بازدید 18031
۴

تصميم جديد درباره سوخت هواپيماها

کد خبر: ۲۰۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 07 December 2011
پس از جلسات متعدد كارشناسي، دولت درباره وضعيت بدهي شركت‌هاي هواپيمايي تصميم جديدي گرفته است كه براساس آن و بنا بر اعلام وزير راه و شهرسازي، شركتها200 تومان نقد و مابقي را نسيه پرداخت كنند.

مهندس علي نيكزاد در گفت و گو با ايسنا درباره وضعيت بخش حمل و نقل پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اظهار كرد: در بخش‌هاي ريلي، جاده‌اي، دريايي و هوايي با همكاري دست‌اندركاران يك مرحله قيمت‌ها افزايش يافت.

وي در ادامه با بيان اين‌كه روند همچنان ادامه دارد، گفت: در بخش جاده‌اي بايد از رانندگان تشكر كنيم كه در زمينه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها همكاري تنگاتنگي داشتند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به مشكلات بخش هوايي، تصريح كرد: اخيرا مباحثي در اين‌باره مطرح و جلساتي برگزار و درنهايت بنا شد پرداختي بنزين هواپيما به‌صورت نقد و نسيه باشد به اين‌صورت كه 200 تومان را نقدي و مابقي را نسيه پرداخت كنند.

به گزارش ايسنا، اوايل مهرماه سال گذشته قيمت بليت هواپيما 30 درصد افزايش يافت اما پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت سوخت از 100 به 400 تومان، شركت‌هاي هواپيمايي كشور در پرداخت هزينه‌هاي سوخت خود دچار مشكل شدند و پس از بررسي‌هاي بسيار، مجوز افزايش 14 درصدي قيمت در تيرماه سال جاري داده شد اما به دليل فاصله زماني بين افزايش قيمت سوخت و قيمت بليت شركت‌هاي هواپيمايي به شركت پخش فراورده‌هاي نفتي بدهكار شدند و حتي كار تا جايي پيش رفت كه شايع شد سوخت‌رساني به شركت‌هاي هواپيمايي بدهكار متوقف شده است.

بر اين اساس افزايش هزينه‌ي سوخت، هزينه هر نفر ساعت صندلي پروازي را 12 دلار افزايش داده و اين در حالي است كه اين ميزان افزايش نرخ بليت هواپيما فقط شش دلار را پوشش مي‌د‌اد بنابراين شركت‌هاي هواپيمايي با زيان انباشته روبرو شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به نظر من باید به هر نفز وفتی سوار هواپیما میشود یک کارت سوخت هم بدهند.
آهااان
پس علت سقوط هواپیماها، تموم کردن بنزین وسط راهه
صدبار گفتم به خلبان ها یک پیت و یه شلنگ بدین تا بتونن از بقیه هواپیماهای عبوری چند لیتر بنزین قرض بگیرن و خودشونو به یه جایی برسونن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی