بازدید 2097

دولت به دنبال فروش مازاد سکه تولیدی

کد خبر: ۲۱۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱ 19 December 2011
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:احتمال این می‌رود که بانک مرکزی با تولید سکه اضافی و با این شیوه قصد فروش طلای اضافه و تبدیل آن به پول نقد را داشته باشد.

اسدالله بادامچیان با غلط خواندن سیاست بانک مرکزی در توزیع سکه نرخ دولتی بین مردم افزود: بانک مرکزی خوب می داند شیوه ای که برای توزیع سکه درجامعه در پیش گرفته است شیوه ای اصولی و کارشناسانه جهت متعادل کردن بازارطلا نیست.

نماینده مردم تهران ، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست پشت پرده بانک مرکزی برای توزیع سکه در بازار تصریح کرد: ممکن است بانک مرکزی سکه اضافه تولید کرده است و با این شیوه قصد فروش طلای اضافه و تبدیل آن به پول نقد را دارد.

وی همچنین به گمانه زنی هایی درباره اقدام بانک مرکزی برای فروش سکه از طریق بانک ها پرداخت و افزود: این امکان وجود دارد که بانک مرکزی طلای خود رابا قیمت پایین خریداری کرده باشد و قصد فروش آن به قیمت بالاتررا دارد یا اینکه کارشناسان بانک مرکزی پیش بینی کرده اند که در آینده قیمت طلای جهانی کاهش می یابد بنابراین سکه های موجود را با قیمت بالاتربه فروش می رساند تا زمانی که طلا کاهش یافت خریداری می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهمنی (رئیس بانک مرکزی) بانکداری قوی و باتجربه است و همه اقداماتش از روی آگاهی است و خوب می داند این شیوه توزیع سکه اقدامی کارشناسانه جهت برون رفت از وضع موجود اقتصادی و متعادل کردن بازارطلا نیست لذا بنا به اعتراف وی هرگاه که صلاح بداند قیمت طلا را بالا یا پایین می کشد.

بادامچیان بابیان اینکه با وجود کاهش قیمت جهانی طلا همچنان قیمت طلا درداخل کشور در اوج است تصریح کرد: در صورتی که قیمت طلای داخلی پایین تر از قیمت جهانی باشد احتمال قاچاق طلا به خارج از کشور وجود دارد لذا برای جلوگیری ازخروج سکه به خارج از کشور، قیمت طلای داخلی بالا ترازقیمت جهانی تعیین شده است.

عضو فراکسیون موتلفه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید راهکاری مناسب جهت برون رفت ازوضع موجود پیدا کند یادآور شد: توصیه می کنیم متخصصان و نخبگان اقتصادی کشور با کارشناسان بانک مرکزی تشکیل جلسه داده و به تحلیل اوضاع وشرایط موجود پرداخته و راهکاری مناسب پیدا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی