بازدید 6669
وعده لاریجانی برای منتفی شدن یک قانون؛

مصوبه حقوق مدیران سیاسی اصلاح می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه حقوق مدیران سیاسی، مربوط به مجالس گذشته بوده است، گفت: در نظر داریم که مصوبه مجالس پیشین درباره حقوق مدیران سیاسی را اصلاح کنیم تا موضوع کامل منتفی شود.
کد خبر: ۲۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵ 20 November 2011
سرویس مجلس ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه حقوق مدیران سیاسی مربوط به مجالس گذشته بوده است، گفت: در نظر داریم که مصوبه مجالس پیشین درباره حقوق مدیران سیاسی را اصلاح کنیم تا موضوع کامل منتفی شود.
 
صبح امروز یکشنبه، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های کمیته امداد امام خمینی که در مجلس شورای اسلامی بر پا شده است، درباره فعالیت‌های این کمیته گفت: این کمیته بنا بر مسئولیت اسلامی ایجاد شده و مخاطب آن، افرادی هستند که نیاز به خدمات گوناگون دارند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی باید همواره مورد تکریم و حمایت نهادهای گوناگون و قوای سه گانه باشد تا بتواند نیازهای افراد تحت حمایت خود را برطرف کرده و خدمات بهتر ارایه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه برپا شده در مجلس، نشان می‌دهد، جهت‌گیری کمیته امداد برای رسیدن به اهداف درست بوده و و آنها از خدمات اولیه و افراد نیازمند تا کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان و اشتغال برای نیازمندان را در دستور کار قرار دارند.

وی تأکید کرد: بر پایه گزارش مدیران کمیته امداد، در سال جاری برای یکصد هزار نفر در این نهاد انقلابی شغل ایجاد شده و این افراد توانسته‌اند از زیر پوشش کمیته امداد بیرون آیند که این بسیار مطلوب است.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس رویکرد کمیته امداد امام خمینی را مورد حمایت قرار می‌دهد، گفت: در سال جاری، تلاش کردیم بودجه بخش اشتغال زایی کمیته امداد را تقویت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشب درباره قطعنامه اخیر آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران گفت: گزارش اخیر آمانو از فعالیت‌های هسته ای ایران، نادرست و غیر واقعی بود و آژانس هم بر پایه این گزارش اشتباه، قطعنامه صادر کرد.

وی تصریح کرد: من بر این باورم که آژانس برای روابط با ایران، راه اشتباهی در نظر گرفته است و ما باید با اطلاع‌رسانی دقیق، موضوع را برای جهانیان روشن کنیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه از گذشته هم قرار بود ایران به همان میزان که مسیر را شفاف می‌کند، غربی‌ها هم موضوع هسته‌ای ایران را عادی کنند، گفت: ظاهراً این گونه شده است که هر مقدار همکاری ایران بیشتر شد، آنها به جای عادی‌سازی در مسیر متضاد حرکت کردند.

لاریجانی ادامه داد: باید در کشورمان درباره رفتار آژانس تصمیم‌گیری دقیقی شود. به همین دلیل، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأمور شده است تا رفتار و همکاری با آژانس انرژی اتمی را بررسی و چگونگی ارتباط با این نهاد را تجدید نظر کند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه بحث تجدید نظر ایران درباره آژانس جدی است و آیا ممکن است بازنگری در ادامه همکاری ایران و آژانس صورت بگیرد، گفت: کمیسیون امنیت ملی، باید موضوع را رصد کند و به همان میزان که آنها از مسیر اساسنامه آژانس جدا می‌شوند، ما حق داریم موضوع تجدید نظر در رابطه با آژانس را بررسی و تعریف دوباره‌ای داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آژانس انرژی اتمی بخواهد ضوابط و مسئولیت‌ها را زمین بگذارد، نباید انتظار داشته باشد دیگران هم همراهی کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه مجلس برای حقوق مدیران سیاسی گفت: به نظرم، این مصوبه، مصوبه خوبی نیست و در مجلس موضوع دقیقاً روشن نشد.

لاریجانی ادامه داد: به آقای باهنر هم گفتم، باید مسأله در صحن مجلس بهتر باز می‌شد و خود وی هم به من گفت که با موضوع مخالف بود و تلاش‌هایی هم انجام داد؛ اما این موضوع تصویب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اصل این مصوبه در مجالس قبلی تصویب شده بود و تنها ایراد، این است که مجلس هشتم آن را تصویب کرد، گفت: مصوبه مجلس هشتم برای سازمان‌هایی بود که استثنا شده بودند؛ بنابراین، چیزی که رسانه‌ها به عنوان حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی مطرح شد، واقعی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه حقوق مدیران سیاسی، مربوط به مجلس هشتم نیز که در خصوص آن جوسازی می‌شود، گفت: من بر این باورم که این مصوبه سطح درگیری زیادی ندارد که برای آن قانون تصویب شود، حتی قانون گذشته هم باید اصلاح شود و لزومی ندارد که مجلس قانون جدیدی بگذارد.

وی در پایان تأکید کرد: تصمیم داریم که مصوبه پیشین درباره مدیران سیاسی را هم اصلاح کنیم تا موضوع کلی منتفی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم