بازدید 180674
اولین خانه دنیا در ایران بنا شد

عجایب کوه پردیس + عکس

یک پژوهشگر و باستان شناس ایرانی که 30 سال درباره عجایب کوه جم یا پردیس در استان بوشهر تحقیق کرده معتقد است این کوه نزدیکترین نقطه زمین به خورشید، نقطه آغازین رشته کوههای زاگرس، اولین خانه دنیا و محل قرارگیری کشتی نوح است!
کد خبر: ۲۱۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 10 December 2017
سالها پیش که کاوش در محوطه های تاریخی به دست باستان شناسان خارجی در ایران انجام می شد، "گیرشمن"، باستان شناس معروف مشهور فرانسوی درباره ایران گفته بود تا آن زمان تنها پنج درصد خاک ایران کاوش شده است اما همین اطلاعات اندک به دست آمده از حجم کمی از خاک ایران نشان دهنده اصالت و کیفیت عالی تکنولوژی در ایران قدیم بوده است و به طور قطع کشفیات تازه بر قدمت آن می افزاید.

در این میان یک پژوهشگر رشته تاریخ برای تهیه تز آکادمیک در مورد آغاز تمدن بشری در مقطع دکترا و اینکه در میان هم دانشگاهی های خود در لندن ثابت کند ایران جزو کشورهای جهان اولی است نه جهان سومی، به بررسی مستندات موجود در کوه پوز پدری استان بوشهر پرداخت چون تصور می کرد که شایعات در این منطقه نباید بدون مبنا باشد.



بدیعه دشتی، پژوهشگر و کارشناس میراث فرهنگی است که چند سال پیش برای اثبات اینکه این منطقه اولین خشکی روی زمین است کارهای تحقیقاتی خود را با استفاده اسناد و مدارک موجود، شروع کرد.

در این راه از کتابخانه های معتبر دانشگاههای دنیا استفاده کرد اما استاد راهنما برای تاریخی که مورد نظر او بود وجود نداشت بنابراین باید به تنهایی تحقیق می کرد. در این بین کتاب اوستا به عنوان یکی از منابع کهن و قابل استناد در تحقیقاتش کمک خوبی بود.

بدیعی تا به حال 70 دوره آموزشی را در رشته های مختلف گذرانده است از پیانو، گیتار و نقاشی گرفته تا باستان شناسی و برنامه نویسی برای کامپیوتر. چون سال 52 جزو صد نفر اولی بود که برای برنامه نویسی کامپیوترهای ایران که به اندازه یک اتاق عظمت داشتند، استخدام شد.

پدری، جم و پردیس نام کوهی شگفت انگیز در بوشهر است

بدیعه دشتی اصالتا جنوبی است و نام فامیلش هم برگرفته از نام دشتستان است او که سالها درباره کوه جم در سی کیلومتری شمال شرق سیراف و سواحل شمالی خلیج فارس تحقیق کرده ، می گوید: محلی ها و ساکنان قدیمی دشتستان بزرگ به کوه جم، پوز یا پدری می گویند چون قله این کوه شبیه پوز است اما در کتاب اوستا از این منطقه به "ور جم کرد" نام برده می شود به همین دلیل نام جم نیز بر آن گذاشته شده است. اما یک پژوهشگر با استفاده از نام "پدری" که نام رسمی کوه و به معنی پارادایس یا بهشت اوستاست، واژه پردیس را برای آن انتخاب کرد به همین دلیل اکنون از واژه پردیس در کل کشور برای اماکن، مناطق حتی نام دختران نیز استفاده می شود.

دشتی کار بررسی تاریخ ایران را از سال 1980 تا کنون آغااز کرده و به این نتیجه رسیده که آغار تمدن بشریت و پیدایش زمین در منطقه ای به نام کوه پوز پدری یا جم در استان بوشهر است.

وی معتقد است که اولین بار نام منطقه بکر"جم" بر روی نقشه باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی به عنوان قدیمی ترین منطقه پارینه سنگی ایران با شماره 26 ثبت شده است.

نسل اول انسان هیچ وقت میمون نبوده است

دشتی معتقد است اینکه برخی می گویند نسل اول انسان شبیه به میمون بوده کاملا اشتباه است و این نظریه هیچ گاه به اثبات نرسیده است چون آثار موجود در کوه جم حاکی از وجود فسیل انسان در هزاران سال پیش است.

وی ادامه داد: در کتاب اوستا آمده است که نژاد آریا یعنی ایرانی در جنوب ایران امروز متولد شده و هرگز از جای مجهولی به جای مجهول دیگری کوچ نکرده است. برخی از افراد به دلایل گوناگون مقاله ها و مطالبی می نویسند و می گویند میمون ها از جایی دیگر به ایران آمده و همان جا زندگی کرده اند و تغییر شکل داده اند و متاسفانه نشریات هم آن را چاپ می کنند. اما همه این چرندیات با ارائه کردن مدرک و فسیل انسان نشان دهنده مردود بودن این نظریه است.

وی گزارش برخی از روزنامه های داخلی را درباره مهاجرت میمون ها به ایران را آرشیو کرده است.

بوشهری نام یک سناتور بوده است

استان بوشهر فعلی تا 50 سال پیش دشتستان بزرگ نام داشت در آن زمان سناتوری به نام باقر بوشهری با استفاده از سمتش و آشناهایی که در مراکز دولتی داشت نام خود را روی استان گذاشت و از آن به بعد دشتستان، بوشهر نام گرفت. حتی سرگذشت تغییر نام این استان در کتاب های تاریخی شهر نیز آمده است.

وی بیان کرد: برای ثبت جهانی شدن این کوه تحقیق کرده ام اما شرط بر این است که در گام نخست ایران باید درخواست جهانی شدن این کوه را بدهد اما مسئولان سازمان میراث فرهنگی با وجود اینکه کشفیات زیادی در این کوه شده است و تاریخی بودن این منطقه نیز برای آنها اثبات شده هنوز اقدامی برای ثبت آن انجام نداده اند.

این محقق ادامه داد: در کنار کوه پردیس تپه های قدیمی نیز وجود دارد که متعلق به دوره جمشید است. اما غاری را که در نزدیکی کوه مشاهده می شود می توان اولین خانه دنیا نامید. بنابراین تحقیق روی این خانه مهاجرت ایرانی ها را کاملا رد می کند.

نزدیک ترین خشکی روی زمین به خورشید

قله این کوه که رفته رفته از ارتفاع آن کاسته شده، نزدیک‌ ترین نقطه کره زمین به خورشید، ‌است، زیرا در نزدیکی خط استوا بلندترین ارتفاع، قله همین کوه‌ است.

بنا به گفته بدیعه دشتی، حتی اورست حدود هزار متر از پوز پدری پائین‌تر است و یک قله مستقل جداگانه محسوب می‌شود.

او معتقد است که رشته کوههای زاگرس از همین کوه آغاز شده است به همین دلیل در اطراف آن می توان اولین دشت مسطح را مشاهده کرد.

دشتی با بیان اینکه فلات ایران دو و نیم میلیون کیلومتر بود اما یک میلیون کیلومتر آن در طول سالها از ایران گرفته شده است ادامه داد:  گسترش دشت های دیگر باعث شد تا آریایی ها برای اینجا نام دشتستان را انتخاب و در همان جا زندگی کنند.



این پژوهشگر مقیم انگلستان گفت: حدود یک کیلومتر از کوه پردیس از جنس سیلیس است. در زمانهای گذشته از این منطقه به عنوان آیینه ای برای دیدن سپاه دشمن در اطراف قله استفاده می شد.

وی گفت: از نظر فنی طبیعتا اثری از آیینه در روی این نقش های سنگین نمی توانسته به جای مانده باشد اما برای اثبات آن، باید گفت منطقه دارای معادن متعدد شیشه و فلزاتی مانند آهن و جیوه بوده و رستنگاه گیاهانی مانند کتیراست که از خشک شدن آن برای ساخت آیینه هم استفاده می شده است. اما جدا از آن، تنها صیقلی بودن این محدوده از کوه در 27 هزار سال پیش به تنهایی می توانست وظیفه یک آیینه را داشته باشد.

جام جهان نمای جمشید

بنا به گفته این پژوهشگر و تاریخ شناس، جام جهان نما کوهستانهای متعدد اطراف کوه جم است که مانند یک قدح وجام عظیم بیننده را از آن همه ابهت و عظمت در خلقت مدهوش می کند. همچنین در لابه لای این کوهستانها نقشهایی پیدا شده است که بر سینه کوهها جاری شده بودند و به گفته سالمندان محلی در قدیم با آیینه پوشیده شده بود این آیینه های کوهین سر جام جم را نشان می دهد.

او گفت: در بالای کوه جم مشرف بر منطقه جم در چندین نقطه تحت زاویه های خاص دیوارهای سنگی صیقل شده در مقیاس های بزرگ وجود دارد که شهروندان کهنسال جم در گفتمان محلی از آن به عنوان چرم آیینه یاد می کنند همچنین بنا به گفته آنها در سالهای بسیار دور آنها با حضور در زیر این چرم آیینه ها قطعات کوچک شیشه های سیاه رنگ می یافتند که صحت این مسئله را تقویت می کند.

به باور دشتی، دستیابی به تعداد زیادی از آثار دوره ساسانی از قبیل قلعه، دیوار دفاعی و جاده ارتباطی در منطقه جم حکایت از آثار جام جهان نما دارد.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰۶
تابناک جوون همش الکی و سر کاریه! باور نکن! خودت برو اونجا و ببین، من که رفتم هیچ خبری تنبود همش یه خالی بندی بزرگه!!!!
پاسخ ها
طاهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
خب میشه بگید از چه چیزی خبری نبوده؟ نکنه منتظر فسیل آدم بودی اونجا
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
بعید می دونم این "پژوهشگر مقیم انگلستان" تاحالا از نزدیک این کوه رو دیده باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
موافقم

يك سر به سايت ويكي پديا بزنيد و ببينيد به ما دارند مي خندند


شایعه و طنز[ویرایش]
درمورد کوه پردیس شایعه‌های متعددی بر سر زبان‌هاست و خواص عجیبی به این کوه نسبت داده می‌شود؛[۴] ازجمله این‌که این کوه نزدیک‌ترین نقطهٔ زمین به خورشید است (!)، و به همین دلیل ویروس اچ‌آی‌وی برروی آن رشد نمی‌کند (!)؛ کوهنوردی در این کوه باعث درمان مبتلایان به بیماری‌های سرطان و ایدز می‌شود (!)؛ از عسل به‌دست‌آمده از اطراف این کوه برای ساختن داروی اَدویل (Advil) استفاده می‌شود؛ قدرت مغناطیسی این کوه به‌قدری است که خودروهایی را که از کنار آن رد می‌شوند به‌سوی خود جذب می‌کند و باعث تصادم آنها به کوه می‌شود (!)؛ و این‌که منبع بزرگی از آب در لایه‌های زیرینِ این کوه وجود دارد. این شایعه‌ها در وب‌گاه‌ها و رسانه‌های متعددی تکرار شده‌است؛[۵][۶][۷][۸] درحالی‌که همگی آن‌ها به‌وضوح بی‌معنی و طنزآمیزند و اثبات علمی ندارد. فقط جذب خودروها به‌سوی کوه ممکن است به‌ نوعی خطای دید مربوط باشد که به‌دلیل پنهان شدن افق به‌وجود می‌آید و بجز این منطقه، در مناطق جغرافیایی زیادی دیده شده‌است.[۹]
بابا نژاد اونا از ميمون بوده فكر مي كنن همه مثل خودشون هستند .
پاسخ ها
نگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
باریکلا عزیزم
ابادانه یا بوشهره!!!!!!!!!!
پاسخ ها
نگین خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
بوشهره عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
کسی هم درمان شده اونجا
چطور ممكنه؟
كليمانجارو هم ارتفاعش از اين "تپه" بيشتره و هم به خط استوا نزديكتره
پس نزديكترين نقطه به خورشيد كليمانجارو هست نه پرديس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
زمین به دور خورشید در مدار استوا نمیچرخد و کمی انحراف دارد ولی هیمالیا هم مدار همین کوه است و 6000 متر ارتفاع دارد پس اگر هم قرار باشد در همین مدار نقطه ای به خورشید نزدیک باشد هیمالیا است
دشتی نام بخش بزرگی در استان بوشهر با مرکزیت شهر خورموج است که نام دستگاهی در موسیقی و آواز از نام این منطقه گرفته شده است. این منطقه حدود 60 کیلومتر با منطقه دشتستان که مرکزیت آن شهر برازجان است فاصله دارد. بنابراین نام این خانم از نام منطقه دشتی گرفته شده است نه دشتستان. همچنین تا چند سال قبل منطقه جم که کوه ذکر شده در آن واقع شده است، در حوزه انتخابیه دشتی قرار داشت که هم اکنون مستقل شده است.
پاسخ ها
آرشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
تو حوضه انتخاباتی دشتی بود ولی خودت میدونی که با دشتی خیلی فاصله داره و کلا از هم جداهستن
این کوه تو عرض جغرافیایی 27 درجه و 51 دقیقه واقع شده و دقیقا در همین عرض جغرافیایی (طول حدود 86 درجه و 51 دقیقه شرقی) رشته کوه های هیمالیا واقع شده که در کمتر نقطه ای ارتفاعشان به زیر 5-6 هزار متر میرسه.
حالا سوال اینه که چجوری ممکنه یک کوه با ارتفاع کمتر از 1000 متر از سطح دریا به خورشید نزدیک تره تا یک رشته کوه مثل هیمالیا دقیقا در همان عرض جغرافیایی؟
به نقل از سایت آنوبانینی
پاسخ ها
hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
اينم حرفيه . راست ميگه بنده خدا .
آرشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
دوست عزیز کاملا درسته، لازم هست بگم که قبل از اینکه جاده جم به شیراز احداث بشه هیچ چیزی در مورد این کوه نبود، بعدا شایعات زیاد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
من کاری به گفته این شخص ندارم که نزدیک خورشید هست یا نیست ولی باید خدمتتون عرض کنم که شهر بوشهر در عرض 27 درجه است، ولی هیمالیا در عرض 39 درجه قرار داره پس لطف کنید آمار غلط ندید
تا جائی که در اطلس های جغرافیائی اومده، قله کلیمانجارو دقیقا روی خط استوا هست و نزدیک به 6000 متر ارتفاع داره! حالا این کوه که به نظر نمیاد 2000 متر هم ارتفاع داشته باشه چطوری "نزدیکترین نقطه زمین به خورشید" هست خدا میدونه!
قله این کوه نزدیک‌ ترین نقطه کره زمین به خورشید، ‌است، زیرا در نزدیکی خط استوا بلندترین ارتفاع، قله همین کوه‌ است.!!!! ؟ ببخشيد پس كليمانجارو حتما از جنس پشم است كه كوه محسوب نميشود و بلند تر نيست و به استوا هم نزديكتر نيست؟؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جم تا خط استوا خيلي فاصله دارد و عسل در مناطق گرم و بي آب و علف و گل پيدا نمي شود و درخت نخل در كوهستان رشد نمي كند
اين كوه در مسير جم به عسلويه واقع شده است و از نظر زمين شناسي ناوديس بين ساختمانهاي كنگان و عسلويه محسوب مي گردد كه نام زمين شناسي سنگهاي ان سازند اسماري مربوط به دوران سوم زمين شناسي مي باشد .از نظر باستان شناسي نيز هيچگونه ويژگي خاصي را دارا نمي باشد.فسيلي كه ايشان قبلا از ان به عنوان اجداد انسان كنوني نام برده اند در حقيقت سنگواره نوعي حيوان ابزي بنام گاو دريايي مي باشد.
پاسخ ها
د عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
کسی تا حالا رفته جوابم گرفته
اولا جمشید در کنار دماوند متولد شده است و در همان جای تولد وی هم اکنون گنبد معروفی ساخته شده است
دوما نزدیکترین نقطه به خورشید کوهی در حد فاصل 2000 متری غرب دماوند است
سوما عسل دماوند هر مرضی را شفا داده است و معروفیت دارد
این آقا از کدام سازمان بودجه گرفته 30 سال خورده و خوابیده
مرکز جهان اینجاست می گویید نه متر بیاورید
پاسخ ها
مجید
| Spain |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
چون از تهران دوره این حرف را میزنی
واقعن تعصب به زادگاه اینقر باید آدم رو کور کنه
یک نفر تحصیلکرده نباید چیزی بگه که باعث تمسخر خودش و همشهریاش بشه
احتمالا زمین و ماه و خوشید هم دور همین کوه میگردن و حضرت آدم هم از همینجا اومده رو زمین و ...
محل قرارگیری کشتی نوح !!!!
ما که در خبر چیزی در این رابطه ندیدیم
خدا شما تابناکی ها را با این پروفسورهاتون!!! شفا بده
از بس کسی باهاتون مصاحبه نمی کنه چه چرندیاتی را می نویسید
حالا رشته کوه هیمالیا و اورست پشم!! حتما به نظرتون کلیمانجارو هم یه تپه کوچولو هست در مقابل این کوه عظیم الجثه!!!
این باستان شناس یا داستان شناس عزیز به منظور افزایش اطلاعات عمومی خود بد نیست یه خورده کتاب های تاریخی هم مطالعه کنند تا بدانند در هیچ مرحله ای از تاریخ، نام بوشهر دشتستان بزرگ نبوده است.
نکته دوم اینکه هر ادعای تاریخی یا.... حداقل نیاز به معرفی یک مرجع به عنوان سند دارد
چرا هر دری وری و جفنگی که بازدید میاره منتشر می کنید؟
یک نکته دیگه هم بگم که خیلی از دوستان تو سایت ها یا وبلاگشون نوشتن که وقتی تو جاده جم به سمت کوه پردیس با ماشین حرکت میکنیم ماشین به سمت کوه کشیده میشه! که البته همش دروغه، از نظر فیزیکی اون نقطه دارای شیب منفی هست که اگه مقداری مایع و بریزیم روی زمین جهت خلاف شیب حرکت میکنه، تو علم فیزیک بهش میگن شیب منفی.
خیلی جالب بود
يك محقق سالها تحقيق كرده و به اين نتيجه رسيده و حتما مدارك و شواهد داره و صد در صد ارائه داده ..........
جم به جز كوه پرديس ، در ادامه همين كوه يك شهر باستاني داره كه نوك يه قله ساخته شده و مطمئنم هيچكدوم از دوستاني كه اينجا نظر داده ن ازش خبر ندارن و گرنه يه جوري ديگه قضاوت مي كردن ...... اون شهر باستاني مورد بي تفاوتي ميراث فرهنگي استان بوشهر و كشور قرار داره و انگار وجود نداره ......... و جم يه منطقه ي متمايز از نظر آب و هوايي و استراتژيك با تمامي شهرهاي اطرافش هست و اگر كسي بياد و تامل كنه و خوب نگاه كنه ميدونه كه خانم دشتي چندان هم بيراه نميگه ........ . مانا باشيد
اقا همش خرافاته.
شهرستان دشتی یکی از شهرستان های استان بوشهر است وبوشهر هیچگاه دشتستان نبوده اسامی قدیم بوشهر لیان و ریشهر و....شهرستان بوشهر دارای دومین مدرسه در کشور است شهرستان دشتی با قدمت تاریخی وواقع شدن بندر قدیمی و باستانی نجیرم(روستای فعلی زیارت ساحلی )یکی از تمدنهای قدیمی ایران است شهرستان دشتی جایگاه مبارزه با استعمار انگلستان (خالو حسین دشتی )شهرستان علم و ادب و فرهنگ جایگاه شاعران و نویسندگان وسادات جلیل القدر وعالمان بزرگ دینی مرحوم ایت الله حاج میرزا احمد دشتی و...........
خانم دشتی یک رویا پردازی را تبدیل به پژوهش نموده وفکر می کنم ذهنیت منفی خود نسبت به بوشهر وبوشهری واغرق وغلو درباره دشتستان را به حد اعلا رسانده است وگرنه با اندکی مطالعه درتاریخ می توان به هزاران سند قدیمی قبل از افشاریه رسید که به بوشهر ونام بوشهر اشاره شده است برای نمونه :اولین نیروی دریایی ایران درزمان نادرشاه دربوشهر ایجاد وکشتی های جنگی دراین شهر ساخته شده است حتماً حکایت مدرسه سعادت بوشهر دربیش ازصد سال گذشته ونیز جانفشانی های رییسعلی دلواری درجلوگیری ازسقوط بوشهر به دست انگلیسی ها را نیز شنیده که قطعاً عمری بیش از50 سال دارد .خانم دشتی عزیز این نکته را به خاطر بسپار که برای بزرگ نمایی هویت وتاریخ خود نیاز به نفی تاریخ دیگران نیست
ما لذت برديم خيلي خوشمون اومد خيلي جالب بود ولي جمشيد واقعا متولد کوه پرديس نيست
يه چيزه ديگه اسم خودمم پرديسه اتفاقي وبتون پيدا کرديم حتما دوباره سر ميزنم
بوس باي
پري هاجي معصومه حوري فاطي خديجه خيري مهديه سمانه دو تا داريم راضيه حديث طاهره رويا نرجس شهره رضيه و الناز و دوباره پرديس دو با ر گفتم که مهم باشم
توهم توهم توهم !!!
یعنی بیخیاله تاریخ و جغرافی و تمدن...
ببخشید پس این کلیمانجارو کا در مدار 3درجه هست بوقه؟ اون بغل گوش استوا هست و چهارمبن قله بلند جهانه.
این مکان داری تمدن 40هزار سال اثبات شده بوده که طی سونامی به زیرآب رفته و فسیل پداشدة طبق نظر دانشگاه کمپریج. مطعلق به 7/200میلیون سالپیش است
خوب ولی غیر واقعی
دختر من کلاس دوم دبستان است چند روز پیش معلم ایشان خواسته بود دانش آموزان در مورد کوهی که نزدیکترین نقطه به خورشید است و بیماریها را درمان میکند تحقیق کنند. این بود که ما هم مشتاق شدیم در موردش بیشتر بررسی کنیم و در سایتهای مختلف به نظرات متفاوت و متضادی برخوردیم .از انجایی که عقل ادمی نباید هر چیزی را چشم بسته قبول کند ما هم تصمیم گرفتیم که بیشتر تحقیق کنیم .همانطور که میدانید خط استوا اصلا از ایران نمیگذرد تا این کوه بخواهد نزدیکترین نقطه به خورشید باشد .
خاک بر سر هر چی ایرانیه :واسه اینکه تا کسی برای پیشرفتشون اقدام میکنه حمایت نمیکنن : بنده دارای دکترای باستان شناسی از دانشگاه المان هستم : تحقیق کردم کاملا درسته
هرچی که گفتن درسته من در این شهر زندگی می کنم و همه ی این ها رو دیدم و تز بی خود ندهید لطفاٌ.
من که در اون حوالی هستم با دیدن اونا میتونم به واقعی بودنش پی ببرم
اسمشو بذارید احمدی نژاد
سلام دستتون درد نکنه من به این مطلب شما اعتقاد دارم
با سلام
1- نقطه ای که کشتی حضرت نوح (ع) بر آن فرود آمده است به هیچ عنوان این کوه نمی باشد بلکه کوه بر اساس نص صریح قرآن کوهی به نام جودی محل فرود کشتی نوح می باشد که این کوه در کشور عراق واقع است نه ایران (واسودت علی الجودی
2- مطلب دیگر اینکه اولین نقطه ی بوجود آمده از کره ی زمین محل قرار گرفتن خانه ی کعبه در کشور عربستان می باشد نه این کوه. که باز هم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قضیه ی دحوالارض مراجعه نمایید که این روز در تمام تقویم ها ثبت شده است. و از نظر مذهبی و روایی هم کاملا مطلب ثابت شده و پیش پا افتاده ای می باشد
حتما پژوهشگره توی مدرسه آبادان درس خونده
ایول جم و جمی
لطفا منابع رو دقیقا ذکر کنید
اینکه ماشین رو به سمته خودش میکشه شکه نیست من رفتم قشنگ ماشین رو میکشونه سمته خودش و حتما راننده باید هواسش باشه. در مورده خرماش هم .خرماش رو وقتی داخل یه کاسه بزارید کاسه میشه پر از شیره خرما.و خرماش هم واقعا خیلی خاصیت داره.طوری که به مردم عادی نمیدن بخورن.همشو میبرن برای ازمایشگاه ها.
ولی به نظر من واقعی
بإسلام

عجيب ولي دور از واقعيت!!!
بله دوستان مطالب کاملا واقی است و طبق خرین تحقیقات انجام شده دارای خواص های ذکر شده میباشد پس بیایید ایرانمان را بیشتر بشناسیم.
سعی کنید واقعبین باشید تا تعصبی.دوما کی به یک کتاب تاریخی اعتقادی تکیه می کند
هیچ چیزی برای خداوند غیر ممکن نیست حتی اگه ارتفاعش هم کمتر از کوههای دیگه کمتر باشه خدا خواسته که این خواص رو داشته باشه
پاسخ ها
کامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
مگه شما وکیل درگاه خداوند هستید که اینطور اظهارنظر میکنید!!!؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
چرا بيخودي نظرات نسنحيده مي دهيد پلشت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
پلشت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
با همین عقاید اشتباه شودیم جهان سومی
ناشناس
| Czechia |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
کنتور خرابه ، هرچی میخواید ببافید
الان ما در نقطه مرکزی زمین و بالاترینش قرار داریم و محور جهان هستیم ((:
اعتماد به نفسمان هم تو حلق خودمان
عزیزان نزدیکترین نقطه به خورشید Mt. Chimborazo در اکوادوره،
کوه پَدری یکی از عجیب ترین کوه های جهان هست...

من خودم در شهری هستم ک کوه پَدری هست...

اینقدر این کوه برای من و همشهریام عزیز ک من اسم پورتالم رو پَدری گذاشتم!
ما که نفهمیدیم کی راس میگه کی دروغ
واقعا مرسی از اطلاع رسانی نون
سلام
جالبه! ما ایلامیا هم یه کوه شبیه پدری و البته شکیل تر داریم؛ ندونستیم اینقد براش داستانسرایی کنیم بیچاره قلاقیران مظلوم ما...
درود
ببينيد بحث نكنيد
همينجا كه الان هستم و دارم اين متنو ميدم هم ازخط استوار بالاتره هم از خورشيم بالاتر ... كاري به پايين هم ندارم....
ميخواي بياي بالا بدوني كجاست؟
بنزين ليتري هزاره باك رو پر بكن كم نياري ....خخخخخخخخ
بجای این که از متن و از کشورتون اشکال بگیرید یکم تعصب داشته باشید رو مردم و مسئولا نه رو کشورتون خارجی ها هیچی نیستن اما چون به خودشون تلقین می کنن که هستن همه فک می کنن هستن....کو وطن پرستی
ايول به اين پژوهشگر كه داروين رو هم زير سوال برد
کاملا واقعیه خودمم تا ندیدم باورم نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
شفا میده
باسلام من شنیدم قابلیت شفا دهی داره کسی هست بیماری داشته باشه اونم پسوریازیس شدیدونتیجه گرفته باشه
این کوه اگر دوستان عزیز به این منطقه مسافرت کرده باشند به یک شکل خواص میباشد و مطالعات اون موسسه انگلیسی صحت داره مشکل اینه که ما این همه مکانهای مقدس داریم که نسبت به آن بی تفاوت هستیم الان اگر یک کشور دیگر بود یه قطب گردشگری میشد ولی متاسفانه توی ایران خبری نیست تازه از این جالب تر آرامگاه زرتشت پیامبر هست تو منطقه اهورامانات کردستان که خیلی عجیب و باور نکردنی هست به جای رد واقعیتها واقع بین باشیم
واقعا زیبا عالی
ماماماما......
قبل از اینکه بخواهیم راست و دروغ اسامی ذکر شده را بررسی کنیم اول مکان کوه پردیس و قله کلیمانجارو در تانزانیا را تو گوگل مپ گوشی خود علامت گذاری کنید بعد ببینید ارتفاع کدوم بیشتره و کدوم به خط استوا نزدیکتره. احتمالا اون یارو تو غار قله پردیس سی سال خواب بوده نه تحقیق میکرده.
کلا با این جور مطالب حال نمیکنم ولی خب شما هم بلاخره باید یه چیز باسه خوندن بذارین دیگه...
لطفا پیاممو بذارید

احتمالا یه گنج عظیمی اونجاست و انگلیس میخواد کمپ به اصطلاح درمانی بزنه و ....
بر خلاف ادعای شایعه: کوه پردیس (جم) نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید نیست
حتی اگر ادعای شایعه را پذیرفته و نزدیکی به خط استوا را ملاک قرار دهیم؛ کوه پردیس(جم) هم از کوه چیمبورازو (Chimborazo) کوتاهتر است و هم نسبت به آن از استوا دورتر است.
بابا أين مطلب درسته چون تو ظهر دقيقا خورشيد عمود به أين كوه است و نزديك ترين فاصله!
سایت گمانه با دلیل تکذیب کرده شایعه سازی میکنید چرا؟ پردیس نه ضد ایدزه نه نزدیکترین کوه به آفتاب
حالا من اطلاعات دقیقی ندارم ولی شاید قله کلیمانجارو به لحاظ ارتفاع از سطح اطراف خودش بلند تر باشه نه ارتفاع از سطح دریا. و ارتفاع از سطح دریایی پردیس بیشتر باشه.
باسلام.من دانشجوی ایمونولوژی هستم.ضمن تایید این اطلاعات باید اضافه بکنم که طبق پژوهش هایی که گروهی از دانشمندان بریتانیا در این کوه انجام دادن فرضیه ای شکل گرفته که در صورت اسکان اشخاص مبتلا به اچ ای وی در این منطقه به مدت18ماه ویروس از بین میره.این فرضیه براساس موقعیت خاص و شرایط زیستی ویژه ی این کوه ارایه شده.


ضمنا تاکید میکنم که لزوما نزدیک ترین نقطه ی زمین به خورشید یک کوه بلند نیست.دوستان تکذیب نکنید.
رسما گیج شدم.تابناک جون بگو ببینیم واقعیتش چیه بالاخره.کی راسته کی دروغ.
بفرس ایمیلماااا
تو که راست می گی
واقعی؟؟؟شایعه؟؟؟؟اخه جه اهمیتی داشته این همه شایعه پراکنی؟؟صرفا موضوع پایان نامه ی دانشجوی تاریخ بود؟؟
پاسخ ها
سارویه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
یعنی تو این مملکت یه تیم محقق زمین شناس و باستانشناس جغرافی شناس پیدانمیشه که از پشت میزوخونه ی گرمش حرکت کنه وبره بررسی کنه ... همه منتظر نشستن که محققین خارجی بیان بررسی کنن و دروغ رو بخورد ما بدن وحققیقت رو ببرن واسه مردمشون...یعنی یکی از این متخصصین تا بحال نسبت به این قضیه کنجکاو نشد؟!! ما فقط بلدیم تو لباس وآرایش و..از ایناتقلیدکنیم؟!!
يه دفعه بگين انگليسي ها ميخوان بيان اونجا خلاص
ممنون از این پژوهشگر حتما ایشون درست میگه و الا دیگران هم چنین ادعایی می کرذند
شما كه كيلومترها فاصله داريد جطور ميتونين نظر بديد وقتيكه نميدونيدجندين كنجينه اينجا وجود داره وبيدا شده و هيج ثبتي براشون انجام نكرفته.
اين مطالب ك حقيقتشون مشخص نشده و باعث شايعه پراكني بين مردم ميشه فقط به خاطر تز يك دانشجوي محلي
از سایت معتبری مثل تابناک بعید نشر چنین اکاذیب و شایعات غیر علمی
اگه نهادی پیدا میشد و تحقیق علمی بدون هر گونه اغراق گویی انجام میداد اینک همه در مقابل تاریخچه شهر من به نشانه تعظیم سر فرود می آور ند. افتاد
این خانوم دشتی رو من میشناسمش چون باستانشناسم. سوژه ی خنده ی باستان شناساست. متاسفم برای تابناک. از اورست هم بلندتره؟؟؟!!! نه بابا..
من یک باستان شناس هستم تمام چیزهایی که گفته شده کذب محض هست لطفا به هر مطلبی در اینترنت نوشته میشه اعتماد نکنید.
به نظر من 2
"رشته کوه زاگرس از این کوه آغاز شده است" به به کل علم زمین شناسی رو بردین زیر سوال که؟ رشته کوه از جایی آغاز نمیشه عزیز. رشته کوه توی یه پهته عظیم ایجاد میشه.
دستتون دردنکنه
جالب بود ولی غیر واقعی
هر دانشجویی میتواند مناسب رشته خود موضوع انتخاب کند ولی در ارایه مطالب با به منابع معتبر استناد کند تا جای. شک وتردید باقی نماند وقتی کوه صیراف این همه قدمت و نشانه از تمدن دارد بعید نیست که کوه پردیس نیز که در نزدیکی آن است تاریخی نباشد
واقعی بد جوریم واقعی کلی سرمایه گزاری داره میشه هرکی نره از کفش رفته
بسىار زىبا وجالب مىباشد
همش دروغه،عده ای بیکار شایعه پراکنی رو دوست دارن.شما اهمیت ندین
به این حرف ها گوش نکنید همه واقعی اند
قضاوت با شماست،من خودم جمی ام باورش سخته.
من در خراسان رضوی هستم و اخر فروردین 94 قصد دیدن همین مکان رو دارم و راست و دروغش رو بهتون میگم.
واقعی واقعیهه
آمو دل همتان خوش .
نزدیکترین به خورشید نیست ولی به احتمال زیاد کوه عادیم نیست توو اکثر نقاط دنیا در مورد کوههای با این شکلای غیر عادی تحقیق میکنن اکثا هم تو داستانای مذهبی ریشه دارن و یه رابطه هایی هم با فرازمینی ها نشونش پیدا شده که دارن
واقعی نیست
سلام به همه گی
من ساکن جم هستم وسالهاست که در کنار این کوه زندگی میکنیم ولی همه این حرف ها دروغ
از دست این ملت که دروغ میگن . دروغ رو باور میکنن و اگرم راست باشه باور نمیکنند.اخه چرا ؟؟؟؟
بر خلاف ادعای شایعه، کوه پردیس (جم) نزدیک‌ترین نقطه‌ی زمین به خورشید نیست. حتی اگر ادعای شایعه را پذیرفته و نزدیکی به خط استوا را ملاک قرار دهیم، کوه پردیس(جم) هم از کوه چیمبورازو (Chimborazo) کوتاهتر است و هم نسبت به آن از استوا دورتر. مکان جغرافیایی کوه پردیس (پوزه پدری) به نقل از کمیته‌ی یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی سازمان نقشه‌برداری کشور: عرض ۲۷°۴۸’۱۶” شمالی و طول ۵۲°۱۷’۱۹” شرقی. ارتفاع «دقیق» کوه پردیس مشخص نیست، اما می‌دانیم که ارتفاعش قطعاً از دماوند (۵۶۱۰ متر) کمتر است. و در مدار ۲۷°۴۸’ شمالی قرار دارد. ارتفاع کوه چیمبورازو بیشتر است (۶۲۶۸ متر) و در نزدیکی استوا(۱°۲۸’ درجه جنوبی) قرار دارد. جالب‌تر آنکه کوه اورست با ارتفاع فوق‌العاده‌ی ۸۸۴۸ متر در مدار ۲۷°۵۹’ قرار دارد که فقط اندکی از کوه پردیس شمالی‌تر است.
حتی اگر نقشه‌ی نمایش ارتفاعی بندر کنگان تهیه شده توسط سازمان نقشه برداری کشور(سال ۱۳۸۷) را ببینید، ارتفاعات نزدیک به محل این کوه (در غرب جم) حداکثر ۱۴۰۶ متر هستند. کوه دیگری در شرق نقشه قرار دارد که از کوه پردیس جنوبی‌تر است و ارتفاعش ۱۵۵۹ متر نوشته شده است. بنابراین حتی در همان منطقه، کوه پردیس از این لحاظ شاخص نیست.
اما تعیین نزدیکترین نقطه‌ی زمین به خورشید ساده نیست: چرخش زمین به دور خورشید، بیضوی است و فاصله‌ی آن با خورشید در طول سال عوض می‌شود. به علت تمایل محور چرخش زمین، خط استوا نیز نسبت به خورشید مایل است و در طول سال مناطق مختلف زمین به خورشید نزدیک می‌شوند. به علاوه، زمین کاملاً گرد نبوده و نزدیک استوا برجسته‌تر است.
برخلاف ادعای شایعه، دکتری به نام Tim Hopkins یا مشابه آن در کالج ایمپریال لندن وجود ندارد. البته Imperial Medical College هم وجود ندارد، ولی احتمالاً منظور دانشکده‌ی پزشکی Imperial College واقع در لندن است. درهرحال اگر از امکان جستجوی افراد در این کالج استفاده کنید، نزدیکترین نتیجه، فردی به نام Timothy Hopkins است که یک دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک است.
برخلاف ادعای شایعه، داروی ادویل (Advil) از عسل تهیه نمی‌شود. ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آدویل، ایبوپروفن (ibuprofen) نام دارد. این ماده به صورت شیمیایی از ماده‌ای به نام isobutylbenzene (نام دیگر: ۲-methylpropylbenzene) بدست می‌آید که خود از مشتقات نفت خام است.
برخلاف ادعای شایعه، عبارت ANTI-HIV mountain فقط در همین شایعه پیدا می‌شود. جستجوی گوگل به دنبال این عبارت چیزی به جز همین شایعه را برنمی‌گرداند. نه در تایمز و نه هیچ کجای دیگر.
مشخص نیست که این کوه دارای خواص مغناطیسی هست یا خیر. اگرچه اظهار نظر قطعی درباره‌ی این ادعا ممکن نشد، اما به احتمال زیاد این مطلب نیز صحت ندارد.
محتملاً ادعای مغناطیسی بودن، ناشی از نوعی خطای چشم است که به Gravity Hill مشهور است. در این پدیده که به علت پنهان شدن افق به وجود می‌آید، انسان در تشخیص شیب جاده دچار اشتباه شده و سرپایینی را سربالایی تصور می‌کند. گاهی این خطای چشم آنقدر قوی است که حتی اگر علت آن را بدانید باز هم تعجب آور است. این پدیده، در بسیاری از نقاط دنیا گزارش شده است و اتفاقاً معمولاً به نیروی مغناطیسی یا نیروهای ماوراءالطبیعه ربط داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله‌ی «فیلیپ گیبز» از دانشگاه کالیفرنیا را بخوانید.
وجود منابع آب زیرزمینی آشامیدنی سالم در مناطق گرمسیر عجیب نیست، این پدیده از نظر زمین شناسی طبیعی است و در مناطق گرم و خشک و بیابان های سوزان سیستان و بلوچستان و استان کرمان هم نمونه های فراوانی وجود دارد.
زنبور عسل در مناطقي كه گل يا گياه باشد وجود دارد و درخت نخل هم در سنگلاخ و كوهستان رشد نمي كند اين منطقه تا خط استوا خيلي فاصله دارد
چرانظرات اضافه نمي شود نكند سايت شما هم عجيب است و داراي مغناطيس مي باشد
طبق کتاب اوستا جاییکه جمشید می زیسته ایرانوویچ بوده است که 2ماه تابستان و10ماه زمستان داره و در ان موقع انجا چندن سرد نبوده و بعدا سردسیر و غیرقابل سکونت میشه بنابراین اونجا تنها میتونه قطب شمال باشه و جالبه بدونید داستان نوح از روی جمشید برداشته شده
بنده این کوه رو از نزدیک دیدم از نظر زیبایی ی کوه بسیار زیباییه و وقتی از نزدیک ببینیدش ی احساس افسانه سازی ذهن آدم رو درگیر میکنه ولی فکر کنم چیز خاص یا خاصیت خاصی نداشته باشه ی قنات بسیار زیبا و سنگی قدیمی کنارش هست مردم مردم محلی افسانه های زیادی در این رابطه گفته اند از جمله اینکه غار ها و چااهای مخوفی تو اون وجود داره و یا اینگه گنج بزرگی تو نقطه هی از اون وجود داره و هر کسی بدنبالش رفته بر نگشته و....مردم این منطقه هم مردم با اصالتی هستند . در کل جای مولب و دیدنی هست
چرا نظر مسئولین مربوطه منعکس نمی شود؟
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - زمین شناسی و..
صحاب این کیه ؟ کی باید درست و نادرسته آنرا بگوید؟
اگه برید تو سایت ویکی پدیا نوشته همش شایعاته
واقعا عالیه دمتون گرم.......
واقعا عالیه دمتون گرم.......ما خودمون جمی هستیم و به جمی بودنمون افتخار میکنیم
جم برگرفته از نام جمشید می باشد و این یه واقعیته باید پذیرفت حتما تحقیق شده که میگن و هرکسی حق داره بگه نه چون اطلاعاتش کمه
سلام کشور ما یک کشور پهناور بوده با فرمانروایان قدرتمند ـ در گذشته هیچ مکانی بیهوده معروف نبوده حتما دلیل و شرایط خاصی داشته که مورد توجه بوده ـ مسلما با گذشت زمان خیلی از چیزها تغییر و یا از بین میروندـ همانطور که ایران الان خیلی متفاوت با ۲۰۰۰ سال پیش هست و باور هر مسله نیازمند تحقیق هست ـ هیچ چیز غیرممکن نیست در کشور ما مکانهای عجیب و جالب و بینظیر زیاد هست فقط اینکه اکثر ما ازآنها اطلاع نداریم مسلما اکثر تروریستهایی که هزینه میکنند و با این شرایط کنونی به کشور ما میاین بیهوده نیست ـ
اگر مطلب صحت داشت با تمام وجود خوشحال میشدم و از تمام دنیا قطعا حتی بدون دعوت جهت درمان ایدز به ایران هجوم می آوردند.
به كوهى كه در جم هست اعتغاد داشته باشين چون من خودم تو شهرستان بوشهر يعنى جم هستم خيلى هم از كوه پرديس خبر دار هستم نام ديگه كوه پرديس كله قندى هست. خيلى هم خواص داره و اولين كوهى هست كه به خورشيد نزديك است
خیلی با مزه هستید، زنده باشید.
هر کس در زندگی دوست دارد به یک طریق خودرا در جامعه به دیگران از نظر برتری علم ودانش معرفی نماید بدیعه دشتی هم از این روش خودرا به دیگران معرفی نموده است : نکاتی که ایشان در باره کوه پردیس بیان کرده است همه اش جنبه حدس وگمان دارد تا کنون هیچ یک از گفته هایش جنبه واقعیت ندارد !!!
هرکسی در زندگی جهت معرفی خودش به دیگران از یک نوع ترفند استفاده می کند : بدیعه دشتی به بزرگنمائی پرددیس پرداخته است تا شهرت پیدا کند !!!!این نکات گفته شده ایشان صحت ندارد وبی اساس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تمام
با این حساب دنیا ازجم شروع شده است !!!!!!
من خودم اهل خورموجم که مرکز دشتی بزرگترین منطقه بوشهر هست.کسانی که فامیلشون دشتی هست برگرفته از خود دشتیه نه دشتستان این یه حرفی که باور ندارم.دوما بوشهر تحت هیچ شرایطی اسمش دشتستان بزرگ نبوده.اول لیان،سپس ریشهر،ابوشهر و در آخر هم بوشهر بوده و هست.
جالبه آریایا اومدن دشتستان رو بنا نهادن!!!! اینم باز از اون حرفاییه که باور ندارم.این شایعات رو درمورد پردیس شنیدم که خاصیت مغناطیسی داره و بیماران سرطانی شفا پیدا میکنن تو اون کوه بمونه حالا راست و دروغش الله اعلم.
بايد تاسف بخوريم ازصداوسيماي مان كه اگه درلابه لاي اخبار مهم فلسطين......وغيره يه كمي هم به كشور خودمان بها نمي ده اگه اين مناطق خدا دادي هست معرفي نكنه واقعا درحق وطن ومردم وتمام خونهاي كه بخاطر وطن ريخته شده مسئولند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
بگيد شبكه هاي ماهواره اي كه دلسوزانه براي ملت ايران مجاني خدمات ميدن اين زحمت رو بكشن.
با خوندن این نظرات؛خییییلی متاسف شدم از اینهمه تحجری که در بین بعضی به اصطلاح روشنفکرانی که ادعای روشنفکری دارند؛وجود داره و باز هم متاسفم که شاهد این تحجربودم.سرکار خانم دشتی استاد بلامنازع تاریخ،باستانشناسی و در یک کلمه علم هستند.از همه مخاطبان استدعا دارم یه اپسیلون تو زندگیشون برن تحقیق بکنند بعد راحت نظر بدهند.
راستش روبخواین چرا ادعای ایشان باتمام دتیا فرق میکنه وحتی خودشون باکل مردم بومی حتی درپوشش فرق دارندیک چیز رومعلوم میکنه .تفاوت درخلقت.(مقیم انگلستان بودنش توحلقم)اما بنده حقیر چندین بار از پروفسورتاریخ ایران سوال گرفتم درموردجم .ایشان گفتندکجاهست !!!!!!انگار جیبوتی هستیم؟!!(مزاح میکردند)وگفتند اینکه خیلی نقاط باارزش ایران مبهم وگمنام مانده تنها دلیلش نبودگذشته تاریخی ثابت ومشهورهست نه چیزدیگه.ماازمردمش صحبت نمیکنیم که متعصبانه وتخیلی واحساساتی .....بلکه ازگوشه ای از کشورمون گپ میزنیم.
آی هوار جم وکوهستانهاش مطمینن قدمت وتاریخ دارند امانه درحد گفته های این خانم دشتی مقیم انگلستان بومی زاده خارجی تبار ایران گردجم شنناس مورخ ومعتقد.
پیرگفته های قدیم ، دوتاچشم داری یکی غرض کن تا آنچه باید بینی .
هدف قضاوت نیست،مقصود رفاقت باشد .
... ؛ برخی مطالب صحت دارد،فقط یک نکته !؛
تاکنون خود ازنزدیک شاهد آن کوه بودید نویسنده؟؟
سنگها سیقل وگسل آن رو به داخل ،پشت به نیر روز ،مدوّرنامنظم ،
بدنبال نکته دیگربروید.
حقیقت زمانی باور میشود که به چشم آید، چشم سوم را طلب کنید ازخویش .
آری ، ما ایرانی هستیم و این بوم ودیار جایگاه اریکه ای قوم اَریّه ،
.. و. آری که جایگاه وزادگاه نخستین تمدن ،پس به منزلگاه آخرین تمدنها رسانیدش ...
تنها راه یکیست وبی پایان،راه ابدیت
ساقیش کیه؟
سلام براي تابناك متاسفم كه هر مطلب غير علمي و.... و فقط با تعصب يك عده خاصي از مردم كه فقط منطقه محل زندگي خوشان را بهترين و ....مي دانند انعكاس مي دهد
خاصیت مغناطیسی کوه پردیس که میگن ماشین رو اگر در سربالایی کوه اگر دنده خلاص کنی خود به خود به سمت بالای جاده حرکت میکنه رو من خودم در چند نقطه از مسیر نزدیک به قله امتحان کردم. اگر ترمز نگرفته بودم ماشین از عقب به ته دره میرفت.اینکه خرافات بود.بقیش رو خدا داند.
تابناک جان با این مقالات بدون منبع علمی و سراسر غیر واقعی اعتبار خودت رو پایین نیار
ایشان احتمالا دکترای خالی بندی از پیام نور دانشکاه ممحسنی یاخچی اباد دارند
تحقیقات این خانم آدم رو یاد شبهای برره و چاله اسکندرون میندازه.خانم ممنون شما اگه روی یک تپه ده متری هم میرفتی تحقیق میکردی الان میومدی همین ادعا هارو واسه اون تپه میکردی.محقق باید صادق باشه.شما یک فرضیه رو قبل اینکه اثبات کنی،ثابت شده تلقی کردی و رفتی دنبال مدرک این حرفهایی هم ک زدی هم خلاف علم زیست شناسی است هم زمین شناسی.آخه شما تو اون دانشگاهتون یادتون ندادن ک فرگشت دیگه نظریه نیست بلکه یک فکت هست واثبات شده.بعد تو میای یک فکت علمی رو ب استناد یک کتاب مذهبی مثل اوستا رد میکنی؟!!
کجاش به کوه قاف شبیهه؟
اگر یافتید
اغاز تمدن بشری در تمام قاره های جهان وجود دارد و کسی نمیتواند ادعا کند اولین تمدن بشری متعلق به فلان جا است داستنها و واقعیت های تاریخ ممالک معمولا دستکاری شده و بصورت حق به جانب بدست نسل بعدی میرسد و اینگونه تاریخ عده ای را بی نام و عده ای را نامدار نشان میدهد
البته انسان های امروزی که از نسل حضرت آدم (ع) و حضرت حوا (س) میرسد طبق گفته های تورات و عالمان دینی به کمتراز 7هزار سال میرسد یعنی حضرت آدم (ع) و حضرت حوا (س) حدودا 7هزار سال پیش توسط خداوند خلق شده اند و هبوط از نیز تقریبا 5777سال میرسد
با احترام. من در زمان نگارش 10 جلد کتاب در باره تک تک شهرستان های استان بوشهر، هم از این منطقه دیدن کردم و هم مقالات نویسنده آن را در سایت های مختلف به دقت بررسی کردم . دلایل اتیمولوژی آن به قدری سخیف و غیر واقعی بود که من در کتاب جم: تاریخ، سرزمین، فرهنگ به آن اشاره ای هم نکردم. صرف این که کسی در هر کجای ئددنیا مقاله بنویسد یا بخواند، دلیل بر مطرح بودن یا حقانیت گفته او نیست. من هم در دهها کنفرانس بین المللی از برونئی در شرق آسیا تا یونان و فرانسه و ÷اریس تا سنگال در افرقا با مقاله شرکت کردم. تعجب می کنم با آن که بارها این فرضیه وی مطرح و بلافاصله به آن پاسخ داده شده است، هر چند سال یک بار آن را برای سایت ها می فرستد و نمی دانم چه اصرای دارد که این فرضیه را طرح کند. حتی یک تاریخنگار یا باستان شناس مولف یا دارای اثر شناخته شده جهانی حتی تئوری او را قابل بررسی نمی داند. عزیزانم باید بدانید صرف شباهت های واژگانی و بن واژه های شبیه به هم دلیل بر وجود هم ریشه بودن آنها نیست. یادم می آید چند سال پیش هم کسی ادعا کرد در امریکای مرکزی مکانی به نام آتوس وجود دارد پس آن جا مرتبط با آتوسا و مال هخامنشیان است. یا وجود واژه اخ در نام فراعنه مصر همان هخ هخامنشی است. پیشنهاد می کنم یک بار این خانم نظریه اش را در قالب یک کتاب چاپ کند. ببیند چه پاسخی دریافت خواهد کرد؟
ژاپنیها هم یه همچین اعتقاداتی درباره کوه فوجی شون دارن. همه کوه و رودخونه کنار دستشون رو اولین نقطه جهان می دونن که ازش زندگی و آب و درخت و خورشید تابان و فلان و بهمان صادر شده. اسکاتلندیها هم همین طور. کلا همه شادیم ازین نظر.
من خودم ساکن جم هستم.....کوه پردیس اینکه کوه زیبا و برای کوهنوردی و اینها و تفریح مناسب هست جای شکی نیست....خود شهرستان جم هم از نظر آب و هوایی و خنکی نسبت به همه جاهای بوشهر خنک تر است و این فصل سال تا عید برای گشت و گذار عالی هست.....اما این مطالب بعید میدونم خیلی معتبر باشه....باز دوستان باستان شناس و جغرافی دانها نظر بدن بد نیست....
آریایی ها چه بودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
از تورچان بگو
گفتی پردیس یاد عوارضی تهران پردیس افتادم چه خبره 3500 تومن ....
این کوه در مرکز همه کائنات قرار داره قبول نداری بیا حرفت رو ثابت کن.
درود
من جمی هستم . این خانم کلن از این حرفا زیاد میگه . شما ببینید ایشان جغرافیدان نیستند و در تاریخدانی شان هم به جز خودشان کسی ندیده که تاریخ دان باشند .
کوه پدری زیباست و تمام ..... البته آثار و بناهای تاریخی آنجا هست ولی این صحبتها اثبات نشده و در حد ادعاست .
تا حالا اینهمه دری وری رو یک جا نخونده بودم. خدا شفا بده
گیریشمن یک یهودی،است،ویک جاعل تاریخ حرفاش،سند نمی،تواند باشد
با سلام و احترام
در راستای اعتلای دانش و آگاهی بخشی عمومی، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طرحی را با عنوان "بررسی علمی موارد مطرح شده در ارتباط با کوه پردیس جم " مصوب و اجرا نمود که نتایج طرح پژوهشی مذکور که طرحی جامع با نگاهی علمی به همه جنبه های شایعات مذکور به همراه مطالعات مغناطیس سنجی و زمین شناسی منطقه می باشد بزودی از طریق سایت رسمی دانشگاه به اطلاع عموم خواهد رسید
لطفا" از چاپ هرگونه حرفی بدون منبع علمی وبا منشاء شکمی خودداری نمایید
اینها چه چرند وپرندیست
این همه حرف بی سند و مدرک....... آخه تابناک ملت رو چی فرض کردی؟
نام جم جاودانه است به بلندي قله پرديس
کوه پردیس بی نظیره
تابناک جان هر مزخرفی رو چاپ نکن... مردم شعور دارند...
ایشان هنوز نمیدونه که تاریخچه نسل انسان حداقل ده میلیون ساله و میگوید چون اسکلتهایی که در جم مربوط به هزاران سال پیش پیدا شده مانند انسان امروزی است پس فرضیه داروین غلط است
تابناک لطفاً از انتشار خرافات در کشور خودداری کنید. این کوه هیچ چیزی خاصی ندارد .به استوا نزدیک نیست و نزدیکترین نقطه به خورشید هم نیست. مردم را گوسفند تصور می کنید؟ آیینه جم چه صیغه ای است. پدر جان آن سطوح صیقلی مربوط به سطح گسل ها است که در اثر سایش لایه ها روی هم براق و صیقلی شده . حرف غیر علمی نزنید. مسیر کوچ آریائی ها از سیبری به فلات ایران کاملاردیابی شده است.داستان سرائی این خانم باید متوقف شود. دور از عقل و شعور انسان حرف نزنید، توهین به شعور مردم است.
چرت و پرت . یعنی گند زد به روش تحقیق آکادمیک . اول داستان رو حقیقی فرض کرده بعد رفته پی اثباتش اونم‌با پیش زمینه فکری و روش غیر علمی . حتما دست دانشگاه آزاد در میاته !!
چند وقتی یک بار این شایعه راجع به کوه مطرح میشه و بعدم جمع میشه! بس کنید دیگه. این کوه چون ظاهرش خاص هست یه عده می خوان این خواص رو بهش نسبت بدن وگرنه این مطالبی که گفته میشه همه با تحقیق و آزمایش قابل رد یا اثباته.
حرفهاي ايشان كلا غير علمي و غير معتبر هست.شكل اين كوه پرديس هم قشنگ و جالب هست فقط همين ! آن مطالبي هم كه درباره بوشهر گفته كاملا غلط است.
ما در نزديكي اين كوه زندگي مي‌كنيم. قطعا اين كوه هم خودش قشنگه و هم وقتي بالاي كوه مي‌ايستيد و اگر هوا تميز باشه و گرد و خاك نداشته باشه منظره قشنگي از خليج فارس با كشتي‌هايي كه براي بارگيري لنگر انداختن مي‌بينين. اما برام عجيبه كه چرا اينقدر شايعه درباره اين كوه توليد مي‌شه. ظاهر اين كوه فقط از يك زاويه خاص اين شكلي ديده مي‌شه و از زواياي ديگه اصلا اين شكلي نيست. اين شكل خاص باعث شده هر كسي به اندازه تصوراتش براش شايعه بسازه. اين كوه از كف صعود تا قله حدود 400 متر ارتفاع داره و كلا از سطح دريا تا قله حدود 1000 متر. در اطرافش هم كوه‌هاي ديگه وجود دارن كه كمي بلندتر هستن. پس اصلا نزديك به خورشيد بودن معني نداره. لازم هم نيست با كليمانجارو و اورست و دماوند مقايسه بشه. اگر خواستيد از كوه ديدن كنيد و آثار باستاني دوره ساساني بندر سيراف را هم ببينيد پيشنهاد مي‌كنم اسفند يا اوايل فروردين تشريف بياريد كه بهترين زمان هست.
به این میگن باستان بافی ....
حالا همتون با خوندن این مطلب دانشمند شدین اومدین تز میدین.بابا طرف کارش اینه سالها مطالعه کرده داره این حرفارو میزنه.چی میگی تو؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا شما خوبین.پردیس هم در حد یه تپه.بس کنین بابا
تحقیقاتش آبکیه، مثل ادعای تولید اورانیوم توسط کودک ساله در آشپزخانه
نزدیک ترین خشکی روی زمین به خورشید!!!
جالبه که تابناک مطلب به این بی اساس و پایه را منتشر می کند. آخه نزدیکترین نقطه به خورشید چه مفهومی دارد. اگر از خورشید به زمین نگاه کنیم زمین کلا یه نقطه دیده می شه. زمین به دور خودش می چرخد و همچنین به دور خورشید و در طول سال با توجه به کج بودن محور زمین در اعتدال های تابستانی و زمستانی نیمکره ها کمترین و بیشترین فاصله را از خورشید می گیرند. فاصله خورشید از زمین به مقدار ۹۳،۰۲۶،۷۲۴ مایل ( ۰۰۰/۶۸۰ /۱۴۹ کیلو متر یا یک واحد نجومی ) است نزدیکترین فاصله زمین تا خورشید ( نزدین ) در حدود ۲ ژانویه هر سال است در این هنگام فاصله ای برابر با ۴/۹۱ میلیون مایل ( ۱/۱۴۷ میلیون کیلومتر ) بین آنها وجود دارد دورترین فاصله زمین تا خورشید ( اوج ) در حدود ۲ جولای هر سال است در این هنگام فاصله ای برابر با ۸/۹۴ میلیون مایل ( ۶/ ۱۵۲ میلیون کیلومتر ) بین آنها وجود دارد . سیاره‌ی زمین در کنار خورشید بسیار کوچک به نظر می‌رسد. زمین فاصله‌ای برابر با ۹۳ میلیون مایل یا همان ۱۵۰ میلیون کیلومتر از خورشید دارد. ستاره‌ی منظومه‌ی ما، دارای محیط قطاعی ۲.۷ میلیون مایلی است. جرم خورشید نیز ۳۳۳ هزار برابر جرم زمین است. با قراردادن ۱۰۹ زمین در کنار یکدیگر شما می‌توانید قطر خورشید را اندازه بگیرید. اگر ۱.۳ میلیون زمین را در کنار هم قراردهید به اندازه‌ی خورشید خواهند شد. حالا بگید کی حساب کرده که کوه پردیس نزدیکترین نقطه به خورشیده؟
فسیل انسان در هزاران سال پیش است. فسیل آریایی هزار ساله !
بعضی ها جوری از جمشید و فریدون و فلان حرف می زنن که پنداری اونا واقعیت داشتن!
طرف نوشته جمشید در دماوند متولد شده!! دوستان اسطوره و فانتزی رو با واقعیت اشتباه نگیرید، جمشید و رستم همونقدر واقعین که سفید برفی و هابیت ها هستن!
اونی هم که گفته نژاد آریا! در همین ایران به وجود اومده و فلان و بهمان هم فقط نظر تصوری خودشو گفته چون ژنتیک چیز دیگه ای میگه.
چرا این هجویات رو منتشر میکنید
اینقدر این شخص پرت و پلا گفت که برای پاسخ دادن به آن باید چند کتاب نوشت.
باز هم خودشیفتگی ایرانی ها گل کرد.
سلام ،اکثریت مسائل مطرح شده در این مقاله پشتوانه علمی ندارد وصرفا یک عقیده ونظر است .متاسفانه بعضی از افراداجتماع خصوصا عوام اهل افسانه پردازی هستند وفقط براساس یک سری افسانه های رایج در برخی کتب وحوامع داستان سرایی تاریخی می کنند.علم تاریخ وباستان شناسی ودیرینه شناسی اگر بر مبنای قصه وافسانه شکل می گرفت اکنون هیچ اثری ازآن باقی نبود.ایشان از اسکلت انسانهای چند هزار ساله در کوه جم صحبت می کنند درحالیکه قدمت اسکلتهای یافت شده اجداد انسان در بقیه مناطق کره زمین از جمله افریقا به چندمیلیون سال قبل می رسد.
این دخترهمونیه که زمان احمدی نژادانرژی هسته ای روتوخونشون کشف کرد.
..... از نزدیکترین نقطه به خورشید تا مهاجرت آریایی ها تا تئوری داروین در مورد فیزیک کدرن هم یه صحبتی بکنند همچنین یه نظری هم در مورد لیگ برتر انگلستان بدن خیالمون راحت شه
تمام مطالب ارایه شده غیرواقعی ست بجزوجودکوهی در جم بنام پردیس یادم می آیددرکنگره بین المللی سیراف که درسال 1383 دربوشهربرگزارشدهمین خانم هم بوددرحالیکه زار میزد تاتریبون دراختیارش بگذارندتاهمین افاضات رابگویدقبول نکردندکه به حالت اعتراض روی صندلی هم ننشست وروی پله هانشسته بود.نام بوشهرکه قدمت آن به ششهزارسال میرسدونامهای مختلفی داشته مثل:لیان ریواردشیر،ریشهر که بعدهاعربهاآن راابوشهروسپس به بوشهر تغییرپیداکرد.حال چطورشدکه یکباره بنام آقایی که خودمنتسب به بوشهربوده ودامادرضاشاه هم بوده تغییرپیداکرده اصلادشتستان گوشه ای ازاستان بوشهراست ونه همه آن.معلوم است بقیه موارد هم کلابی پایه واساس است ونبایدآنهاراجدی گرفت.وحتی با احترام به تابناک نبایدمنتشرکرد.اینگونه مطالب بایدقبل انتشاربه تاییدیک تاریخدان وجغرافیدان برسد.
برای سرکار گذاشتن برترین هوشها خوبه !!! معلون نیست طرف کاشف باستانی فیزیکی هست یا معنوی!!!!!!
خونگرمی بوشهریا و خوش تی پیشون و بهترین بازیکن مثل طارمی به خاطر این کوه پردیس است باور کنید
متأسفانه اینها همه شایعه است و همچنان بعد از گذشت چند سال در حال انتشار بین مردم است. این کارشناس عزیز میراث فرهنگی باید با ارائه سند، اظهارات خودشان را ثابت کنند. در غیر این صورت این اخبار نباید منتشر شود. ما خودمان ساکن شهر جم هستیم. اوایل این شایعات بین مردم شهر مطرح بود ولی درحال حاضر فراموش شده است.
به تاریخ اولین نظر در مورد این مطلب هم دقت کنین. جالبه. سال ۱۳۹۰
باتشکر از تابناک عزیز و فهمیده... و دانشمندان کلیمانجارویی و اورستی و دماوندی و... غیرو که وقت گذاشتند... فقط فرصت هست عرض کنم فوق دکترین جم و کشفیات جهانی آن همچنان با موفقیت ادامه دارند...
در جاییکه آرارات و کلیمانجارو و اورست و دماوند و غیرو ... از نظر تاریخ تمدن بشری هیچ حرفی برای گفتن ندارند و حتی بعنوان کشتی نوح اساطیری هم از طرف واتیکان رسما مردود اعلام شده اند.
از یکی دو نفری که بیطرفانه مطالب ما را تایید نموده اند بسیار ممنونیم. بامید دیدار در جلسات تخصصی و علمی بدون حسودان در منطقه بکر جم. کاشف اولین شهر دنیا. روی کوه پردیس جم مرکز مدنیت روی کره زمین و سه هزار کیلومتر مربع محیط اطراف. بدیعه دشتی
دیروز برای اولین بار از کنارش رد شدم،بنظرم کوه خیلی جالب و با ابهتی اومد،شباهت زیادی با منطقه مشهور (مانومنت ولی) مرز آریزونا و یوتا در جنوب غربی آمریکا داشت که در بسیاری از فیلمهای وسترن شاید دیده باشید.سرچ کردم و به این نوشته از پژوهشگر مقیم انگلیس شما رسیدم.کاشکی سرچ نکرده بودم ،حالا دیگه هر وقت خاطره این کوه زیبا بیادم بیاد تمام مزخرفات و جفنگ گویی های این خانم نیز بیادم خواهد آمد.البته امثال این خانم و اینگونه پژوهشگران خودساخته ایرانی کم نداریم که در همه زمینه ها همزمان خبره هستند.انشاالله همه شفا پیدا کنند،در انگلیس دکترهای خوبی هست و علم روانپزشکی خیلی پیشرفت کرده،حیفه استفاده نکنند!
همتون‌بوغین‌به‌خدا
میگم راسته درمون میکنه کوه پردیس
فکر کنم اولین جای ورود بشر همینجاست که از دریا به ساحل مهاجرت میکند انسانها اول شبیه ماهی بودند نداشتن پوست پشمی و مویی و پولک حالت ژله ای و به در یا هم که نزدیک است و غات جام جهان بین که از اونجا جهان را شروع به دیدن کردند قبلا در آب بودند و چیزی نمی دیدند
سلام .لطفا هر نوشته ای رو از هر محقق با ذکر منبع مطالعاتی انتشار دهید....کی میگه نام بوشهر دشتستان بوده؟؟؟؟؟ هزاران منابع تاریخی جغرافیایی مربوط به دوره ایران باستان براتون میارم که نام بوشهر ابتدا در دوره ایلامی ها لیان بوده.در دوره در دوره ساسانیان،اردشیر ساسانی شروع کرد به ساختن شهرهای متعدد که یکی از اونها ریشهر بوده که بعدها به ابوشهر تغییر نام پیدا کرد.در تمام کتب جغرافیای اسلامی نام ریشهر و ابوشهر به چشم میخوره و منطقه باستانی ریشهر و کشف بقایا و اثار مربوط به دوران ساسانیان گویای همه چیز هست...طبق منابع معتبر تاریخی ،بوشهری وجود نداشت بلکه یه روستای کوچیک بود که به دلیل علاقه نادر شاه افشار به مسعله دریانوردی بوشهر رونق گرفت و بوشهر نامیده شد.مرکز دشتستان یعنی شهر برازجان نیز یه مکان باستانی هست که کاخ بردک سیاه مربوط به دوره هخامنشیان ثابت کننده همه چیزه.نام قدیم برازجان،گراژ جان بوده به دلیل اینکه گراز زیاد داشته و مثل یه روستای کوچک بوده.
نتیجه: اینکه نام قدیم بوشهر دشتستان نبوده و این ادعایی بیش نیست.لطفا انتشار دهید تا مردم اطلاعات غلط کسب نکنن.ممنون
با سلام.

1. بر خلاف برخی ادعاها، نزدیکترین نقاط زمین به خورشید در نیمه جنوبی خط استوا می باشد.
- در فاصله گرفتن با خورشید عرض جغرافیایی در مقایسه با ارتفاع کوه ها به مراتب تعیین کننده تر است.
- برای یافتن نزدیک ترین نقاط به خورشید باید نقاط حول عرض جغرافیایی 23 درجه و 44 دقیقه جنوبی یعنی کشورهایی همچون ماداگاسکار، نامیبیا و ... را جستجو کرد.
‏ ( http://iidea.blogfa.com/post/68 )
کسانی که برای کوهنوردی به این کوه رفته باشند با یک نگاه ساده خواهند فهمید که قله کوه “هفت چاه” در عرض برابر با کوه “پردیس” از ارتفاع بالاتری برخوردار است. ( پس بدین ترتیب ادعای اول مردود است.)
2. همانطور که در تصاویر هم مشخص است هیچ آتشکده ای در قله کوه قرار ندارد که هیچ در اطراف این کوه هم اثری از بناهای تاریخی و باستانی دیده نمی شود! ( خود جمشید هم شاهده به خدا...)
3. چنان که ادعا می‌شود مغناطیس این کوه آنچنان قوی هست که خودروها رو به سمت خودش میکشد و حتی برخی از خودروها عبوری هم با کوه برخورد کرده اند! پس با این اوصاف اطراف این کوه باید قبرستان خودرو و آهن آلات باشد... ( اگر شایعات اینطور وسعت پیدا کند، در آینده ای نزدیک حتماً کسی ادعا خواهد کرد که در حال عبور از کنار این کوه مغناطیس قوی باعث کنده شدن سگک کمربندش شده و حتی دسته کلیدش جیبش را پاره کرده و به کوه چسبیده! باور کن، به جان جمشید قسم...)
4. و باز هم به جان جمشید قسم که بجز پوشش کم پشت این منطقه هیچ خار خاص، عسل خاص و داروی بازم خاصی در کار نیست! هستند زنبوردارانی که زمستان را در منطقه جم و ریز میگذرانند و تابستان هم به مناطق ییلاقی خودشان برمیگردند! البته اگر این شایعات را بشنوند حتماً قیمت عسلشان را چندبرابر خواهند کرد!
با تشکر
حمید، ساکن جم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار