بازدید 6205

افشای راز زندان های مخوف 'سیا' در رومانی

کد خبر: ۲۰۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹ 09 December 2011
در پی كشف زندان های مخوف سازمان جاسوسی آمریكا 'سیا' برای شكنجه افراد، در مركز شهر بخارست پایتخت رومانی ، مشخص شده است سیا از ضعف اقتصادی این كشور و تلاشش برای عضویت در ناتو سوء استفاده كرده است.

به گزارش ایرنا، پس از جریان یازده سپتامبر 2001، سازمان سیای آمریكا شمار زیادی از متهمان را كه در لیست سیاه بوده اند به این زندان های مخفی منتقل كرده و آنان را تحت شكنجه قرار داده است.

دیك مارتی نماینده سابق مجلس سوییس و گزارشگر ویژه سازمان ملل در سال 2007میلادی گزارشی به شورای اروپا در این باره كه در رومانی و لهستان زندان های مخفی سیا وجود دارد ارائه كرده بود.

هر چند سخنگوی اداره امنیتی رومانی این موضوع را رد كرده است ولی مطبوعات و خبرگزاری سوییس به نقل از ماموران امنیتی این موضوع را تایید كرده و نوشتند: در زیرزمین یك ساختمان دولتی در بخارست زندانیان تحت شكنجه قرار می گرفتند.

این زندانیان از زندان مخفی لهستان در سال 2003میلادی به رومانی منتقل شدند.

تاكنون مقامات آمریكایی در باره این گزارش ها واكنشی نشان نداده اند.

دیك مارتی گزارشگر ویژه سازمان ملل در این باره گفت كه پنج سال پیش اسناد بسیار مهمی در خصوص وجود زندان های مخفی سیا در رومانی پیدا شد.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل با انتقاد از دولت رومانی می گوید: تا به امروز هنوز هیچ تحقیقاتی برای وجود این زندان ها در بخارست صورت نگرفته است.

دیك مارتی معتقد است ، اقتصاد ضعیف و تلاش این كشورها برای عضویت در ناتو سبب شده كه سیا از آنها سوء استفاده كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی