بازدید 3684

اخاذی 18 ميليونی با هك كردن فيس‌بوك

کد خبر: ۲۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴ 30 November 2011
جوان هكر با دستيابي به عكس‌هاي زن جواني دست به اخاذي 18 ميليون توماني زد.

سردار «سجاديان» فرمانده انتظامي استان فارس دراين‌باره گفت: اين هكر اينترنتي با دستيابي به رمز ورود صفحه فيس‌بوك يكي از شهروندان پس از مونتاژ عكس‌هاي شخصي اعضاي خانواده وي، اقدام به انتشار اين عكس‌ها از طريق شبكه فيس‌بوك مي‌كرد.

وي ادامه داد: اين هكر با استفاده از صفحه‌اي در شبكه فيس‌بوك عكس‌هاي مونتاژ شده همسر شاكي را منتشر و سپس شروع به اخاذي كرده بود. سردار «سجاديان» تصريح كرد: فعاليت‌هاي اين فرد موجب از هم پاشيدگي كانون خانواده و فرار همسر شاكي به خارج از كشور شد اما اين هكر همچنان به اقدامات خود در تهديد، اعمال فشار و اخاذي از اين خانواده ادامه مي‌داد.

فرمانده انتظامي استان فارس ادامه داد: كارشناسان پليس فتا با بررسي صفحات مورد ادعاي شاكي پرونده جعلي بودن عكس‌ها را تاييد كردند و در تحقيقات بعدي مشخص شد متهم پرونده با دستيابي به رمز عبور صفحه فيس‌بوك متعلق به همسر شاكي و دوستان وي در اين صفحه، اقدام به ارسال پيام براي آنها مي‌كند.

وي تصريح كرد: با توجه به بررسي‌هاي فني كارشناسان پليس فتا، رمز ورود يكي از صفحات متعلق به اين اخاذ اينترنتي به دست آمد و با شناسايي افرادي كه با متهم در ارتباط بودند، اقدامات اطلاعاتي لازم انجام و متهم شناسايي شد. سردار «سجاديان» افزود: با شناسايي محل زندگي متهم و با هماهنگي مقام قضايي عمليات دستگيري او كليد خورد و وي در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

منبع: شرق
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل