بازدید 71838

مأموریت هواپیمای آمریکایی در آسمان ایران فاش شد

نشریه «فارین پالسی»، پس از گذشت نزدیک یک هفته از تصرف هواپیمای آمریکایی توسط نیروهای مسلح، ایران مأموریت این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را فاش کرد. مأموریت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز آسمان ایران، شامل شناسایی چهار حوزه مهم از فعالیت‌های نظامی و دفاعی ایران بوده است.
کد خبر: ۲۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷ 11 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ نشریه «فارین پالسی»، پس از گذشت نزدیک یک هفته از تصرف هواپیمای آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران مأموریت این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را فاش کرد.

به گزارش «تابناک» و بر پایه گزارش این نشریه، مأموریت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز آسمان ایران، شامل شناسایی چهار حوزه مهم از فعالیت‌های نظامی و دفاعی ایران بوده است.

بنا بر این گزارش، نخستین مأموریت این هواپیما، شناسایی موقعیت و فعالیت‌های همه سایت‌های هسته‌ای شناخته شده و یا مشکوک هسته‌ای ایران بوده است.

در همین راستا، در این هواپیما از سنسورهایی بهره گرفته شده که آثار فعالیت‌های هسته‌ای را از راه دور نشان می‌داده است.

بر پایه این گزارش، دومین مأموریت این هواپیمای ساقط شده، شناسایی موقعیت و فعالیت‌های مجتمع‌های ساخت موشک‌های بالستیک ایران و بررسی میزان برد و کارایی آنان بوده است.

سومین مأموریت هواپیمای جاسوسی آمریکا، شناسایی اردوگاه‌ها و مکان‌هایی است که در آنجا گروه‌های و افراد سازمان‌های مقاومت در خاک ایران است.

«فارین پالسی» همچنین می‌افزاید: چهارمین مأموریت این هواپیمای بدون سرنشین، شناسایی ویژگی‌های سیستم‌های دفاع هوایی ایران است. در این چهارچوب قدر انتقال و پوشش هوایی سیستم‌های راداری و موشک‌های زمین به هوای ایران نیز باید بررسی می‌شده است.

این نشریه آمریکایی همچنین آورده است که فارغ از شکست مأموریت‌های چهارگانه این هواپیما، اکنون دغدغه آمریکا فروش اطلاعات ساخت و عمکرد این هواپیما از سوی ایران به رقبای آمریکاست؛ رخدادی که پیشتر هم در کشورهای دیگر دنیا روی داده است؛ مثلا کشوری چون چین در سال 1998 با دستیابی به یک نوع موشک آمریکایی در خاک افغانستان  به طراحی این مدل از موشک‌ها دست یافت؛ موضوعی که هم‌اکنون هم به شدت ذهن مقامات آمریکایی را به خود مشغول کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۲
مي‌خواستم متن خبر را در سايت فارين پاليسي ببينم فيلتر بود. فيلترشكن جديد داري به ما هم بگو.
دو خط آخر رو که می خونم نمی دونم چرا دلم خنک می شه!
اخبارتان ناقص است
خدا را شکر
آمريكايي ها زياد نگران نباشند چون ماهنوز به اين قابليت ها نرسيديم والا صنعت خودرو و غيره پس از گذشت 50 سال الان اينگونه نبود.
چرا نظرمو نمیذاری؟ میخوای دو ماه دیگه بذار، ها؟ دیگه تو سایت تعطیلت نمیام (امروز البته چون بقیه از تو تعطیل ترن) ولی پررویی کنی هیچ وقت نمیام گفته باشم نگی نگفت
سلام
از دشمن جز دشمنی بر نیاید.
دوستان باید مراقب باشند و توکل کنند به خداوند قهار که او امداد رسان است.
فرار به جلو !
حالا که این افتضاح برای آمریکاییها بوجود آمده سعی دارند با ترفند هایی حد اکثر ماهی را از این آب گل آلود بگیرد و آن هم اینکه ما ( آمریکاییها ) آنقدر توانمندیم که می توانیم دنبال هر چه که بخواهیم در کشور های هدفمان بگردیم و حتی نابود کنیم .
ایران همیشه سربلند....
اگه این خبر درست باشه مطمئن باشین که اونا این اطلاعات رو به دست اوردن والا اینقد راحت لو نمیدادن!!!
البته چند وقتی هست که بعضی تشریات و افرادی که هیچ گونه پستی ندارند به رسمی ترین منابع برای شما تبدیل گشته اند!!!
دم ایرانی ها گرم
قربون هرچی مرد جنگه
مرگ به نیرنگ تو امریکای جهان خوار
سلام
امیدوارم هیچ وقت جنگی صورت نگیره. خدا هیچ کس رو اواره نکنه.
انشا الله
بابا بدینش به چین و روسیه دماغ آمریکا بسوزه

در ضمن این همه کار رو با یه باک می خواسته انجام بده؟
اگر می شود تابناک پیشنهاد دهد که ایران آماده است با آمریکا مذاکره و اطلاعات این هواپیما را به آمریکا بفروشد و یا بطور مشترک به تولید آن ادامه دهند و از چین و روسیه اطلاعات جمع آوری کنند. از محل درآمد این مشارکت هم خسارت یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری به سفارت انگلیس پرداخت خواهد شد. البته چون آمریکا احمق است این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت و چون منافع برخی هم در ایران دشمنی با آمریکا می باشد تابناک جرات طرخ آنرا نحواهد داشت.
آره فقط همین مونده که تکنولوژیش رو بدن به چینی ها ، از روش 10 مدل دیگه هم بسازه ، 3 تا صد تومن ! البته آب رو از خاک تشخیص احتمالا تشخیص نده
منظورش این بوده که این هواپیما سوپر من بوده است.
مواظب باشید این اسب تروی نباشه
تابی جون!
لطفاً به جای عبارت : « دومین ماموریت این هواپیمای ساقط شده » بنویسید: « هواپیمای شکار شده »
اگردست از تحریم بردارند پسشان می دهیم وگرنه با چین و روسیه معامله می کنیم و یا مزایده می گذاریم...دیگر خود دانی اوباما
آقا من سیاستمدار نیستم ولی جون مادرتون به این اهل فن بگید این هواپیما با همه حاشیه هاش یه دام نباشه ؟
چطور هواپیما رو میفرستن بعد ماموریتش رو هم میگن؟
گذشته از قدرت نظامی ایران که باعث افتخار هم هست و حتی ارتشی و سپاهی هم نداره ولی بقول یه دوستی ماجرای اسب تروا نباشه ؟
مكرو و مكرالله والله خيرالماكرين
از اختلاسا چه خبر-
یک جای کار ایراد دارد . چرا این همه هواپیمای مسافر بری با فن آوری چهل سال قبل پی در پی در ایران سقوط میکند و یا دچار سوانح شدید میشود و مقامات محترم آن را ناشی از تحریم میدانند . خوب بسم اله
اول یک موتور هوا پیما 727 یا tu 154 رادرست تعمیر کنید رادار گریز و غیره پیشکش . چرا راه دور رفتم .... یک ماشین پژ و 405 سی ساله را نمی توانیم درست مونتاژ کنیم آتش میگیرد ولی ادعا الی ماشا اله . گله ای نیست همه در حال عوام فریبی هستند . فعلا پول زیاد داریم چون نفت گران است ( حتی منابع و چاههای نفت را هم به گند کشیدیم ) هر که پول دارد حرف اول را میزند وای اگر از پس امروز بود فردایی
اره اونام اومدند یکی یکی به شما گفتند می خواند چی کار کنند؟!!!!!
ایول ایول
مأموریت پنجمش هم زدن یه بمب در ... تابناک بوده که اینقد خزعبلات نبافه!
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
باید افرین گفت به این مغزهای ایرانی . من واقعا به ایرانی بودنم افتخار می کنم
تابناک ! آخه خودتم ميفهمي چي نوشتي :
سومین ماموریت هواپیمای جاسوسی آمریکا شناسایی اردوگاه ها و مکان هایی است که در آنجا گروه های و افراد سازمان های مقاومت در خاک ایران است !
اينو ترجمه کن
هیچی
اندازه گیری قد و وزن سربازان و قطر اگزوز ومیزان باد لاستیک ماشین های نظامی و ....
خالی بندی هم حدی دارد.
Hamishe parchamemoono bala nega midariiiiiiiim
آمریکا با ایران بیش از هر کشور دیگر مشکل دارد پس نگرانی اش فقط این است که این تکنولوژی بدست ایران بیفتد و انتقال آن به دیگر کشورها برایش اهمیت چندانی ندارد
چجوری این هواپیما برده موشک های مارو می خواست بفهمه؟!!
تابناک عزیز اینقدر خودتو جر نده! همین الان کلی هواپیمایی جاسوسی بالای سرمون هستن، چرا سپاه نمیتونه اون ها رو از کار بندازه؟ اینی هم که گرفتن نقص فنی پیدا کرده بود...
برای هر قطعه هواپیما باید یک تنکنولوژی رو که می تونه به اقتصاد و اشتغال جوانان کمک کنه به ایران بدن. ما به توسعه صنایع درامد زا بیشتر نیازمندیم تا صنایع نظامی.
این خبربه نظر گمراه کننده است.جون آمریکائیها تمامی اطلاعات ایران وحتی نام دانشمندان هسته ای را دراختیاردارند.ماموریتهای مفروض هم خیلی اغراق آمیز است چون با وجود ماهواره ودستگاههای متصل آمریکا در منطقه(کشورهای جنوبی خلیج فارس،آذربایجان،عراق وافغانستان )دستیابی به اینگونه اطلاعات سهل تر است.شاید آمریکائیها بدنبال یافتن دلایل انجام رزمایش پدافندی ایران در شرق بوده اند که اخیرا انجام شد وشاید هم جاسوسی از ابزارهای بکار گرفته شده در این رزمایش.مناسب است تابناک علاوه بردرج اینگونه اخبار، تحلیل هم داشته باشد.
احتمال فروش این هواپیما به روسیه وجود ندارد ولی این امکان که دولت برادر روس!!!!! کارشناسان خود را به ایران بفرستد حتمی و بدون شک است
ای خدا این همه قدرت ایران ترا شکر
حالا شما از پهپاد امریکائی کاریکاتور ساختید اتفاقا اونا هم یه کاریکاتور مرحله ای ساختند که اول نشون میده ایرانیا پهپادو وسط بیابون و بطور تصادفی پیدا کردند بعد با طناب مثل گالیور بستنش که از جاش بلند نشه بعد آوردنش یه جای مسقف بعد دو دسته شدند یه عده با کلنگ افتادن بجونش یه عده هم با قوطی باز کن سعی میکنن بازش کنن.
تابناك : بهتره اعترافات تكان دهنده خلبانش رو هم بنويسي
میزان قدرت ایران بااین ماموریت سری آمریکابه دست آمد
موضوع 2 و3 ماموریتش معلوم است که کل صحبتهایش سرکاریست
اینجور که معلومه این هواپیما ماموریت چهارمش رو با موفقیت انجام داده و از قابلیتهای سیستم های دفاع هوایی ایران اطلاعات خوبی به همگان داده
اتفاقا ماموريت چهارم با موفقيت كامل انجام شد!
يعني كاملا متوجه شدند كه قدرت و ویژگی های سیستم های دفاع هوایی و قدرت انتقال و پوشش هوایی سیستم های راداری ایران چقدر بالاست!
واقعا نمیدونی که چقدر ذهنشون درگیره...یعنی از خواب و خوراک افتادن...
momken ast in havapeyma yek tale bashad . va dakhele ann radyab haiy bashad ta anha be mahale tahghighate nezami iran pey bebarand.
واقعااین رفتاروموضع وذهنیت مقامات فاسد وبی شرف امریکا شرم اوراست بجای اینکه نگران قانون شکنی وخلاف قوانین بین المللی عمل نموده اندودست به اینکاری که محکوم جامعه بین اللملی است زده اند با بی شرمی این رفتاررابی اهمیت جلوه میدهندوبه اصلاح نگران اطلاعاتشان هستند درحالی که همه دنیامیداند که کشوری که توانایی کنترل این هواپیما را داشته باشد ان اندازه ازنظرتکنولوژی درسطح خیلی پایینی نیست که بخواهد ذوق کندازاین تکنولوژی امریکا پس بهتراست مقامات فاسدامریکا ذهنیت فاسدشان رانگران ابرو ریزی جاسوسی وخلافشان نماینداینان که به دروغ خودرا مدافع قوانین میدانند واقعا رفتارشان بسیارشرم اوراست البته اینها بسیاربی شرم هستندوابرو ندارند که بخواهندنگران ان باشند مرگ بردولت کثیف وبی شرف وفاسدامریرکا
بررسی میزان برد و کارایی موشک های بالستیک ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بسه این دروغا!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی