بازدید 3282

لزوم تحول ساختاری در نظام آموزشی کشور

در کمال تأسف، می‌بینیم که فرزندان مؤمن و مسلمان همین کشور وارد دانشگاه می‌شوند، ولی بسیاری از آنها کم توجه به دین فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ بنابراین، لازم است که تحول بزرگی در نظام آموزشی، اعم از مدارس و دانشگاه‌ها به وجود آید.
کد خبر: ۲۰۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱ 11 December 2011
سرویس مجلس ـ متأسفانه، نظام آموزشی و متون آموزشی ما، عمدتا برگرفته از نظام آموزش غرب است و حتی برخی از کتب، تنها ترجمه شده و به دانش‌آموز یا دانشجو تزریق می‌شود که این خود آفت بزرگی است.

حسین ابراهیمی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اکنون که 32 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم انتظار دارند پس از اینکه فرزندانشان از مدرسه یا دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، به اخلاق اسلامی متخلق باشند و دروسی که یاد می‌گیرند، برخاسته از متون اسلامی باشد؛ یا به عبارتی، می‌خواهند فارغ‌التحصیلان ما همچون بزرگان ما همچون بوعلی سینا یا رازی و ... که هم ریاضیدان بودند و هم معمار و مهندس و آثار و شاهکارهایشان هنوز باقی است و در این سرزمین زندگی کرده‌اند، مثل آنها باشند و متون آموزشی برخاسته از اندیشه و تفکر ایرانی مسلمان باشد؛ بنابراین، طبیعی است که اگر این گونه شود، تحولی در نظام آموزش کشور پدید می‌آید.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: در کمال تأسف، می‌بینیم که فرزندان مؤمن و مسلمان همین کشور وارد دانشگاه می‌شوند، ولی خیلی از آنها کم توجه به دین فارغ التحصیل می‌شوند! پس لازم است که تحول بزرگی در نظام آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها پدید آید.

ابراهیمی همچنین افزود: البته ما هم اکنون هم دانشمندان بسیاری داریم که در حوزه‌های گوناگون مثل حوزه دفاعی و نظامی، حوزه مسائل هسته‌ای، حوزه ‌سلول‌های بنیادی و... فعالند که می‌توان از فکر و اندیشه خلاق آنها برای پر کردن نقصان‌های موجود در مسائل آموزشی استفاده کرد، زیرا بنده بر این باورم که فکر ایرانی بر مبنای تعالیم عالیه اسلام می‌تواند تحول بزرگی در نظام آموزشی کشور به وجود بیاورد و ما سربلند باشیم که کار، کاری بومی است که توسط ایرانی مسلمان انجام می‌شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما اگر می‌خواهیم الگو باشیم که مدعی آن هم هستیم، باید این دایره را گسترش دهیم، دنیا رو به ترقی است و ما باید همگام با دنیا حرکت کنیم؛ البته منعی در استفاده از دانش دیگران نیست؛ اما باید نخستین گام را با تکیه بر نیروهای خودمان برداریم.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این گونه موارد، راه خوبی گذرانده و تمهیدات لازمی برای انجام امور پس از رونمایی سند تحول نظام آموزشی اندیشیده است که معتقدم پس از انجام رونمایی گام‌های بعدی نیز برای عملیاتی شدن آن برداشته خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی