بازدید 2108

هجوم آورندگان به بازار ارز منتظر ضرر باشند

یك كارشناس ارشد مسایل بانكی با بیان این كه با اعتماد به سیستم بانكی كشور می توان سود مناسب تری را نسبت به بازار ارز به دست آورد، افزود: هجوم آورندگان به بازار ارز منتظر ضرر باشند.
کد خبر: ۲۱۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷ 06 January 2012
' تاج محمد قجاوند ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با مقایسه آمارسرمایه گذاری در بازار ارز و طلا و همچنین سپرده گذاری در بانك ها، گفت: در صورتی كه فردی 12 سال پیش 100 هزار تومان در بانك ها سپرده گذاری می كرد تاكنون 500 هزار تومان سود دریافت می كرد.

وی ادامه داد: این در حالی است كه سرمایه گذاری همین رقم در بازار ارز معادل 300تا 350 هزار تومان سود و در بازار طلا برابر با یك میلیون و 400 هزار تومان بود.

این كارشناس ارشد بانكی گفت: بازده طلا در 12 سال گذشته 50 تا 60 درصد بوده است.

قجاوند ، سیاست گذاری مناسب پولی و بانكی را برای سیستم بانكی ضروری دانست و افزود: سپرده گذاری در بانك ها مشروط به شناور بودن این نرخ سود آور خواهد بود.

وی ، شناور شدن سود سپرده های بلند ومدت كوتاه مدت را از راهكارهای مناسب برای جذب سپرده گذاری در بانك ها دانست و افزود: در صورتی كه سود سپرده های بانكی شناور و متناسب با نرخ تورم باشد ، جذابیت سپرده گذاری افزایش می یابد.

قجاوند ادامه داد: بهتر است نرخ سود سپرده ها بر اساس شاخص تورمی كه توسط بانك مركزی اعلام می شود با افزایش یك درصدی تعیین شود.

به گفته وی، بانك ها می توانند جایزه یك تا دو درصدی را برای سپرده گذاران در نظر بگیرند تا میزان جذابیت سپرده گذاری در بانك ها افزایش یابد.

این كارشناس ارشد بانكی نظارت شدید بر واردات را ضروری دانست و افزود: حدود 20 درصد از مجموع واردات به كشور مازاد می باشد.

قجاوند ادامه داد: باید واردات زیرذره بین قرار گیرد زیرا درقالب واردات صوری و همچنین واردات نامناسب از كشور میلیارد ها دلار ارز خارج می شود.

وی با بیان آنكه با جلوگیری از واردات بی رویه می توان بخش تولید را حمایت كرد ، اظهار داشت: با بررسی های كارشناسی می توان 30 تا 50 درصد از واردات و تقاضای ارز را در سطح كلان كاهش داد.

قجاوند، سیاست های دستوری را برای استقلال بانك مركزی نامناسب دانست و افزود: سیاست های پولی و بانكی مناسب می تواند میزان اعتماد را به سیستم بانكی افزایش دهد.

وی ، صدور اوراق مشاركت ارزی را از دیگر راهكارهای ثبات بازار ارز دانست و افزود: باید معدل سود این اوراق در بازار با نرخ تورم هماهنگ باشد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی