بازدید 7321
انتقاد خباز از وعده‌های غیرعملی رئیس‌جمهور؛

این وعده‌ها، برای سرگرم کردن مردم است

وی درباره وعده‌هایی که گاه و بیگاه از سوی دولت داده می‌شود، گفت: جان کلام اینکه اینها برای آنکه مردم را مشغول کنند و کارشناسان را از بررسی دقیق وضع موجود به انحراف بکشانند و برای اینکه مطالبات مردم جمع نشود که بگویند اینها مطالبات ماست، ‌هر روز یک شعار جدید سر می‌دهند و چون گوینده این وعده‌ها، دومین شخصیت نظام است، ‌شاید عوام باور کنند.
کد خبر: ۲۰۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶ 11 December 2011
سرویس مجلس ـ برخی چیزها برای مردم عادی بد نیست، ولی برای متخصصین و مسئولین ناپسند است.

محمدرضا خباز با بیان این مطلب به خبرنگار «تابناک» گفت:‌ حرف اگر اساسی و منطقی نباشد هیچ کس نباید به زبان بیاورد. هر سخنی که گفته می‌شود، باید نخست منطق آن گفته شود.
آقای رئیس جمهور و مشاورین و معاونین، قول‌ها و وعده‌های بسیاری داده‌اند که نه تنها بیشتر آنها محقق نشده، بلکه توقعاتی در مردم پدید آورده و باعث بدبینی آنان شده است؛ بنابراین، این کار ناپسندی است، چرا که به باورهای مردم صدمه می‌زند.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت:‌ تکلیف برنامه بر این بود که تا سال گذشته تورم تک رقمی شود. با این حال، تورم در سال‌های اخیر حتی به 30 درصد هم رسید و هم‌اکنون اگر همین واردات بی رویه نبود، قطعا به 30 درصد می‌رسید. مگر می‌توان معجزه کرد و تورم را به یکباره تک رقمی کرد؟ 

خباز با بیان اینکه اداره کشور با اسباب و وسیله است، تأکید کرد: با چه ابزاری می‌خواهند تورم را در سه ماه تک رقمی کنند؟ آرزوی ما نیز این است که تورم تک رقمی باشد، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد. تک رقمی کردن تورم پیشکش، اگر تورم را در همین 20درصد بتوانند کنترل کنند، ما پدر و مادرشان را دعا می‌کنیم!
 
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: این سخنان غیرمنطقی است و هیچ منطقی پشت آن نیست. مهمترین پیامدهای این گونه اظهارات این است که مردم بدبین می‌شوند؛ هم به گفته، هم به گوینده و هم به کشور و هم به مردم.

وی در ادامه افزود: چرا فرد دوم نظام این حرف ها را می‌زند. دومین آسیب، اینگونه اظهارات غیر کارشناسی و بی‌پایه، ‌این است که در سرمایه‌گذار و تصمیم‌گیری وی برای سرمایه‌گذاری تزلزل پدید می‌آورد. این گونه اظهارات آسیب‌هایی را در کشور پدید خواهد آورد و اقتصاد کشور را متزلزل خواهد کرد.
 
خباز در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند بهای ارز نزدیک 1050 تومان شناور خواهد بود و اکنون دلار 1350 تومان است، نشان از چیست؟ دولت باید با قاطعیت مبلغی را تعیین و آن را نیز اجرا کند تا سرمایه‌گذار بتواند اعتماد کند.
 
وی درباره وعده‌هایی که گاه و بیگاه از سوی دولت داده می‌شود، گفت: جان کلام اینکه اینها برای آنکه مردم را مشغول کنند و کارشناسان را از بررسی دقیق وضع موجود به انحراف بکشانند و برای اینکه خواسته‌های مردم جمع نشود که بگویند اینها مطالبات ماست، ‌هر روز یک شعار جدید می‌دهند و چون گوینده این وعده‌ها، دومین شخصیت نظام است، ‌عوام ممکن است باور کنند؛ اینها امید بیجا ایجاد کردن است.

این عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس با بیان اینکه  امید چیز خوبی است و موجب رونق کشور می‌شود، گفت: اما امیدهای واهی ایجاد کردن، آثار منفی در کشور خواهد داشت که هم به شخصیت رئیس‌جمهور لطمه می زند و هم به شخصیت مردمی که وی را برگزیده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی