بازدید 18472
لاریجانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد

مخالفت مجلس با حذف یارانه 10 میلیون نفر

کد خبر: ۲۱۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶ 08 January 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس با حذف 10 میلیون نفر در طرح هدفمندی یارانه‌ها مخالف است اما ‌اگر بخواهند به افراد نیازمند یارانه بیشتری بدهند، ما موافقیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه برای من خیلی جالب بود؛ این نمایشگاه با یک تنوع بسیار ستودنی انجام شده بود و با یک خوش سلیقگی هم همراه است که مخاطب را جذب کند.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه افزود: آقای علی‌اکبری برای نمایشگاه وقت گذاشتند و کارهایشان به نتیجه رسیده است.

رئیس مجلس گفت: اینکه مسئولان مربوطه توانسته‌اند زمینه‌ای را برای رشد دانش‌آموزان فراهم کنند، کار ارزشمندی است که باید به آن کمک کرد.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص لایحه بودجه اظهار داشت: همانقدر که شما از لایحه بودجه خبر دارید، ما هم از آن خبر داریم؛‌ مطابق قانون بودجه باید 15 آذر به مجلس می‌آمد که کار را مشکل کردند.

رئیس مجلس در خصوص سؤال دیگری گفت: مجلس سه هفته کار می‌کند و یک هفته هم نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه سرکشی می‌کنند؛ ما برای تعطیلی مجلس یک برنامه ثابت داریم که بر اساس آن نمایندگان در طول ماه یک هفته را به مسائل حوزه انتخابیه اختصاص می‌دهند که آن هم تعطیلی نیست.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در زمانی که قانون گفته است، برگزار می‌شود و قاعدتا نمایندگان 10 روز قبل از آن به کارهای انتخاباتی خود می‌رسند.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری در مورد وحدت اصولگرایان اظهار داشت: اینکه اصولگرایان تنوع فکری داشته باشند، مسئله اشکال داری نیست، اینکه افراد آراء خود را مطرح کنند و بر اساس آن عده‌ای در انتخابات حضور داشته باشند، مشکلی ندارد‌ لذا اصرار کردن به اینکه افراد در سیستم‌ها حضور داشته باشند، خیلی دلیل ندارد.

لاریجانی افزود: بالاخره یک سری افراد نظر خاصی دارند و می‌خواهند با یک تابلو وارد عرصه انتخابات شوند؛ هر گروهی که احساس می‌کند می‌توانند فکری را در مجلس به سرانجام برسانند، باید از آن دفاع کند. من فکر می‌کنم که شرایط فعلی شرایط به سامانی است، چرا‌که گروه‌های مختلف می‌توانند در انتخابات نقش داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌های کاری مجلس نهم نیز گفت: این اولویت‌های مجلس هشتم خیلی متفاوت نیست چرا‌که همه قصد دارند مسائل اصلی کشور را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه دو مسئله وجود دارد؛ یکی قانونگذاری برای کشور و دیگری موضوع نظارت؛ در موضوع قانونگذاری در مجلس هشتم گام‌های خوبی برداشته شد و طرح‌های مهمی مثل هدفمند کردن یارانه‌ها یا مسائلی مثل بهره‌وری کشاورزی یا قانون مجازات اسلامی تصویب شد.

لاریجانی ادامه داد: این سیر تمام شده نیست و حتما ما نیازهای مستمری داریم که باید به آنها توجه کنیم اما روح اصلی باید تسهیل فضای کسب و کار برای رونق اقتصادی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید چرخ تولید در کشور فعال باشد و مسائلی مانند اشتغال حل شود‌ لذا هم دولت و هم مجلس باید یک خط فکری را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت هم چون یک سازوکار آئین‌نامه‌ای در مجلس هشتم فراهم شد‌ و هم کمیسیون‌ها از قدرت نظارت برخوردار شدند و هم معاونت نظارت بر مجلس طراحی شد و هم اینکه سؤال از حالت تفنن درآمد و باید گفت که اقدامات خوبی داشتیم.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص کنار گذاشتن 10میلیون نفر در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: آنچه ‌در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آمده برای عموم مردم است؛ دولت می‌تواند به یک عده بیشتر یارانه بدهد اما سطح فراگیر این قانون، عموم مردم است؛ اگر حذف 10 میلیون نفر به معنای این باشد که هیچ چیزی نمی‌خواهند به آنها دهند، خلاف قانون است و ما مخالفیم‌ اما اگر بخواهند به افراد نیازمند یارانه بیشتری بدهند، ما موافقیم.

لاریجانی در بحث دیگری از مصاحبه خود اظهار داشت: با دولت قبلا هم صحبت‌هایی شده بود که در آستانه انتخابات، اقدامات و تغییراتی که یک مقدار سوءتفاهم یا مناقشه در کشور ایجاد کند، انجام نشود، البته دوستان هم این مسئله را قبول داشتند؛ مخصوصا در مورد فرمانداران و بخشداران و افرادی که می‌توانند در کار اجرایی دخالت کنند، تغییرات می‌تواند تزلزل ایجاد کند.

لاریجانی با بیان اینکه انتخابات برای ما یک فرصت است، افزود: باید همه لوازم در نظر گرفته شوند تا امر مبارک انتخابات به درستی انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
تصميم درستي است. مگر در زمان حضرت علي (ع) سهم همه از بيت المال برابر نبود؟ حالا اگر به كسي در پرداخت حقوقش ظلم شده بايد رسيدگي شود.
باسلام، به اطلاع دولت برسانيد يارانه حق همه ملت است و بايد كسي كه بيشتر از الگوي مصرف استفاده ميكند پول بيشتري پرداخت كند ولي نبايد حق يارانه انرژي كه بايد به همه پرداخت شود بدليل حقوق بيشتر كه دسترنج تلاش وتحصيلات ميباشد و چون قابل شناسائي ميباشد حذف گرددو كارهاي آزاد و مشاغلي كه مشخص نيست چه درامدي دارند باقي بماند پس يارانه حق مسلم همه ملت است فقط كمي از اقشار بي حال و تنبل را لوس و رازي نگه ميدارد مخصوصا افرادي كه هيچ وقت به دنبال درس بودند و نه حال كاركردن راداشته اند بهتر شده است و ميتوانند پول بادآورده را در راه هاي ديگر نيز خرج كنند.باتشكر كارشناس مسائل اجتماعي
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
با سلام
با نظر دوستمان جعفر کاملاً موافقم.
نمونه خود من 10 سال از زندگی خود را در خارج از کشور و به دور از زن و فرزند سپری کردم و طبعتاً ندوخته ای بیشتر از افراد بی حال که حال کار کردن ندارند حاصل کردم و ایضاً در مورد تحصیل.
حال چگونه میتوان خط مرزی بین افراد زحمت کش و افراد بیحال جامعه کشید. اگر بیت المال است که همانند حکومت مولا علی علیه السلام که به حاکمان نیز همانند فقیران جامعه از بیت المال داده می شد باید عمل کرد.
انشا... خداوند آخر و عاقبت همگی را ختم به خیر کند
همه مادریک کشور هستیم کسی که درآمد بیشتری داره مالیات هم پرداخت میکنه پس چرا یارانه بهش پرداخت نشه مگر پول آب برق گاز وغیر پرداخت نمیکنه پس باید یارانه به همه پرداخت بشه
کاملا مخالفم....چرا ؟به جرم اینکه درس خوندم تلاش کردم از کله صبح تا پاسی از شب جون میکنم یارانه ام باید قطع بشه؟؟؟این بود آخر عاقبت شعار آوردن نفت سر سفره های مردم؟منم یک ایرانی ام...ماهی فقط 100 لیتر بنزین میزنم که برم سر کار و برگردم!! به هیچ وجه دوست ندارم از حقم بگذرم حتی اگه درآمدم 5 میلیون در ماه باشه!
پول نفت و سرمایه های ملی متعلق به تمامی افراد جامعه است یعنی باید بطور مساوی تقسیم شود حالا هر شخصی دوست داشت می تواند سهم خود را که نیاز ندارد به سایر افراد مورد نظر بدهد.
البته از ابتدا هم شعار این بود ثروتمند بیشتر مصرف می کند . حالا اگر بیشتر مصرف می کند بالطبع بیشتر هم پول پرداخت می کند و فقیر کمتر مصرف می کند می تواند پس انداز کند. در غیر اینصورت عدالت معنای خودش را از دست می دهد و نام آن را باید عدالت سلیقه ای گذاشت تا عدالت واقعی
حذف یارانه برای اقشار پر در آمد مثل آن است که در تقسیم ارث بگویند کسی که دارایی بیشتری دارد از ارث محروم است !!
کارشناس مسائل اجتماعی اول سلام قبلش گفته باشم من هم مثل تو درس خوندم و کارشناسی ارشد دارم ولی اصلا حرفت و قبول ندارم تو که ادعا می کنی کارشناس مسائل اجتماعی هستی باید بدانی که نباید در مورد خرج کردن پول مردم اظهار نظر کنی هر کس میتونه پولش رو هر جور که دلش می خواد خرج کنه اگه نظر میدی باید بدونی که در مورد مشکلات مردم باید فرهنگ سازی بشه نه این که امکانات قطع بشه من تو خانواده ای بودم که شرایط مالی داشتن که درس بخونم ولی کسانی را می شناسم که شاید خیلی بیشتر از من و شما دوست دارن درس بخونن و لی به خاطر شرایط مالی خانواده نتونستن پس اینقدر پز نده که زحمت کشیدیم درس خوندیم صبح تا شب راحت زندگی کردیم و درس خوندیم نه سرما فهمیدیم و نه گرما ولی بعضی ها از بچگی بدبختی کشیدن لطفا کارشناس اینها رو در نظر بگیر و بعد کارشناسی کن
عدالت اجتماعی از طریق به سامان سازی دریافت مالیات میسر می باشد و الا در امر دریافت یارانه تفاوتی میان عموم ایرانیان نمی باشد.
مگر افراد ثروتمند در همین کشور زندگی نمی کنند ، پس تمامی ذخایر مال تمام مردم ایران است. بنابراین پرداخت یارانه باید بصورت مساوی صورت گیرد ولی باید حساب و کتاب مملکت درست باشد تاکسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری نیز بپردازند. در همین سایت خودتان خواندم که حتی خودرو رییس جمهور آمریکا از پرداخت عوارض معاف نیست در حالیکه در کشور ما شرکتهای خیلی بزرگ با راهکارهای قانونی مالیات کمی می پردازند.
در دین اسلام فقط تقوی ملاک برتری است وهمه در برابرقانون برابر میباشند از سهم بیت المال همه یکسان برداشت میکنند و اگر قرار باشد تبعیض قائل شوند عاملهای این تشخیص دچار اشتباه خواهند شد ،پس بهتر است همین روال اجرا شود. آقای رئیس جمهور نیز به قول خود جامه عمل بپوشانند واین یارانه های ناچیز را سه برابر ، و تورم را دولت مهار نماید زیرا این مبلغ یارانه طی شده از سوی دولت گرانی زیادی در بر داشته است
دوست عزیز من کارمند شرکتی هستم با حقوق 350 هزار تومان ولی اگه رسمی بودم حقوقم از 800 هزار تومان به بالا بود من تکنسین هستم البته دیبلم ولی کارمند زیر دیبلم رسمی داریم بالای 900 حقوق میگیره هیچ کاری هم انجام نمیده اضافه کاریشم فول سرجاشه برای خودش میر و میاد دوست عزیز خیلی هستن تن برور هستن کار نمیکن ولی حقوق زیاد میگیرن خیلی زیادن
با سلام
من هم با آقاي لاريجاني موافقم
يارانه حق تك تك ايرانياني است كه در اين كشور زندگي مي كنند و براي اين كشور كار مي كنند. حذف آن مي بايد در صورتيكه خود شخص راضي باشد و خود درخواست بدهد صورت پذيرد.
به نظر من اختلاف طبقاتی باید کم شود. و یارانه اقشار ثروتمند بهتر است به فقیران داده شود. وقبل از آن بیکاری کم شودو وضهیت اقتصادی خوب شود
حذف افراد پردر امدها کار درست ومنطقی است
یارانه از پول نفته . نفت هم مال همه ایرانی هاست.سهم یک کارگر از پول نفت نباید بیشتر یا کمتر از یک بازاری یا دکتر و ... باشه.از اول هم قرار بر این بود که به جای اینکه پول رو بصورت یارانه و غیرمستقیم به مردم بدهند بصورت مستقیم به حسابشون واریز بشه تا خودشون مدیریت کنند. حالا که کفگیر به ته دیگ خورده دارند بین مردم دو دسته ایجاد میکنند.هر ایرانی با هر قوم و نژاد و هرشرایط مالی باید بطور مساوی از یارانه بهرمند بشه و درکنارش هرکه درآمد بیشتری داره باید مالیات بیشتری بده. این از بدیهیاته .
دوست عزیز
اگر به برخی از اقشار مشخص جامعه که درآمد بالای مثلا سه میلیون دارندپرداخت نشود عین عدالت خواهد بود و هیچ مشکلی پیش نمی آید مثلا برخی اساتید چه احتیاجی به یارانه دارند.
تعدیل و یا حذف یارانه حقوق بگیران و بازنشستگان کشوری و لشگری فقط باید بر مبنای حقوق دریافتی باشد تا عدالت نسبی برقرار شود ضمنا داشتن منزل و ماشین برای کسی که تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده است چیز زیادی نیست که بخواهد ملاک دریافت و یا عدم دریافت یارانه باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار