بازدید 17963
باز هم پیشگامی پادشاهی انگلیس در اعمال فشار به ایران:

تحریم یکجانبه بانک مرکزی ایران توسط انگلیس

وزیر دارایی انگلیس، از اعمال تحریم‌های مالی تازه علیه ایران خبر داد. «الجزیره» گزارش داده است که توقف همکاری انگلیس با مؤسسه‌های مالی ایران، شامل بانک مرکزی این کشور نیز می‌شود. اعمال تحریم بانک مرکزی ایران از سوی انگلیس، در حالی است که مبادلات مالی ایران و انگلیس به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده بود و این تحریم تازه تأثیر چندانی نخواهد شد؛ افزون بر اینکه انگلیس در اعمال این تحریم‌ها، همراهی اروپا را نیز با خود ندارد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۵ 22 November 2011
سرویس سیاست خارجی ـ در حالی که در ماه گذشته ، «تابناک» در گزارشی با نام: انگلیس نخستین و تنها حامی تجاوز نظامی به ایران، پیشگامی این کشور در اعمال فشار به ایران را به مقامات گوشزد کرده بود تا مقامات کشورمان با تدابیر مناسب، اقداماتی درخور در این زمینه انجام دهند، امروز خبر رسید که «جورج آزبورن»، وزیر دارایی انگلیس، از اعمال تحریم‌های مالی تازه علیه ایران خبر داه است.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «الجزیره» گزارش داده است که توقف همکاری انگلیس با مؤسسه‌های مالی ایران، شامل بانک مرکزی این کشور نیز می‌شود؛ این نخستین بار است که بریتانیا، تبادلات مالی با یک کشور را کامل قطع می‌کند.

نکته قابل توجه درباره تحریم‌های بانکی تازه انگلیس علیه ایران، این است که لندن این کار را این بار با هماهنگی واشنگتن انجام داده و نه در قالب همکاری با اتحادیه اروپا. گویا، دست‌کم تاکنون کشورهای دیگر اتحادیه اروپا، همچون آلمان و فرانسه، هنوز درباره گسترش تحریم‌ها به همه بانک‌های ایران، از جمله بانک مرکزی متقاعد نشده‌اند!

نکته دیگر آنکه روابط بانکی و مالی انگلیس و ایران پیش از تحریم‌های امروز و به دلیل تحریم‌های گذشته، به پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده بود؛ بنابراین، حرکت امروز وزارت دارایی انگلیس، چندان کار تأثیرگذاری نیست، ولی مشکل آن است که مصوبه امروز شامل روابط بانکی قراردادهای جاری هم که پیش از این بسته شده، می‌شود و همین ارتباط محدود مالی را هم از میان خواهد برد.

یکی از سخنگویان دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در این باره گفته است: درباره اعمال تحریم‌های مالی جدید علیه ایران، هماهنگ‌هایی با آمریکا و کانادا خواهیم داشت. ما می‌خواهیم با دیگر کشورهای اروپایی هم در این باره صحبت کنیم.
 
«هنری اسمیت»، متخصص امور خاورمیانه بر این باور است، این کار بریتانیا به سیستم مالی ایران آسیب چندانی نمی‌زند.

اسمیت می‌افزاید: تصمیم لندن تا زمانی که هند و چین و دیگر کشورها به همکاری مالی با ایران ادامه دهند، کارایی محدودی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی