بازدید 78602

سفارت مجازی «آمریکا» در «تهران» افتتاح شده است

وزارت خارجه آمریکا، رسما سفارت مجازی خود در تهران را افتتاح کرده است. از نزدیک دو ماه پیش، دو طرح در سطح دیپلماسی عمومی و دیپلماسی متعارف در ارتباط با ایران در دستور کار وزارتخانه‌های خارجه و دفاع ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۲ 07 December 2011
سرویس سیاست خارجی ـ وزارت خارجه آمریکا، رسما سفارت مجازی خود در تهران را افتتاح کرد.

به گزارش «تابناک»، افتتاح سفارت مجازی آمریکا در تهران به همراه ایجاد یک خط تلفن اضطرای بین مقامات ایران و آمریکا، مجموعه کارهایی بود که از نزدیک دو ماه پیش در دو سطح دیپلماسی عمومی و دیپلماسی متعارف در دستور کار وزارتخانه‌های خارجه و دفاع ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، در راستای انجام این برنامه نخست «دیوید پترائوس»، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، پیشنهاد برقراری یک خط تلفن اضطراری بین ایران و آمریکا، برای تماس رهبران دو کشور در شرایط اضطراری را داد؛ خط تلفنی که مشابه آن در زمان جنگ سرد بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق برقرار بود.

این خط ارتباطی در آن زمان به «تلفن سرخ» نامیده می‌شد و مهمترین رسالتش هم این بود که از وقوع جنگ هسته‌ای میان دو ابر قدرت یا اردوگاه شرق و غرب جلوگیری کند. این پیشنهاد آمریکایی‌ها که در سطح دیپلماسی متعارف دنبال می‌شد، با واکنش منفی ایران روبه‌رو و پس از بحث‌های اولیه درباره آن دست کم در عرصه رسانه‌ها به فراموشی سپرده شد.

اما گام دوم آمریکایی‌ها در این زمینه، ایجاد یک سفارتخانه مجازی در ایران بود. آمریکایی‌ها این کار را در راستای دیپلماسی عمومی و به عنوان ابزاری که در واقع آن را نفوذ بر مردم کشور‌های گوناگون می‌نامند، مطرح کردند. در دیپلماسی عمومی، اصل بر این است که بدون تحمل هزینه زیاد و یا انجام یک جنگ، ذهن و ارزش‌های مردم یک کشور در راستای مطلوبیت‌های مورد نظر خود سوق داده شود.

بنا بر این گزارش، عموما در این گونه دیپلماسی، نقاط قوت، جذابیت و مطلوبیت‌های یک کشور برجسته‌سازی می‌شود و اگر هم شدنی باشد، سعی بر برجسته‌سازی نقاط ضعف کشورهای دیگر هم می‌شود؛ این نوع دیپلماسی اگر با ظرافت و هنرمندی انجام شود، منافع بسیاری را عاید کشورهایی خواهد کرد که به دنبال انجام چنین دیپلماسی هستند.

با وجود این، تردیدی نیست که افتتاح سایت سفارت خانه مجازی آمریکا در تهران هرچند در قالب دیپلماسی عمومی هم مطرح شده باشد، به صورت ضمنی حاکی از تلاش آمریکاییان برای باز کردن دریچه‌ای به سوی بخش‌های رسمی حکومت در ایران نیز هست.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که از زمان اخراج دیپلمات‌های انگلیسی از ایران، آمریکایی‌ها تلاش‌هایی را برای بهبود با ایران آغاز کرده‌اند. رئیس حزب کارگر انگلیس هم در پارلمان این کشور گفته بود که نبود دیپلمات‌های انگلیسی در ایران به سود آمریکا خواهد بود؛ گو اینکه خود انگلیسی‌ها نیز از این که آمریکا با ایران رابطه ندارد، چندان ناراحت نیستند. به همین دلیل، از خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در مرزهای شرقی ایران به شدت استقبال کردند و با پوشش گسترده آن، کوشیدند اخبار مربوط به تصرف سفارت خود را از مرکز اخبار بیرون کنند.

بنا بر این گزارش، غربی‌ها عملا ناامیدی خود را از تقابل سی ساله با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند و اینک در پی آزمودن راه هایی برای ارتباط با آنند.

اکنون این پرسش مطرح است که آیا متولیان امر برای تدبیر درست این امر در راستای منافع مردم و آرمان‌های انقلاب آماده‌اند و بنا بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای آن برنامه روشن دارند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶۰
انگلیس و دیگر کشور های دنباله رو آمریکا هم باید به فکر سفارت مجازی در فاصله 100 میلیون سال نوری باشند.
پناه ميبريم به خداازدست مزدوران داخلي!همين وبس!!!
سلام گرگ بی طمع نیست!!!
سفارت "مجازستان"؟
چرا اين گونه دردهر مجازي
كني بااين اداهابچه بازي؟!
با سلام

این پراگراف آخریتون بدجوری مشکوک میزنه چیه نکنه فکر کردین اونا از فکر براندازی و سقوط نظام خارج شدن و شما هم یه دفعه ذوق زده شدین که آخ جون وقت برقراری رابطه و .... بعد هم برای اینکه کسی متوجه ذوق زدگیتون نشه خیلی پر طمطراق نوشتین سه اصل عزت حکمت و مصلحت. البته این نوشته را فقط جهت اطلاع گردانندگان سایت نوشتم وامیدی به درج اون ندارم تا حالا شاید بیشتر از سی مورد نظراتمو نوشتم اما درج نکردین. ضمنا این نام من یه نام خیالی نیست مود نام روستایی در 35 کیلومتری جنوب شرق بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است
اين سفارت مجازي توش هيچي نبود ..فقط چند صفحه فارسي كه ترجمه قوانين ويزاي امريكاست رو توش گذاشتن ..به نظر يه مانور تبليغاتي مياد تا سفارت
نا اميدي امريكا از تحريم يك پيروزي بزرگ براي ملت ايران است ولي درجهان امروزي, كشورهادر صورت خصومت نيز بايد به خاطر منافع خويش به نوعي درارتباط باشندولازم است با رصد و كنترل حركات دشمن برگ برنده اين جبهه جديد شد . 
یعنی چه؟
پس آدرس سایتشون چیه؟
جاسوسخانه و فتنه خانه جدید!
سیم تلفن شون رو پاره کنین.
از کی تا حالا این مصلحت "اصل" شده؟
از در می اندازیشون بیرون از پنجره وارد می شند.
صد رحمت به سنگ پای قزوین !!!
دوستی با مردم دانا نکوست
دشمن دانا به از نادان دوست

دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت می زند نادان دوست
خیر خبر شما درست نیست . شما به گونه ای خبر را منعکس کردید که پنداری در راستای روابط دیپلماتیک این کار صورت گرفته است . باید بگویم در ابتدا امریکا هدف خود از راه اندازی نرم افزار سفارت مجازی هماهنگی با عوامل داخلی خود در ایران عنوان کرد و اط رفی با اقدام دانشجویان در بر هم زدن سفارت لانه شیطان انگلیس و کاهش رابطه و بی صاحب شدن عوامل داخلی راه اندازی اسن سایت مجازی برای ارتباط بیشتر شدت گرفت . لذا این سفارت مجازی بیشتر در راستای هماهنگ کردن مخالفین نظام در راستای مجلس نهم است ولاغیر .
میشه این خبرراواضح تر بیان بفرمایید.وقتی ماکشوری مثل سوئیس راکدخدای خودمان برای ارتباط باآمریکامی کنیم وسوئیس هم هرازچندگاهی کاری علیه ایران انجام می دهد،چراسفارت خانه آمریکارامستقیمادرتهران راه اندازی نکنیم؟تازه هروقتی هم لازم شدخودمان تعطیلش می کنیم
انشالله که مردم ایران درهرصورتی درکنارمسئولین خودهوشیارانه تحرکات طرفهای مقابل ایران ررازیرنظردارد
اونوقت ما هم به صورت مجازی میریزیم و این لانه جاسوسی مجازی را هم تسخیر می کنیم
فقط فیلتر میکنیم والسلام
بحمدالله ایران ثابت کرده نیازی به اینها ندارد
نيومده فيلتر شد که!
چرا فیلتر شده است؟
فیلتره بابا!
درس تاريخ پره از اينجور مسائل!
روس جاي انگليس را گرفت...
انگليس جاي عثماني را گرفت ...
آمريكا جاي ...
ظاهرا ايران هنوز در نظر بعضی مستعمره است!!
از چینی ها یاد نمیگیریم از روسها یاد نمیگیریم از ژاپنیها یاد نمیگیریم از ویتنامیها یاد نمیگیریم ،از امام حسین و امام علی که باید یاد بگیریم ؟؟؟ نه ؟؟؟ آدم با دشمنش هم باید حرف بزنه.
مهمانپرست: تاسیس سفارت مجازی در ایران اعتراف امریکا به اشتباه بزرگ قطع روابط است
پـَـَـ نــه پـَـَــ از روی بیکاری سفارت خانه مجازی زدند!
بابا ما دهاتى ها كه صد تا شهرى رو مى ذاريم سر كار مونديم اين آمريكايى شهرى انديا دهاتى -به نظر شما اينا كى هستند؟ به نظر من كه دهاتى هستند.:-D
مرگ بر امریکا!!!!!!!!!!!
اگه ارتباط تلفنی برقرار بشه . کی پول قبض تلفن میده؟
آقايون خواهش مي كنم كمي عاقلانه اضهارنظر كنيد !
حتم دارم هيچ كدوم از مقاماتي كه اينگونه اظهار نظر مي كنند (براي مصارف داخلي)تا به حال اين ساي رو نديده اند .
الان سيت جلوي من قرار دارد ، هيچ چيزي كه به قول آقايان ناشي از جنگ نرم و امثالهم باشه توش پيدا نمي شه .
فقط يك سري از اطلاعات كنسولي (چگونگي اخذ ويزا و ...)كه در گذشته بعضي از هموطنان در وبلاگهاي خود قرار مي دادند اينجا منتشر شده است !
آيا اين تهديدي براي ما محسوب مي شود ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی