بازدید 1804

بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز تصمیم‌گیری کند

رئیس اتاق تهران گفت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی هم مسوولیت کافی و هم امکانات قوی برای سامان دادن به بازار ملتهب ارز را دارند از این رو عدم قاطعیت و تردید خسارات فراوانی برای کشور به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۲۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵ 03 January 2012
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یحیی آل اسحاق در دهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه همواره نرخ ارز در تمام ارکان اقتصاد ایران نقش کلیدی داشته است، اظهار داشت: امروز نقش اثرگذار نرخ ارز در اقتصاد کشور به مراتب پررنگ تر شده است در شرایط فعلی لازم است شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دست از تردیدها برداشته و وارد تصمیم گیری قاطع شوند.

وی افزود: ملتهب نگهداشتن بازار ارز و عدم تصمیم گیری به موقع و تردیدهایی که متأسفانه امروز در حوزه مدیریتی این بخش دیده می شود، خساراتی به اقتصاد کشور وارد می کند که از هر ملاحظه ای خطرآفرین تر است.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه نگرانی اصلی جامعه اقتصادی کشور فضای مبهمی است که بر بازار ارز سایه انداخته است، گفت: ابهام حاکم در این بازار قدرت تصمیم را از تصمیم گیران کشور گرفته است.

آل اسحاق گفت: در فضای مبهم فعلی همه اقشار جامعه ایران آسیب می بینند؛از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات و تولید گرفته تا حتی خریداران و فروشندگان جزء و سوپرمارکت هایی که در کف بازار فعالیت می کنند.

وی افزود: فضای امروز کشور از یک سو به واسطه تنش های پیش آمده در روابط بین الملل و تحریم‌ها، و از سوی دیگر به دلیل در آستانه قرار گرفتن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و نیز انتخابات پیش روی مجلس، ملتهب است و از این رو نباید این فضا را با تردید آفرینی در حوزه ارز ملتهب تر کرد.

آل اسحاق گفت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی هم مسوولیت کافی و هم امکانات قوی برای سامان دادن به بازار ملتهب ارز را دارند از این رو با عدم قاطعیت و تردید متأسفانه خسارات فراوانی برای کشور به ارمغان آورده می شود.

رئیس اتاق تهران با اشاره به تأکید قانون برنامه پنجم و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص نرخ ارز و تعیین آن بر پایه تفاوت تورم داخلی و خارجی تصریح کرد که در چنین شرایطی امکان مدیریت قوی از سوی شورای پول واعتبار و بانک مرکزی کاملا فراهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی