بازدید 3303

ترکیه چرا با این شتاب در مورد سوریه فعالیت می‌کند؟

کد خبر: ۲۰۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰ 25 November 2011
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت که در جریان سفر به ترکیه و دیدار با مقامات عالی‌رتبه این کشور اعلام کردم که ایران متعجب است که ترکیه چرا با این شتاب در مورد سوریه فعالیت می‌کند،فعالیتی که به نفع ترکیه،منطقه و تأمین امنیت خاورمیانه نیست.

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر هیئت عالیرتبه پارلمانی کشورمان به ترکیه و دیدار با مقامات عالی‌رتبه این کشور، به فارس گفت:درجریان این سفر درمورد تحولات منطقه به خصوص تحولات سوریه هم با مقامات ترک بحث و گفت‌وگو شد.
 
وی در این باره افزود:استدل ما این بود که سوریه کشوری است که سالها در کنار مقاومت برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی در خط مقدم قرار دارد و از حماس،مقاومت اسلامی و حزب‌الله حمایت می‌کند؛ لذا رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال این هستند که سوریه را به عنوان خط مقدم مقاومت با مشکل داخلی مواجه کرده و نظام سیاسی این کشور را تغییر دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت:درمذاکرات با سران ترکیه به خصوص وزیر امور خارجه و رئیس جمهور این کشور صراحتاً اعلام کردم که مقدار زیادی سلاح و تروریست از سوی برخی کشورها در سوریه حضور دارند و در این کشور اقدام به خرابکاری می‌کنند.
 
"همچنین در این دیدارها گفتم که ماهیت تحولات سوریه با مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین متفاوت است چرا که در این کشورها یک حاکمیت همراه با رژیم صهیونیستی و آمریکا حکومت می‌کد اما در سوریه دقیقاً مسئله متفاوت است و مردم سوریه نیز قویاً از نظام خود دفاع می‌کنند."

بروجردی در ادامه این گفت‌وگو که به تشریح جزئیات سفر خود به ترکیه و دیدار با رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور این کشور اختصاص داشت، ادامه داد: در این دیدارها اعلام کردم که ایران متعجب است که ترکیه چرا با این شتاب در مورد سوریه فعالیت می‌کند، فعالیتی که به نفع ترکیه، منطقه و تأمین امنیت خاورمیانه نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مذاکرات گفتم که تهدید سوریه به جایی نمی‌رسد چرا که اکثریت مردم این کشور به جد مخالفت تکرار حوادث لیبی در کشور خود هستند؛ کشورهای غربی هم برای تأمین منافع خود در کمین سوریه نشسته‌اند چرا که آنچه که موجب اشغال لیبی شد نفت این کشور بود اما سوریه و ملت این کشور اجازه تعرض کشوری به کشورشان را نمی‌‌دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت:دولتمردان ترک نسبت به تحولات منطقه ابراز نگرانی می‌کردند اما ما در مورد سوریه به آنها پیشنهاد کردیم که بهترین راه حل مشکل، کمک به سوریه برای انجام اصلاحات است که این اصلاحات می‌تواند موجب کاهش بحران منطقه‌ای شده و نتیجه آن اطمینان از آینده منطقه به لحاظ تأمین امنیت پایدار خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی