بازدید 8416
۷

شرايط توزيع «شربت ترياك» تسهيل شد

ابتدا تصور مي‌شد استقبال خوبي از اين دارو صورت گيرد اما نه از طرف مردم و نه از طرف درمانگران استقبال خوبي از اين دارو نشد. بررسي‌هاي انجام شده نشان داد كه شرايط عرضه دارو و مصرف آن نسبتا مشكل است. بر اين اساس سعي شد با تجديد نظر در آيين نامه‌ها و پروتكل‌ها شرايط استفاده از شربت تنتوراپيوم تسهيل شود تا مددجويان و بيماران بيشتري بتوانند از اين دارو استفاده كنند.
کد خبر: ۲۰۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲ 07 December 2011
مديركل سلامت روان، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت با اشاره به بازنگري صورت گرفته در پروتكل درمان شربت تنتوراپيوم از تسهيل شدن شرايط استفاده از اين دارو خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر ناصحي با اشاره به اقدامات انجام شده براي رفع مشکلاتي كه عدم استقبال معتادان از شربت تنتور اوپيوم (شربت ترياک) را سبب شده بود، گفت: داروي تنتوراپيوم از ابتداي سال جاري توسط وزارت بهداشت توليد و در اختيار دانشگاه‌هاي علوم پزشكي قرار گرفت تا به منظور درمان معتادان به داروهاي مرفيني در مراكز درماني عرضه شود.

وي ادامه داد: ابتدا تصور مي‌شد استقبال خوبي از اين دارو صورت گيرد اما نه از طرف مردم و نه از طرف درمانگران استقبال خوبي از اين دارو نشد. بررسي‌هاي انجام شده نشان داد كه شرايط عرضه دارو و مصرف آن نسبتا مشكل است. بر اين اساس سعي شد با تجديد نظر در آيين نامه‌ها و پروتكل‌ها شرايط استفاده از شربت تنتوراپيوم تسهيل شود تا مددجويان و بيماران بيشتري بتوانند از اين دارو استفاده كنند.

وي با اشاره به مشكلاتي كه گيرندگان درمان در پروتكل قبلي شربت تنتوراپيوم با آن مواجه بودند، گفت: بر اساس پروتكل قبلي شربت تنتور اپيوم، بيمار بايد روزانه دو مرتبه براي دريافت دارو به مركز درماني مربوطه مراجعه مي‌كرد كه در بازنگري صورت گرفته، دز دارو به اين ترتيب تنظيم شد كه بيمار دو سوم دز روزانه دارو را در مركز درماني مربوطه دريافت كند. همچنين بيمار يك سوم مابقي دز روز را نيز دريافت كرده و در منزل مصرف مي‌كند. تدبيري انديشيده شد كه براي روزهاي تعطيل نيز نيازي به مراجعه بيمار به مركز درماني نباشد و دز مصرفي دارو را در منزل دريافت كند.

ناصحي ادامه داد: همچنين در پروتكل شربت تنتور اپيوم پيش بيني كرديم كه هر چه دز مصرفي بيمار به تدريج كاهش يابد، مراجعه بيمار به مركز نيز كمتر باشد. بنابراين ممكن است پس از يكي - دو ماه بيمار تنها دو يا سه بار در هفته براي دريافت دارو به مركز درماني مربوطه مراجعه كند.

وي همچنين با اشاره به مشكلات ناشي از پروتكل قبلي شربت تنتور اپيوم براي مراكز درماني، گفت: از جمله اين مشكلات آن بود كه مراكز درماني براي استفاده از شربت تنتور اپيوم بايد كاركنان خود را افزايش مي‌دادند و روانشناس و پرستار جديد استخدام مي‌كردند. بر اين اساس در پروتكل جديد شربت تنتوراپيوم پيش بيني كرديم كه تا سقف 50 بيمار نيازي به افزايش پرسنل اعم از پزشك، پرستار و روانشناس نباشد. به اين ترتيب مراكز درماني مي‌توانند با كادر قبلي دارو را ارايه دهند.

مديركل سلامت روان، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، ادامه داد: برخي مشكلات نيز به شرايط فيزيكي محل نگهداري دارو مربوط مي‌شد كه در اين شرايط در پروتكل جديد تسهيل وعنوان شد كه نيازي به اتاق و شرايط ويژه براي نگهداري دارو (تنتوراپيوم) نيست و تنها بايد امنيت محل نگهداري دارو از طرف مركز درماني مربوطه تامين شود. همچنين بر اساس پروتكل جديد نيازي به نصب دوربين مدار بسته نيست.

ناصحي در پايان گفت: در مجموع در پروتكل جديد شربت تنتوراپيوم سعي شد كه شرايط استفاده از اين دارو براي نيازمندان به دريافت اين خدمت تسهيل شود تا افراد بيشتري از اين دارو براي درمان اعتياد استفاده كنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
این چه بازی است!؟!؟چه میشد اگر از طریق داروخانه ها و تجویز پزشکان ارائه میدادند!؟!؟ فکر نمیکنید برای ترک مخدری که مثل نقل و نبات در سر هر کوی و گذر قابل تهیه است، باید شرایط آسانتر از آن تدارک دید!؟؟؟ نه سخت تر!؟؟
دشتت درد نکنه دکی ژون،دیگه آواره کوژه و خیابون نمیشیم!
مشکل اصلی در مراجعه بیماران است، به نظر می رسد عدم استقبال دلیلش بیشتر در این نکته است، چرا که خیلی از کسانی که معتادان پنهان هستند، هیچ وقت علنا این کار را انجام نخواهند داد و کسانی که اعتیاد شدید دارند، مراجعه به این مراکز را در صورت اجبار انجام خواهند داد.
اساسا گور بابای پیشگیری !! نون تو درمانه !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی