بازدید 113535

آخرین‌ آمار سرشماری‌ جمعیت تهران

کد خبر: ۲۰۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰ 20 November 2011
معاون استاندار تهران با اعلام اینکه بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن جمعیت تهران 12 میلیون نفر برآورد شده است گفت: از این تعداد حدود 8.5 میلیون نفر تنها در شهر تهران تمرکز دارند.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار مهر زمان اتمام ثبت سرشماری و اعلام جمع بندی نهایی جمعیت استان تهران را تا تاریخ سوم آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شمارش و ثبت سرشماری نفوس و مسکن شهرستانهای استان تهران در سال 90 به اتمام رسیده و در شهر تهران هم تنها 200 هزار خانوار غایب ثبت شده است که شمارش و ثبت این تعداد تا پایان هفته به اتمام می رسد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سازمان ثبت آمار جمعیت خانوارهای استان تهران سه میلیون و 850 هزار خانوار و جمعیت خانوارهای شهرستانهای استان تهران یک میلیون و 20 هزار نفر است.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با بیان اینکه تعداد خانوارهای شهر تهران دو میلیون و 830 هزار نفر ثبت شده است گفت: بر اساس محاسبات و بررسیهای صورت گرفته به طور میانگین هر خانوار حدود سه نفر محاسبه شده و می توان عنوان کرد که جمعیت استان تهران 12 میلیون است.

ترکی اظهار داشت: بر این اساس جمعیت شهروندان تهرانی در شهرستانهای استان تهران حدود سه میلیون و 60 هزار نفر و جمعیت شهروندان در شهر تهران حدود 5/8 میلیون نفر است.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: البته هنوز آمار قطعی استخراج نشده و باید تا پایان هفته صبر کرد ولی نتیجه نهایی اختلاف اندکی با این آمارها خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست