بازدید 7669

اعمال محدوديت در آذربايجان براي محرم

کد خبر: ۲۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۴ 03 December 2011
با آغاز ماه محرم، اداره مسلمانان قفقاز با صدور بيانيه‌اي به روحانيون و دينداران توصيه كرد كه مراسم سوگواري ماه محرم را به نحو احسن و با نظم و انضباط در مساجد و مراكز ديني جمهوري آذربايجان برگزار كنند.

به گزارش ايسنا در همين حال فرماندار جديد شهر گنجه با صدور اطلاعيه‌اي به دينداران اين شهر درباره برگزاري هر نوع آيين عزاداري در سطح خيابان‌هاي شهر هشدار داد.

با وجود اين‌كه جمهوري آذربايجان از لحاظ جمعيت دومين كشور شيعي جهان محسوب مي‌شود ولي روزهاي عاشورا و تاسوعا در اين كشور تعطيل رسمي اعلام نشده است و واقف اسداف ـ رييس پليس شهر باكو ـ نيز هرگونه اقدام مربوط به آذين شهر، سمبل‌هاي عزاي ماه محرم و نيز نصب نوشته‌هاي تبليغاتي در رابطه با ماه محرم بر روي خودروها را غيرقانوني اعلام كرده است. پليس گنجه نيز در همين راستا با حمله به مسجد قازاخ لار، پرچم‌هاي نمادين عاشورا و محرم، زنجيرها و لباس‌هاي ويژه آيين عزاداري ماه محرم را مصادره و ضبط كرد.

هم‌زمان با آغاز محرم نيز حاج محسن نوروزاف ـ عضو شوراي ريش‌سفيدان شهر بلبوله جمهوري آذربايجان و امام جماعت يكي از مساجد اين شهر ـ به اتهام پرداخت نكردن ماليات از سوي وزارت امنيت داخلي دستگير و به 2 سال حبس محكوم شده است.

در سال‌هاي اخير روند سياست تعرض به ساحت اعتقادات مذهبي در جمهوري آذربايجان كرد آشكارتري يافته است. موضوعاتي چون ممنوعيت حجاب در مدارس متوسطه، دستگيري و حبس رهبران حزب اسلام جمهوري آذربايجان، ممنوعيت برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم‌الحرام در سطح شهر، محدوديت پخش اذان و ... در راستاي سياست مذكور است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی