بازدید 14184

مراقب آنتي‌ويروس‌ها باشيد!

رواقع آنتي‌ويروس يک برنامه رايانه‌يي است که براي بررسي و مرور فايل‌ها، تشخيص و حذف ويروس‌ها و ديگر بدافزارها استفاده مي‌شود.
کد خبر: ۲۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴ 13 December 2011
يک تحليل‌گر سيستم معتقد است كه هيچ آنتي‌ويروسي وجود ندارد که بتواند به صورت صددرصد سيستم شما را در مقابل ويروس‌ها ايمن کند.

پريسا فتحعلي‌بيگلو در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروس به شکل اختصاصي براي دفاع از سيستم‌ها در برابر تهديد ويروس‌ طراحي و نوشته مي‌شود و متخصصان امنيتي براي استفاده از آنتي‌ويروس توصيه مي‌کنند، زيرا از رايانه نه تنها در برابر ويروس‌ها، بلکه در برابر انواع بدافزارها نيز محافظت مي‌کند.

او ادامه داد: درواقع آنتي‌ويروس يک برنامه رايانه‌يي است که براي بررسي و مرور فايل‌ها، تشخيص و حذف ويروس‌ها و ديگر بدافزارها استفاده مي‌شود.

وي تصريح کرد: آنتي‌ويروس‌ها محافظان سيستم‌هاي ما هستند؛ اين‌گونه آنتي‌ويروس‌ها مي‌توانند کنترل مرکزي سيستم را در دست گرفته و مواظب رفتار مشکوک يا برنامه‌هاي مخرب اجرايي برروي سيستم باشند، اما با گسترش روابط نمي‌توانيم به‌صورت کامل برروي آنتي‌ويروس‌ها حساب کنيم، زيرا اين آنتي‌ويروس‌ها از حمله ويروس‌ها در امان نيستند.

فتحعلي‌بيگلو خاطرنشان کرد: ويروس‌ها هميشه جلوتر از آنتي‌ويروس‌ها حرکت مي‌کنند، ولي بيش‌تر آنتي‌ويروس‌ها درصورت بروز و ظهور يک ويروس جديد قادر خواهند بود که به سرعت آن را شناسايي کنند و سيستم شما را از وجود اين ويروس پاک نگه دارند.

اين تحليل‌گر سيستم ادامه داد: هيچ دليلي وجود ندارد براي از بين بردن احتمال آلودگي رايانه افراد به تروجان، ويروس يا ورم که يکي از مخرب‌ترين آثار آن کاهش عملکرد رايانه و اشغال پهناي باند اينترنتي است، از نرم‌افزاري استفاده شود که چند برابر يک ويروس مخرب، سرعت رايانه و يا کانکشن شما را نابود کند.

او گفت: بررسي‌هاي مختلفي در خصوص علل کند شدن رايانه‌هاي شخصي با سيستم عامل ويندوز انجام شده است که به دليل نحوه انجام آزمايش و شرايط فني انجام آزمايش و دقت نتايج آزمايشي را که توسط دپي‌سي‌ اسپاي انجام گرفته است، استناد مي‌کنم. بسياري از نرم‌افزارهاي مشهوري که شرکت‌هاي بزرگ توليدکننده نرم‌افزار ارائه مي‌کنند در بالاي اين جدول قرار دارند، به عبارت ديگر اين نرم‌افزارها مؤثرترين عامل کند شدن رايانه‌هاي شما محسوب مي‌شوند.

به گفته وي يک آنتي‌ويروس بايد با نرم‌افزارهاي کاربردي سازگاري داشته باشد تا کاربر در حين استفاده از آن دچار دردسر نشود؛ درست است كه استفاده از آنتي‌ويروس‌ها اجتناب‌ناپذير بوده و شكي در سودمند بودن آنها نيست، ولي برخي از اوقات دردسرهايي را براي كاربران ايجاد مي‌كنند. براي مثال، برنامه‌هاي آنتي‌ويروس در صورتي كه به صورت مؤثر طراحي نشده باشند، كارايي رايانه را كاهش داده و باعث كند شدن آن مي‌شوند، ممكن است كاربران بي‌تجربه در فهميدن هشدارهاي آنتي‌ويروس مشكل داشته باشند و پيشنهاداتي را كه آنتي‌ويروس به آن‌ها ارائه مي‌كند، درست متوجه نشوند.

او خاطر نشان كرد: گاهي اوقات يك تصميم نادرست به نشت اطلاعات مجنر مي‌شود، درصورتي كه آنتي‌ويروس از جست‌وجوي اكتشافي استفاده كند، كارايي آن به ميزان تشخيص‌هاي مثبت نادرست و تشخيص‌هاي منفي نادرست بستگي دارد و در آخر از آنجا كه برنامه‌هاي آنتي‌ويروس غالباً در سطوح بسيار قابل اطمينان در هسته سيستم اجرا مي‌شوند، محل خوبي براي اجراي حملات بر عليه رايانه هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
انصافا خودتون هم فهمیدین چه مطلبی گذاشتین؟
من آنتی ویروس شید رو دارم که ساخت ایران هست و عملکرد خوبی هم دارد و در این چند سالی که من کامپیوتر داشتم که البته مدت زیادی حدود 10 سال است این انتی ویروس رو به همه آنتی ویروس ها ترجیح میدم چرا که:
1- سرعت سیستم رو نمیگیره (با یک تکنیک جالب و تازه : اول که نصب میشه یک بار فایل ها رو اسکن میکنه و بعد هر فایلی رو که وارد کامپیوتر میشه بررسی مینکه و فایل هایی رو که قبلا بررسی کرده بررسی نمیکنه و این باعث افزایش سرعت عملکرد آنتی ویروس و کامپیوتر میشه که انتی ویروس های خارجی و معرف من ندیدم که این طور عمل کنند!)
2- هزینه نرم افزار برای یک سال یک دهم آنتی ویروس های خارجی است.
3-نمایندگی اون در ایران وجود داره :شهر سمنان
4- این آنتی ویروس کاملا فارسی است
و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
بقیه آنتی ویروس ها عقلشون نمیرسه هنوز. چه الگوریتم پیچیده ای.

ویروس ها بعضا تایم استمپ رو هم تغییر میدهند و بنا براین فهمیدن عدم تغییر یک فایل کار زمان بری هست و نمیشه به یک تاریخ ویرایش سیستم اعتماد کرد.
من که زیاد حالیم نیست اما میدونم ویروس فقط کامپوتر را کند نمیکنه بلکه برخی موارد باعث نابودی اطلاعات میشه پس لازمه که آنتی ویروس قوی داشته باشیم اگر شرکتها به ما بدهند که متاسفانه خیلی هاشون ما را تحریم کردند . همه دنیا داره از مثلا ای وی جی مجانی استفاد میکنه اما به ما پیام میده که در کشور شما معذوریم .
بابا تو یه جمله خلاصه کن که بالاخره آنتی ویروس نصب کنیم یا نه ؟!
آدم یه کاسپر اسکای نصب میکنه خیالش از همه چی راحته فقط آپدیت سنگین داره
يعني كارشناستون در حد تيم ملي بلد بوده!
دوست عزيز، مگه فقط ماجرا كند شدن كامپيوتره؟ الان كه همه دارند از قابليتهاي بانكداري الكترونيك استفاده مي كنند، وجود يك تروجان يا ورود به يك فيشينگ سايت، مي تونه كلي براي آدم هزينه داشته باشه. تا حالا فكر كرديد چرا بانك مركزي ابلاغ كرد كه كارت به كارت كردن از طريق شبكه اينترنت پر خطره و بايد متوقف بشه؟ دليلش ساده است، چون هنوز ياد نگرفتيم بابت نرم افزار (از جمله آنتي ويروس) پول پرداخت كنيم.
ضمن اينكه بعضي ويروس ها سيستم رو كند نمي كنند، بلكه با ساخت فايل هاي متعدد يا با تخريب كدهاي ويندوز، كل سيستم رو از كار مي اندازند. در اين شرايط هست كه وجود يك آنتي ويروس خوب، اثر خودش رو نشون مي ده.
من خودم به دليل اينكه هزينه نه چندان زيادي (سالي مثلا 10-15 هزار تومان) بابت خريد آنتي ويروس هاي اورجينال مي دم، از زمان خريد لپ تاپم تا الان (بيشتر از 3 سال) هنوز لازم نشده ويندوز عوض كنم. در مورد پي سي داخل منزل هم اين عدد بيشتر از 2 ساله. و هر دوي اين سيستم ها راحت و خيلي خوب كار مي كنند.
برخی بدافزارهای که نوشته میشن سر آنتی ویروس ها کلاه میزارن و اگه بخوان میتونن آنتی ویروس رو صدر صد از کار بندازند ولی برای اینکه به خرابکاری خودشون ادامه بدن ونیازی به مشکوک کردن صاحب سیستم به غیر فعال شدن آنتی ویروسش نباشه کاری ندارن
به نظر من آنتی ویروس Avira و بعد از اون BitDefender هست و بعد Avast! من همه آنتی ویروس ها رو 1 تا 3 ماه "کاملا" امتحان کردم اینطوری نیست که یکی رو داشته باشم بگم این خوبه
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی