بازدید 5633

15 کشور اروپایی در سرازیری اعتبار

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز درعین حال اعلام کرد تصمیم این موسسه درباره کاهش رتبه اعتباری کشورها، به نتایج اجلاس اروپا که قرار است روز جمعه در بروکسل برگزار شود، بستگی دارد.
کد خبر: ۲۰۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶ 06 December 2011
موسسه اعتبار سنجی "استاندارد اند پورز" از احتمال کاهش رتبه اعتباری تقریبا تمامی کشورهای منطقه یورو از جمله فرانسه و آلمان به عنوان موتورهای اقتصادی این منطقه،، خبر داده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از لس آنجلس تایمز، استاندارد اند پورز روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۵ کشور در منطقه یورو را به دلیل آن‌چه که این موسسه از آن به عنوان افزایش تنش‎های نظام‎مند در منطقه یورو یاد کرده، در فهرست ملاحظات منفی اعتباری خود قرار داده است.

استاندارد اند پورز اعلام کرد: " فشار درمنطقه یورو به حدی افزایش یافته است که این امر بر منطقه پولی یورو، تاثیر مخربی دارد.

قبرس و یونان دو کشوری هستند که موسسه استاندارد اند پورز، آن‌ها را از فهرست اعتباری منفی خود مستثنی کرده است.

قبرس به دلیل آن‎که شرایط اقتصادی‌اش در حال بازنگری است و یونان نیز به دلیل آن‌که سطح اعتباری‌اش بسیار پایین‌تر از رتبه بندی منفی این موسسه است، از فهرست آن حذف شده‌اند.

این موسسه همچنین از احتمال کاهش رتبه اعتباری فرانسه، آلمان، فنلاند، اتریش، لوکزامبورگ و هلند خبر داده است. کشورهای یاد شده در حال حاضر با داشتن رتبه AAA ، از بالاترین کیفیت اعتباری برخوردار هستند.

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز درعین حال اعلام کرد تصمیم این موسسه درباره کاهش رتبه اعتباری کشورها، به نتایج اجلاس اروپا که قرار است روز جمعه در بروکسل برگزار شود، بستگی دارد.

نتایج اجلاس اتحادیه اروپا نقش تعیین کننده‌ای در وضعیت اقتصادی اروپا ایفا خواهد کرد.

این اجلاس درپی یک سری تدابیر دیرهنگام که رهبران اتحادیه اروپا سرانجام پس از دو سال ناکامی در مهار بحران اقتصادی اروپا اتخاذ کردند، برگزار می‌شود.

دامنه بحران مالی اروپا که یونان ،ایرلند و پرتغال را فراگرفته بود اکنون به ایتالیا و اسپانیا نیز کشیده شده است.

این درحالی است که بحران بدهی اروپا اکنون اقتصاد کل جهان را تهدید می‌کند.

هشدار موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز در حالی مطرح می‌شود که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه، تغییراتی را در پیمان اتحادیه اروپا با هدف مهار بحران مالی در این منطقه خواستار شده‌اند.

مطابق با این درخواست، اگر کسری بودجه ۱۷ کشوری که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند بیش از سه درصد رشد خالص داخلی آن‌ها باشد مشمول مجازات خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی