بازدید 8514

موافقت مشروط سوریه با طرح اتحاديه عرب

کد خبر: ۲۰۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸ 05 December 2011
وزارت امور خارجه سوريه در پاسخ به طرح اتحاديه عرب مبني بر اعزام ناظران كشورهاي عرب به سوريه اعلام كرد كه به شرط لغو تحريم‌هاي اتحاديه عرب امكان امضاي اين طرح در دمشق وجود دارد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي سوريه نيوز، جهاد المقدسي، سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه سوريه به شكلي مثبت به طرح اتحاديه عرب مبني بر اعزام ناظران بين‌المللي به دمشق پاسخ داده و انتظار داريم كه به زودي اين طرح امضا شود.

وي در ادامه افزود: ما موضوع را با الجزاير درميان گذاشتيم و توپ هم اكنون در زمين اتحاديه عرب است.

سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه با ابراز اميدواري از اين كه تبليغات رسانه‌اي عليه سوريه كم شود، گفت: پاسخ‌هاي دمشق به اتحاديه عرب يكشنبه شب ارسال شده و نتيجه اين امر به اتحاديه عرب بستگي دارد.

وي در ادامه عنوان داشت كه حل و فصل وضعيت كنوني يك مساله كاملا داخلي است و ما اصرار داريم كه اين مساله در چارچوب كشورهاي عربي محقق شود.

المقدسي با تاكيد بر ادامه روند اصلاحات پيشنهاد شده از سوي مقامات سوري گفت: امكان اينكه توافقنامه در دمشق امضا شود زياد است ولي بايد تحريم ها عليه سوريه لغو شود.

اتحاديه عرب پيشتر به سوريه تا پايان روز شنبه فرصت داده بود تا طرح اين اتحاديه را مبني بر اعزام 500 ناظر از كشورهاي اين اتحاديه امضا كند و نبيل العربي، دبيركل اين اتحاديه نيز اعلام كرده بود كه دمشق دو يا سه روز فرصت خواسته تا به اين طرح پاسخ دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی