بازدید 88190
کریستین ساینس مانیتور:

«جزییات فنی» و چگونگی شکار هواپیمای آمریکایی منتشر شد

پس از گذشت چند روز از شکار هواپیمای آمریکایی، چگونگی شکار این هواپیمای بدون سرنشین و جزییات فنی به زمین نشاندن آن با کمترین خسارت ممکن منتشر شد؛ فرایند اصلی این نبرد بزرگ از دو بخش تشکیل شده است.
کد خبر: ۲۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۲ 16 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ یک متخصص ایرانی توضیح داد که هواپیمای بدون سرنشین چگونه به سلامت در ایران فرود آمد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «کریستین ساینس مونیتور»، این مهندس ایرانی گفته که فرایند اصلی این نبرد بزرگ از دو بخش تشکیل شده است؛ قطع ارتباط هواپیمای بدون سرنشین با مرکز کنترل آمریکایی آن، که باعث می‌شود کنترل پهپاد آمریکایی به حالت خلبان خودکار باشد، ولی مشکل آمریکایی‌ها این بود که به علت دستکاری سیستم «جی‌.پی‌.اس» پهپاد از سوی متخصصان ایرانی، گنج بزرگ آمریکایی‌ها به جای نشستن در پایگاه اصلی خود در خاک افغانستان در ایران فرود آمده است.

متخصص ایرانی در گفت‌وگو با این نشریه غربی گفته است: ما توانستیم با بهره از جمینگ (فرستادن سیگنال تداخل کننده)، ارتباط پهپاد آمریکایی با متصدی کنترل آن را قطع کنیم و سپس با تغییر در GPS آن، پهپاد را در خاک خودمان به زمین بنشانیم.

از دید این مهندس ایرانی، استفاده از جمینگ، مغز هواپیمای آمریکایی را از آن گرفته و نقطه ضعفی که از آن استفاده شده، نفوذ در هدایت هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بوده است.

هر چند این خبر به روشن شدن زوایایی از این کار بزرگ نیروهای مسلح ایران کمک می‌کند، هنوز دو بخش از این ماجرا، در ‌هاله‌ای از ابهام است؛ نخست این که GPS پهپاد آمریکایی چگونه دستکاری شده و دوم آن که طرف ایرانی چگونه موفق به کشف این هواپیمای رادارگریز به محض ورود به خاک ایران شده و برای آن دام پهن کرده است؟!

نفوذ در سیستم GPS چالشی بزرگ برای ارتش آمریکا خواهد بود که تا حد بسیاری در هدایت موشک‌ها، بمب‌ها، هواپیماها و دیگر تجهیزات نظامی خود به آن وابسته است؛ افزون بر این که کشف این هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آمریکایی نیز نشان‌دهنده تهدیدات بزرگی علیه دیگر پرنده‌های رادارگریز آمریکایی، از جمله بمب‌افکن B-2 و هواپیمای جدید F-35 خواهد بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۷
آمریکا فکر کرده مردم ایران از حمله نظامی میترسن! و دائما داره در شبکه های بی بی سی و صدای آمریکا تهدید به حمله نظامی میکنه. و من اینو به تو میگم که اصلا عددی نیستی که بخوای به ایران حمله کنی.

بخدا قسم آرزوی من اینه که تو به ایران حمله کنی و ما بتونیم انتقام موشکی که به هواپیمای مسافربری ایرانی که در خلیج فارس زدی رو از تو بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
آقا یه دو سه تا سطل آب بریز رو خودت مثل اینکه خیلی داغ کردی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
دمت گرم دادش با این یانکی های آدم کش وحشی باید همینطور حرف زد آنها فقط وفقط زبان زور رو میفهمن همین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اگه مردی این پیامم رو چاپ کن.
ببین اگه ایران واقعا این هواپیما رو فرود میاورد اینقدر موش و گربه بازی در نمیاورد
عبدالمجید سجادیان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
چقدر بی ارزه ای .ماایرانیا دنبال هیچ ادم کشی دردنیانبوده ایم .ولی اجازه زدن توسرمان نمی دهیم .حسین درکریلابه سپاه مقابلش گفت اگر دین ندارید ولی غیرتنمد باشی .چقدر بیغیر ت هستیدیدآی ناشناسان
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
واقعن که فرزند خوزستانی
سربلندمون کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
دوستان آروم باشید، آروم، هیچ کس نباید دنبال حمله نظامی باشه، ولی همیشه برای دفاع نظامی باید آماده باشیم.
بهترین حمله به نظر من کار و تلاش خستگی ناپذیر به همراه علم آموزی شبانه روزی است. اونها از این می ترسند، جنگ و خونریزی نظامی هیچ وقت نباید توی فکر ما باشه، فقط به فکر کار و تحصیلات باید باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اونی که گفته ایران این هواپیما رو ننشونده، نشونده تا چشمت کور شه و از غصه این موفقیت روزی هزاربار بمیری !حالا اگه مردی تابناک اینم منتشر کن
hossein
| Turkey |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
بنازم به غيرتت كه غيرت يك ايراني واقعي است و بدا به غيرت اين ناشناسان كه خود باخته و خودفروخته هستند و كاري به جز ضايع كردن تلاشهاي ايرانيان مسلمان ازشان برنمي آيد.
جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
آدم باید چقدر ابله باشه که آرزو کنه آمریکا حمله کنه تا بتونه انتقام هواپیمای مسافربری رو بگیره؟
در کل آمریکا جز هارتو پورت هیچ غلطی نمیتوانه بکنه حالا باز فردا مصاحبه کن بگو همه گزینه ها رو میزه آقای اوباما !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
من آخر نفهمیدم ابعاد این میز چقدره!
از زمان بوش تا الان میگن همه گزینه ها روی میزه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اگه این تابناک بزاره بهت1000000بار مثبت میدم.
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اینها اسرار نظامی هست... عجب آدمی بوده که اینها رو افشا کرده .. این شخص باید تنبیه بشه
حالا هى گزىنه هارو مىزاره رو مىز,,,بعد بر مىداره
خوبه کنکورى نىستش
من فدای امام(ره)بشم که چقدر عالمانه فرمود - آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . امام به عظمت تمدن و فرهنک ایران آگاه بود وچه تاسف بار است که هنوز هستند کسانی که باز هم می خواهند نوکر آمریکا باشند .
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۲
تابناک شبا بیداری؟
همه کامنتها از جنس لودگی ه!
واقعا اینه جامعه ایرانی؟
جمهوری اسلامی با اماده سازی فضای برگشت متخصصین ودانشمندان ایرانیان در امریکا و...به خاک وطن باتوجه به بحران اقتصادی .و... درجهان میتوان مقام نرم افزاری وسخت افزاری جهان راا ازان خود نماید
اختلال در سیستم جی پی اس یعنی میتوانی موشک شلیک شده از پایگاه آمریکا در ترکیه را مثلا در انگلیس فرود بیاوری چه شود!!!! یا موشک کروز شلیک شده از زیردریائی در اقیانوس هند از ریاض سردرآورد، یا موشک شلیک شده از دریای مدیترانه از قطر یا... ترس از این سیستم بسیار بیشتر از کاربرد آن است .
بابااین مسائل فنی را بازگو نکنید؟ چقدرماایرانیها کم ظرفیت هستیم؟! این اطلاعات باید محرمانه پیش خودمون بمونه تا دشمن تاکتیک دیگری اعمال نکند واقعا که...اونها هزارغلط میکنند یکشو میکن بکم فکرهم بکنیدبعد حرف بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
اینو که خود امریکاییها می دونن
نکته مهم هم تو جزئیاته که بیان نشده،
فقط می خواستن به مردم بگن که ما همچین قدرتی داریم.

خودتو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
دوست عزیز نگران نباش، اولا اونا فقط روی حرف یه مهندس (که موضع دیپلماتیک نداره) حساب نمی کنن، بعد هم اینکه این مهندس کلی گویی کرده، چیزی از جزئیات نگفته.
من نمیدونم چرا فیلم فرودشو نمیدن که دیگه حرفی نباشه توش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
دیگه چی میخوای برات پخش کنن، لطفا لیست کن
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
تو اون هیر و ویر کسی به فکر فیلمبرداری نبوده شاید، احتمالا شرایطی بوده که نفس ها در سینه حبس بوده، کسی با موبایل هم که نمی تونه از یه واقعه نظامی رسما فیلم بگیره. مسئولیت داره واسش.
لزومی نداره اسرار نظامی فاش شود مهم انجام کاره که در ست بوده .باد امریکا خالی شد.
آقای مهندس عزیز بهتر نیست این چیزا رو رسانه ای نکنید.. احتیاجی نیست ثابت کنید تواناییهاتونو ، همین که اونا ا عتراف مکنن بره ما کافیه . این چیزا تا زمانی بره ما ارزش داره که اونها ندانند چطور و از چه روشی برای کنترل هواپیما های اونا استفاده شده ، برگ برنده ما همین ضعف های امنیتی اوناست ، همین یعنی براورد تواناییه شما در مقابل ضعف امنیته اونا ، آقا این چیزا رو بره خودتون نگه دارین این اطلاعات و تواناییهاتونو بره اثبات رسانه ای به ابن و اون به حراج نزارید ...
نحوه در اختیار گرفتن این وسیله نظامی به صورت جنگ علمی بوده است و به طور اتفاقی صورت نپذریفته باشد می بایست این افتخار را در تقویم ها مانند فتح خرمشهر و امثال ذلک ثبت نمایند اینکه فرزندان این مملکت یک وسیله را از دشمن به غنیمت بگیرند در درجه دوم اهمیت است و آنچه بیشتر می ارزد و باید به آن بالید توان علمی است که توانسته است پلو به پهلوی ابرقدرت علمی و نظامی مثل امریکا بزند. من به جای سردمداران خپل کشورهای اسلامی منطقه بودم به عنوان یکی از نشانه های پیشرفت اسلامی از این حرکت نام می بردم. عزت ایران اسلامی مستدام باد.
چه لزومي داره اطلاعات درباره هواپيما بدن
يكي از دلايل سردرگمي مقامات امريكائي
نداشتن اطلاعات از توان جمهوري اسلامي
مي باشد
درود بر بسیجیان دانشمند . نباید بروز داد.
از قدیمها میگفتند آدم یک دوست مثل شما داشته باشه بهتر از 100 دشمن است دیگر نیاز به سازمان سیاه آمریکا ، روسیه، و ... نداریم نوکران بی جیره و مواجه هستند چه در ایران چه در خارج که شب گذشته در برنامه ها ی خود فروشی در تلویزیون ها دیدید . خوب چه میشود کرد آدم که سر سفر پدر و مادر خود نان نخورد دیگر از آنها توقع نداره ( هرچند بعضی از سفره ها هم همان نان را در میز نهار و صبحانه و شام خانه دارند با پول ربا ، دزدی ، خوردن مالیات دولت ، یا اجناس را پنهان کردن و چند برابر فروختند و ... باور کنید اگر باور ندارید حتما" به گذشته پدر خود مراجعه کنید چطور کار کرده که این ثروت را اندوخته کرده . یک نیست بگوید آخر برادر ، همشهری ، هموطن در مملکت خودمان که کنار خیابان بایستی سیگار و هر جنس خوردنی بفروشی خداوند روزیت را میرساند و زیر بار منت حتی هم وطن خود نمیروی . باور و امتحان کن یک هفته برو کار کن و بطور جدی هم کار کن ببین پول آنرا دلت میآید حتی یک ساندویچ خیابانی بخوری ، چون زحمت کشیدی برای مشکل است . خواهشا" امتحان کن . ایرانی باش ، ایرانی بمان ، ایرانی بمیر با شجاعت و با مرام
چه غلطی بود ما کردیم خوب،2دقیقه رفتیم بازدید از سرویسهای جاسوسیمون و نشستیم پشت این هواپیمای رادار گریز.تقصیر من بود بابا اعتراف میکنم.من سرشو کج کردم تو خاک ایران.از قدرتمندان ایران میخوام هواپمارو برگردونند.آخه تو این هاگیر واگیر وضعیت اقتصادیمون ازم خواستن یا میری هواپیمارو میگیری یا میزنیم به حسابت.بدبخت من چه غلطی بود من کردم.
اینجانب از دولت آمریکا تقاضا دارم یک عددد از اون میزهایی که همه گزینه ها را روش گزاشتن یکی هم به ما بدهند چون خدایشش چند ساله می خواهیم واسه ارشد بخونیم خدا توفیق نمیدهد . بلکه بشود با اون میز بزرگ و باحال توفیقاتی بدست آوریم . با تشکر . حسن از مشد
کل این گزارش فقط گمانه زنی در خصوص روشهای احتمالی انجام این شکار است و چون کل کار توسط نیروهای مسلح کشورمان انجام گرفته، فرض مصاحبه یک مجله خارجی با نیروهای متخصص نظامی ایرانی کاملا" ساده لوحانه است. این مصاحبه کاملا" غیر فنی و در برگرگیرنده دو سه اصطلاح فنی کلی است که به خواننده فقط احساس ساده گی انجام این کار را میدهد و لاغیر. بیخودی ساز کوک شده غربی را ننوازیم. هر وقت لازم بود که شاید هیچ وقت هم نباشد، اسرار رفع تهدید این پهباد ها افشا خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی