بازدید 4302

حداقل تلفات آمريكايي‌ها در عراق

کد خبر: ۲۰۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲ 09 December 2011
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح، تصريح كرد: آمريكا سزاي اعمال ننگين خود را خواهد ديد و اخراج نظاميان آمريكايي از عراق آغاز راه است.

به گزارش ايسنا سردار جزايري كه در ارتباط با شكست و خروج اجباري آمريكا از خاك عراق سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه آمريكايي‌ها همواره سعي دارند، آمار واقعي تلفات خود را از ديد افكار عمومي پنهان نگهدارند، اظهارداشت: با اين وجود كشته‌ها و مجروحين نظاميان آمريكايي مستقر در عراق براساس آمار و اطلاعات موجود حداقل 50 هزار نفر برآورد مي‌شود كه به نظر مي‌رسد آمار حقيقي بسيار بيش از اين باشد.

وي افزود: البته عدد 50 هزار كشته و مجروح آمريكايي، غير از افراد مزدور از ساير مليت‌هاست كه در ارتش آمريكا عليه مردم عراق مي‌جنگيدند.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين تصريح كرد: هزينه ‌هاي مادي و معنوي جامعه آمريكا از حضور نظاميان اين كشور در عراق و افغانستان بطور سرسام‌آوري بالاست و مردم آمريكا از اين جهت در فقر اطلاعاتي بسر مي‌برند و بسياري از ماليات دهندگان آمريكايي نمي‌دانند كه حداقل هزار ميليارد دلار هزينه‌هاي مالي جنگ عراق، رقمي است كه هيچكس در آن ترديد ندارد، هر چند برخي منابع هزينه‌هاي جنگ را بيش از 3000 ميليارد دلار برآورد كرده‌اند و چنانچه محاسبه دقيق‌تري صورت گيرد، اين عدد و رقم افزايش هم پيدا خواهد كرد.

جزايري گفت: اكنون آمريكا با بدهي بيش از 15 تريليون دلار بدهكار‌ترين كشور دنياست و به لحاظ مالي، آمريكا يك كشور ورشكسته و رو به سقوط است، البته دستگاه‌هاي عمليات رواني و رسانه‌اي آمريكا و ابر سرمايه‌داري جهاني از طريق تبليغات برنامه‌ريزي شده مانع رو شدن اين واقعيت قطعي جامعه آمريكا شده‌اند، ليكن دير يا زود پرده‌ها كنار خواهد رفت و جهانيان از فروپاشي يكباره ايالات متحده آمريكا شفگت زده خواهند شد.

رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور افزود: با وجود كتمان دولت آمريكا در ارائه آمار، ضايعات و خسارات ناشي از حضور نامشروع خود در خاك كشور عراق، تلفات روحي و رواني سربازان آمريكايي در عراق قابل توجه است و حسب ارقام و آماري كه خودشان ارائه مي‌دهند حداقل تلفات در زمينه خودكشي طي سال‌هاي حضور در عراق بيش از دو هزار نفر را نشان مي‌دهد. اين در حالي است كه آمار اختلالات روحي رواني در ميان نظاميان زن آمريكا بسيار بيش از مردان گزارش شده است و بخصوص نظاميان زن و يا مرد آمريكايي در پادگان‌هاي كشورهاي اشغالي از جمله عراق مورد اذيت و آزار، جنسي ساير سربازان آمريكايي قرار گرفته‌اند،‌آمار بالايي را نشان مي‌دهد كه خود بيانگر ضعف مفرط اخلاقي نظاميان آمريكايي است.

اين مقام مسئول نظامي همچنين اظهار داشت: روي ديگر اشغالگري آمريكا در عراق عبارت است از تخريب زيرساخت‌هاي رشد و توسعه علمي در اين كشور و يكي از مهم‌ترين ابزارهاي آمريكايي‌ها در اين زمينه علاوه بر ترور و مهاجرت اجباري دانشمندان و نخبگان عراق، ايجاد فضاي مسموم و آلوده‌اي بود كه بتواند جوان‌ها را در دام خود گرفتار كند و لذا نظاميان آمريكايي از همان آغاز ورود به عراق و تسلط بر بغداد راهكارهاي مختلف در زمينه گسترش خانه‌هاي فساد و علني كردن مظاهر بي‌بند و باري و ايجاد فقر بعنوان يكي از بسترهاي رشد فساد را در دستور كار خود قرار دادند. البته عمق اين فاجعه بسيار عميق و ناپيدا است، ليكن گزارش‌هاي بين‌المللي مرتبط با سازمان ملل حكايت از آن دارد كه سالانه بيش از 4000 زن عراقي ربوده شده‌اند. چنانچه به اين آمار، اعداد و ارقام كودكان مورد آزار قرار گرفته عراقي را اضافه كنيم، ترسيم بسيار زشت و جنايت كارانه‌اي از حضور آمريكايي‌ها در عراق بدست خواهد آمد. و لذا بيرون راندن آمريكايي‌ها از عراق، تبديل به يك خواست عمومي مردم اين كشور شامل كليه اقوام و مذاهب شده است. بطوريكه اين خواسته، صرفا محدود به نيروهاي نظامي آمريكا نمي‌باشد و مردم عراق خواهان اخراج كليه آمريكايي‌ها از خاك كشورشان هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار