بازدید 2608
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

هدف‌از ناامن‌کردن‌سوریه شکستن‌خط‌مقاومت‌است

کد خبر: ۲۰۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰ 25 November 2011
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دلایل عمده نظامی شدن تحولات سوریه را فشارهای غرب و آمریکا در پوشش اتحادیه عرب و ترکیه دانست و تاکید کرد: منشا این اتفاقات هم بیرون از منطقه و متوجه آمریکا، اسرائیل و متحدان غربی آمریکا است، متاسفانه اتحادیه عرب و برخی کشورهای منطقه نیز با این سیاست‌های غرب همراه شده‌اند و بدون در نظر گرفتن عواقب حضور این کشور‌ها در منطقه به سوریه فشار می‌آورند.

 «عوض حیدرپور» در گفت‌و‌گو با «فردا» در تحلیل تحولات سوریه، سوریه را خط مقدم مقاومت اسلامی در دفاع از فلسطین دانست و گفت: جهان استکبار و دنیای غرب از مدت‌ها قبل به دنبال آن هستند از یک سو این خط مقاومت را در هم بکوبند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی و پشتیبان اصلی مقاومت فلسطین، لبنان وسوریه را نیز در تنگنا و مضیقه قرار دهند.

نماینده شهرضا در مجلس با بیان اینکه مردم این کشور عمدتا هوادار وضعیت فعلی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستند، گفت: آنچه از تحولات سوریه برداشت می‌شود این است که مردم این کشور پشتیبان بشار اسد و دولت او هستند، خود اسد نیز اعلام کرده که حاضر است طی چند ماه آینده انتخاباتی را برگزار کند و چنانچه کس دیگری به ریاست جمهوری انتخاب شد قدرت را تحویل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: علی رغم این سخنان اسد، متاسفانه تحولات سوریه وارد فاز نظامی شده است و این موضوع تا حدودی پیش بینی آینده تحولات این کشور را سخت‌تر می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از دلایل عمده نظامی شدن تحولات سوریه را فشارهای غرب و آمریکا در پوشش اتحادیه عرب و ترکیه دانست و تاکید کرد: مردم سوریه عمدتا هوادار و هواخواه وضعیت فعلی هستند و فاز نظامی  را دخالت‌های بیگانه دامن زده است، اگر سلاحی هم وارد این کشور می‌شود از ناحیه عراق و ترکیه صورت است و مردم این کشور خود نقشی در این موضوع ندارد.

حیدرپور تاکید کرد: منشا این اتفاقات هم بیرون از منطقه و متوجه آمریکا، اسرائیل و متحدان غربی آمریکا است، متاسفانه اتحادیه عرب و برخی کشورهای منطقه نیز با این سیاست‌های غرب همراه شده‌اند و بدون در نظر گرفتن عواقب حضور این کشور‌ها در منطقه به سوریه فشار می‌آورند.

وی خاطرنشان ساخت: هرچند تجربه سی و چند ساله ما نشان می‌دهد که این فشار‌ها تاثیری در مقاومت و دفاع فلسطین اشغالی نداشته است اما با توجه به ورود تحولات سوریه به فاز نظامی باید منتظر ماند و دید دولت سوریه چگونه با این معضل مقابله خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار