید کرد: یکی از جلسات را در محل صندوق بازنشستگی برگزار کردیم و در آن نشست، گزارشاتی از روندهای گذشته این صندوق دریافت و نهایتا مقرر کردیم که اطلاعات کامل را در نشست آینده هیئت تفحص به اعضا ارائه کنند.
 
وی اضافه کرد: البته هیئت دولت در 5 دی‌ماه جاری تصویب کرد که از محل مطالبات بند 33 لایحه بودجه، سازمان خصوصی سازی منابع مورد نیاز صندوق را تامین کند اما ابلاغ این مصوبه کمی با تأخیر مواجه شد چراکه شخص رئیس جمهور درخواست کرده بود که گزارشی از صندوق فولاد به وی ارائه شود تا شخصاً موضوع را بررسی کرده و ببیند که مشکل نقدینگی صندوق از کجاست.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس خاطرنشان کرد: گزارش درخواستی رئیس جمهور طی یک روز از سوی صندوق بازنشستگی فولاد به وی تقدیم شد و رئیس جمهور شنبه شب، مصوبه‌ هیئت دولت را ابلاغ کرد یعنی دستور پرداخت حقوق معوق و جاری بازنشستگان فولاد را از محل بند 33 لایحه بودجه را شخصاً رئیس جمهور صادر کرد.

فولادگر همچنین گفت: قرار است تا قبل از بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد به هیئت رئیسه ارائه شود تا برنامه‌ریزی درازمدتی برای این صندوق انجام شود.

برپایه این گزارش، حقوق معوق آبان‌ماه بازنشستاگان فولاد کشور رقمی معادل 630 میلیارد ریال است که برای پرداخت 4 ماه دیگر تا پایان سال جاری و همچنین پرداخت عیدی بازنشستاگان، مبلغ 2240 میلیارد ریال هم باید تأمین می‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار