بازدید 13586

حذف مقطع «اول راهنمايي» از مهر 91

اول مهرماه سال تحصيلي آينده ششم ابتدايي در ساختار نظام تعيلم و تربيت مستقر مي‌شود. بنابراين دانش‌آموزان پنجم ابتدايي وارد ششم ابتدايي شده و مقطع اول راهنمايي تنها براي همان‌سال حذف مي‌شود.
کد خبر: ۲۰۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲ 29 November 2011
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش ايسنا درباره زمان اجراي بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته، گفت: بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي از دي ماه از سوي بيمه ايران اجرايي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي‌بايايي روز سه‌شنبه در حاشيه ششمين همايش تجليل از مولفان و رونمايي از كتاب‌هاي درسي رسانه‌هاي آموزشي، گفت: در جلسه هفته گذشته كه با وزارت رفاه و بيمه مركزي داشتيم، دو كار به زودي در اين بخش انجام مي‌شود كه تبديل برش‌كارت معلمان شاغل به كارت هوشمند يكي از اين اقدامات است.

وي افزود: با توجه به برخي مشكلاتي كه براي اجراي بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي وجود داشت، توافق سه‌جانبه‌اي بين وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و بيمه مركزي منعقد و مقرر شد بيمه ايران خدمات بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته را بر عهده بگيرد.

به گفته حاجي‌بابايي، در اين جلسه تمامي نرخ‌هاي خدمات بيمه طلايي فرهنگيان مشخص شد و به امضاي نهايي رسيد. براين اساس مقرر شد از دي ماه امسال خدمات بيمه طلايي به فرهنگيان بازنشسته ارائه شود.

 حذف مقطع «اول راهنمايي» از مهر 91

حاجي‌ بابايي همچنين درباره استقرار «نظام 3 ـ 3 ـ6 » از سال آينده تحصيلي، گفت: اول مهرماه سال تحصيلي آينده ششم ابتدايي در ساختار نظام تعيلم و تربيت مستقر مي‌شود. بنابراين دانش‌آموزان پنجم ابتدايي وارد ششم ابتدايي شده و مقطع اول راهنمايي تنها براي همان‌سال حذف مي‌شود. به طوري كه سال آينده نظام آموزشي كشور 6 ـ 6 خواهد شد.‌ اما در دوره متوسطه پنج سال طول مي‌كشد تا جابجايي‌ها انجام شود بنابراين پس از استقرار اين نظام جديد يك سال دوم راهنمايي، يك سال سوم راهنمايي، اول دبيرستان،‌دوم و سوم و در نهايت پيش‌دانشگاهي حذف خواهد شد.

حاجي‌بابايي تاكيد كرد: خانواده‌ها هيچ‌گونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند، چرا كه آموزش و پرورش 750 ستاد را در سراسر كشور راه‌اندازي كرده است تا مشكلي در خصوص نحوه اجراي اين ساختار ايجاد نشود.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي‌شود 30 هزار بازنشسته فرهنگي طي هشت ‌ماهه گذشته به علت عدم صدور حكم حقوق خود را دريافت نكرده‌اند، گفت: خبري بيان شد كه 30 هزار معلم بازنشسته هشت ماه حقوق خود را دريافت نكرده‌اند و در دنيا نيز به اين موضوع بسيار پرداخته شد و صحنه‌هايي را ديدم. شايد اين موضوع از روي دلسوزي عنوان شده باشد اما چند نكته را بايد عنوان كنم.

وي ادامه داد: امسال 12 هزار و 360 نفر بازنشسته داريم، ضمن آنكه از اين تعداد حدود 11 هزارنفر در مهرماه بازنشسته شده‌اند. اين در حاليست كه خبر فوق در آبان‌ماه منتشر شده و چنانچه اين بازنشسته‌ها حقوقي دريافت نكرده باشند تنها مربوط به يك ماه است.

وزير آموزش و پرورش همچنين بيان كرد: از 12 هزار بازنشسته فرهنگي سه هزار نفر رتبه عالي دارند و 9هزار نفر ندارند و كساني هم كه داراي رتبه هستند بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري است و رييس‌جمهور دستورات لازم را صادر كرده است. بحثي كه وجود داشت اين بود كه نماينده معاونت منابع نيروي انساني رياست جمهوري آن را امضاء نكرده بود كه مقرر شد اين موضوع برطرف شود.

حاجي‌بابايي گفت: نكته بعدي در پاسخ به اين ابهام اين است كه در اين خبر 80 هزار تومان حق رتبه عالي عنوان شده بود در حاليكه رتبه عالي 35 هزار تومان است لذا در اين خبر منتشر شده هشت تكذبيه وجود داشت ضمن آنكه در اكثر استان‌هاي كشور حقوق مهرماه پرداخت شده و تنها در دو يا سه استان اين موضوع مطرح است.

وي ادامه داد: اگر اين موضوع به دقت بررسي شود 30 هزار نفري كه در اين خبر اعلام شده بود به كمتر از يك‌هزار نفر مي‌رسد كه اين موضوع در دست بررسي است و هيچگونه مشكلي در اين رابطه وجود ندارد.

فرهنگي بلاتكليف نخواهيم داشت

وزير آموزش و پرورش درباره استخدام پنج هزار مربي بهداشت در اين وزارتخانه نيز اظهار كرد: از 60 هزار حق‌التدريسي كه بر اساس قانون در آموزش و پرورش استخدام مي‌شوند، پنج هزار نفر مربوط به مربيان بهداشت بود كه بايد تبديل وضعيت شوند و امسال در اين تبديل وضعيتي كه صورت گرفت حدود 17 هزار نفر تعيين تكليف شدند به طوري كه تعداد مربيان بهداشت از سه هزارنفر به 13هزارنفر افزايش يافت.

وي گفت: در آزمون استخدامي كه اخيرا آموزش و پرورش برگزار كرد يك رشته مربوط به بهداشت بوده كه تعدادي نيز از اين طريق وارد آموزش و پرورش شدند، لذا مشكلي در اين بخش نداريم و آنچه را كه مجلس مشخص كرده قول مي‌دهيم كه تعداد نيروهايي كه در اين بخش جذب مي‌شوند بيش از پنج هزار مربي بهداشت باشد.

حاجي‌بابايي درباره زمان استخدام 20 هزار حق‌التدريسي باقيمانده از قانون سال 88 نيز گفت: درباره بحث جذب نيرو جلوتر از قانون هستيم، با اينكه قانون مدت پنج‌ساله را براي جذب 60 هزار نيرو مشخص كرده بود تاكنون 43هزارنفر را استخدام كرده‌ايم كه معادل دوسوم اين تعداد است و تنها 17 هزار نفر باقي مانده است كه در تلاش هستيم تا به زودي افراد باقيمانده نيز استخدام شوند.

وزير آموزش و پرورش همچنين از حل مشكل استخدام دانشجويان تربيت معلم خبر داد و گفت: در جلسه دولت استخدام 3900 نفر از دانشجويان معلم زن و همچنين مردي كه مشكل سربازي ندارند، در برنامه مشخص و مقرر شد تا اين دانشجويان معلم در دي ماه به ادارات كل استان‌ها مراجعه كنند تا پس از طي مراحل گزينش كارهاي استخدامي آنها انجام شود.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: پس از اينكه برنامه استخدامي آموزش و پرورش به پايان رسيد يك‌ نفر در اين وزارتخانه بلاتكليف نخواهد ماند، لذا چنانچه در حال حاضر كسي وجود دارد كه فكر مي‌كند مطابق قانون حق وي گرفته نشده بايد مراجعه كند تا همان لحظه مشكلش مورد بررسي و پيگيري قرار ‌گيرد. به نحوي كه مشكل برخي افرادي كه به صورت پيامكي ارسال مي‌كنند، حل مي‌شود.

 هيچ‌نوع اجباري براي دريافت وجه از خانواده‌ها جهت هوشمندسازي مدارس وجود ندارد

وي درباره نحوه هوشمندسازي مدارس كشور نيز گفت: براي اين منظور سه روش را براي هوشمندسازي مدارس اعلام كرديم كه كمك دوميليارد توماني وزارتخانه براي اين امر يكي از اين راهكارهاست كه در هفته جاري 500 ميليون به حساب استان‌ها واريز كرده‌ايم. يكي از راه‌ها مصوبه دولت است كه در اختيار استان‌ها قرار گرفته كه بر اساس آن دستگاه‌هاي دولتي مشمول موظف شدند هر كدام يك مدرسه را هوشمند كنند و مورد بعدي اين است كه در شهرها و روستاهاي بزرگ سازمان نوسازي مدارس هر مدرسه جديدالتاسيسي را كه بخواهد احداث كند بايد هوشمندسازي كرده و تحويل دهد .

حاجي‌بابايي گفت: بر اين اساس هيچ‌نوع اجباري براي دريافت وجه از خانواده‌ها جهت هوشمندسازي مدارس وجود ندارد و چنانچه كساني بخواهند به اين امر كمك كنند، كمك آنها بايد كاملا داوطلبانه باشد.

وزير آموزش و پرورش گفت: مدارس حق دريافت هيچ‌گونه كمك اجباري را براي پرداخت هزينه‌هاي انرژي از جمله آب‌، برق، گاز و تلفن را ندارند بر اساس مصوبه دولت كه به مدارس ابلاغ شده 50 درصد از هزينه انرژي،‌آب، برق و گاز از اول فروردين‌ماه به صورت يارانه پرداخت مي‌شود. لذا نبايد مدرسه اعلام كند كه پول پرداخت قبوض را ندارد و بايد براي اين كار به اداره كل آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
بس است به خدا هم مردم و هم مديران مدارس از بس كه نظام آموزشي دستخوض تغيير شده است سر در گم مي باشم. قوانين بسيار عجيب و غريبي هم اكنون در اين حوزه وضع شده است. چند روز پيش براي ثبت نام پسرم در سال دوم رشته كامپيوتر اقدام كردم. ايشان بدون اينكه سال دوم را قبول شده باشد به سوم رياضي رفته بود و مشكلات فراواني داشت. اما در كمال تعجب بخشنامه اي به ما ارائه شد كه چون ايشان دوم دبيرستان را قبول نشده است نمي تواند در دوم هنرستان بنشيند ولي اگر قبول شده بود اين كار بلامانع بود. مسخره تر از اين قانون كجا ديده شده كه كسي كه دوم را قبول نشده نتواند دوباره در كلاس دوم بنشيند اما كسي كه قبول شده باشد اين اجازه را داشته باشد. به خدا اين همه با بچه هاي معصوم و سرنوشت آنها بازي نكنيد. همين نظام سالي واحدي اينقدر مسخره است كه هيچ دانش آموزي رغبت به درس خواندنندارد چون در اين نظام مردودي بعني ندارد و چه بخواني و چه نخواني به كلاس بالاتر راه پيدا مي كني تا در سال چهارم دبيرستان از دبيرستان اخراج شوي و با استفاده از پرداخت پول بتواني ديپلم بگيري.
مااصلا نگران نیستیم!مادیگه به موش ازمایشگاهی شدن خودمون وبچه هامون عادت کردیم
«اول راهنمايي» مقطع نيست مجيد جان، پايه است
نيازي به 5 سال نيست اگه عناوين كلاسهاي باقيمانده اصلاح شود هيچ مشكلي پيش نخواهد آمد محتوا طبعا خيلي تغيير نخواهد كرد يعني دانش آموز كه ميخواهد كلاس سوم راهنمايي ثبت نام كند كلاس هشتم ثبت نام ميشود و هيچ اتفاقي نخواهد افتاد
شما هم با این کاراتون حالا فکر کردین اسم یه مقطعی عوض بشه چه اتفاقی می افته
بهتر است مقطع ابتدایی همین پنج سال بماند.
چون ماندن ماندن بیشتر از پنج سال در این مقطع هم از لحاظ رفتاری و هم از لحاظ رشد و بلوغ فکری تاثیر سویی دارد
1- از لحاظ رفتاری فاصله سنی اول و ششم خیلی زیاد است و در بچه های سن بالا افراد شر برای کوچکترها مزاحمت ایجاد می کنند
2- خیلی از دانش آموزان با استعداد دیگر محیط دبستان و دانش دبستانی برای آنها جذابیتی ندارد و احتیاج به معلمهای توانمندتر دارند.
این طرح هم نتایج سوئی بدتر از سالی واحدی دارد.
اگه 2-5-3 یا 2-4-4 یا 1-3-2-4 یا 3-3-4 باشه بهتر و هجومی تر نیست؟!!!آخه 3-3-6 یا 6-6 خیلی دفاعیه!!!
ای کاش بجای این تغییرات یک تحولی در نحوه آموزش به وجود می آمد تا بعد از هفت سال خواندن زبان حداقل بتوانیم مکالمات ساده بطور صحیح و بدون رفتن به کلاسهای بیرونی داشته باشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار