بازدید 21987
۸

انگلیس آماده از سرگیری مناسبات با ایران

کد خبر: ۲۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲ 07 December 2011
کمتر از دو هفته پس از رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کاهش روابط دیپلماتیک تهران با لندن تا سطح اخراج سفیر انگلیس، دولت این کشور از باز بودن باب مذاکره با ایران خبر داد.

به گزارس فارس٬ سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر گفت: به رغم بحران دیپلماتیک اخیر دولت انگلیس امکان مذاکره با ایران را رد نکرده است. در واقع، وزارت امور خارجه انگلیس روابط دیپلماتیک خود با ایران را به طور کامل قطع نکرده است.

 انگلیس چندی پیش هرگونه روابط مالی با بانک‌های ایران شامل بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد و این در حالی است که حتی آمریکا که زمزمه‌های تحریم بانک مرکزی را برای نخستین بار مطرح کرده بود تا کنون در این زمینه اقدامی عملی انجام نداده است.

از این رو، تحریم‌های یکجانبه انگلیس علیه ایران از جانب تهران بی پاسخ نماند و نه تنها واکنش تند مقامات را به دنبال داشت، ‌بلکه مجلس نیز به کاهش روابط دیپلماتیک تا سطح اخراج سفیرانگلیس رای مثبت داد؛ اقدامی که موجب کاهش روابط تجاری دو کشور در پایین ترین سطح ممکن می شود. رای مثبت نمایندگان به اخراج سفیر انگلیس با تجمع دانشجویان مقابل سفارت این کشور در تهران همراه شد و در نهایت به خروج همه کارکنان این سفارتخانه از ایران منتهی شد.

با توجه به این موضوع بود که این مقام انگلیسی درباره شانس از سرگیری روابط ایران و انگلیس به روزنامه الاهرام گفت: باب مذاکره و ارتباط با تهران هنوز باز است. در واقع هر چند روابط دیپلماتیک دو کشور در سال های گذشته در پایین ترین سطح خود بوده اما احتمال گفتگو و مذاکره وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد که لازم نیست پیش از شروع مجدد گفتگوها با ایران، هیچ شرطی برای از سرگیری روابط تعیین شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
این رو هم می خوان مثل مسئله هسته ای کنن. ما به مذاکره احتیاجی نداریم و همینطور به روابط با انگلیس. اگر تحریم ها از جمله تحریم بانک مرکزی رو حذف کردن اون موقع فکرهامون رو می کنیم ببینیم چی میشه.
نقشه جدید روباه پیر!
ایران هیچ نیازی به رابطه با انگلیس ندارد. کاش نمایندگان قانونی برای قطع دائمی روابط با انگلیش تصویب می کردند .
بهتره كه انگليس از رفتار خصمانه اش در قبال ملت ايران دست بردارد و بابت رفتار گذشته اش(مداخلات گوناگون تا كمك به سرنگوني دولت مردمي دكتر مصدق و اشغال نظامي ايران در جنگ دوم جهاني علي رغم اعلام بي طرفي ايران)از ملت بزرگ ايران عذرخواهي كند.
به نظر من قطع ارتباط با انگلیس استعمارگر پیر خیلی منفعت دارد مگر با امریکا قطع شد ضرر کردیم اگر کسی به فکر ایجاد ارتباط باشد نوعی خیانت است البته خیلی زودتر باید قطع ارتباط اتفاق می افتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی