بازدید 2167

سازمان بنادر: اسکله فاقد مجوز نداریم

کد خبر: ۲۱۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰ 23 December 2011
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله و بنادر تجاری غیر مجاز نداریم، گفت: اسکله‌های مجاز محسوب می‌شوند که گمرک داشته و مجوزهای لازم را برای مدیریت و مهندسی ساخت از سازمان بنادر دریافت کرده باشند.

سید عطاالله صدر در گفتگو با مهر درباره اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فعالیت اسکله های غیر مجاز، اظهار داشت: ما اسکله غیر مجاز نداریم و اسکله و بنادر تجاری که تحت کنترل سازمان بنادر و دریانوردی هستند، مجوز بهره برداری را از این سازمان دریافت کرده اند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اسکله های غیرمجاز برای انجام اقدامات غیر قانونی گمرک ندارند، بیان کرد: اسکله های مجاز محسوب می‌شوند که گمرک داشته و مجوزهای لازم را برای مدیریت و مهندسی ساخت از سازمان بنادر دریافت کرده باشند.

وی بابیان اینکه فعالیت اسکله های غیرمجاز تحت کنترل دولت نیست، گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات بسیار جدی را برای مبارزه با این اسکله ها انجام می دهد تا هرچه زودتر وضعیت آنها مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه مسئولیت برخورد با اسکله های غیرمجاز برعهده چه سازمانی است؟ گفت: سازمان بنادر وظیفه صدور مجوز ساخت و بهره برداری از تاسیسات دریایی را برعهده دارد اما برای مسایل گمرکی، واردات و قاچاق کالا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت دارد.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه پرونده اسکله های غیرمجاز در سال 86 بسته شده است، گفته است: اسکله غیر مجاز در کشور نداریم و تمام اسکله ها مجاز و کنترل شده است، ولی نمی توان ادعا کرد که تخلفی در این اسکله ها صورت نمی گیرد.

وی از ساماندهی 201 اسکله و 12 خور( رودخانه ای که وارد خشکی شده و از طریق آن کالا خارج می کنند) در پی این ساماندهی ها خبرداده و اظهارداشته است: تمام خورها در کشور کنترل شده و گمرک در آنها مستقر است. خورهایی که گمرک در آنها مستقر نیست، غیرمجاز است و اگر مشاهده شود که از خوری به ویژه در سواحل جنوبی کالایی خالی می شود، به شدت برخورد می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی