بازدید 61544

گوشت را بیش از 10 روز فریز نکنید

کد خبر: ۲۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳ 19 November 2011
طبق تحقیقات جدید، فریزکردن طولانی مدت گوشت علاوه بر آنکه سبب از بین رفتن ویتامینهای گوشت می شود، سبب بروز اختلال در کار معده و کبد می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قرار گرفتن گوشت به مدت بیش از 10 روز در فریز سبب از بین رفتن پروتئین گوشت و غیر بهداشتی شدن آن و نتیجتا سمی شدن غذا و بروز مشکلاتی برای معده می‌شود.

بر اساس این تحقیق، برای پیشگیری از بیماریهای معده که زمینه ساز اختلال در کار اعضای کلیدی بدن، کبد، کلیه و مغز، می‌شود باید همیشه از گوشت تازه سالم تغذیه کرد.

بیماری کبد به تنهایی می‌تواند منجر به بروز بیماری هپاتیت و اختلالات کبدی شود. این بیماریها در مراحل پیشرفته، سبب مرگ بیمار می‌شوند.

به گفته محققان پاکستانی، دلیل عمده بیماریهای معده، مصرف گوشت ناسالم و عدم پخت مناسب گوشت است.

طبق گزارش گوشت حیوانات بیمار، دارای ویتامین و پروتئین ناچیزی است و استفاده از آن، انسان را بیمار می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۹
لطفا نظرات غیر کارشناسی ندهید.
در آمریکا مدت مناسب برای فریز گوشت 18 ماه و در ایران 12 ماه تعیین شده.هیچ افت پروتیئن و غریه هم اتفاق نمی افتد. چون در دمای زیر 14 درجه هیچ واکنشی اعم از میکروبی و همولیز ووو...اتفاق نمی افتد و اگر اتفاق بیافتد بسیار اندک است.دکتر معصوم زاده.دامپزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
در دمای 18- تقریباً هیچ واکنشی (از نوع میکروبی) اتفاق نمی افتد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
آقای دکتر نوشته شده طبق تحقیقات جدید. بد نیست 1% احتمال بدید دانسته های قبلی ممکنه درست نبوده باشه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
تحقيقي كه منبعش ذكر نشه نميتونه ملاك عمل و توجه باشه .كدوم تحقيق؟ توسط كي؟و كجا؟
آقای تابناک عزیز، اولا خبرهای سلامتی که به همه مردم مربوط می شود را از منابع رسمی و معتبر ذکر کنید، از کی تا حالا پزشکان پاکستانی در مورد امور بهداشتی صاحب نظر شده اند؟؟
ثانیا" الان در همه دنیا بخشی از گوشت مصرفی از راه فریز کردن و حمل و نقل دریایی فرستاده می شود، خود ما گوشت از برزیل وارد می کنیم و امریکا هم صادر کننده بزرگ گوشت است، آیا ژاپنی ها و اروپایی های وارد کننده، عقلشان به این موضوع نرسیده؟
ثالثا" بین از بین رفتن خواص و سمی شدن تفاوت هست، زمانی ما می گوییم که اگر غذایی زیاد بجوشد، ویتامین سی آن از بین می رود، ولی قرار نیست که اگر چیزی از بین رفت فورا سم جای آن را بگیرد!
رابعا یک تحقیق علمی دقیق، مبتنی بر آمار و بررسی های عمیق و طولانی است، اما در این خبر نه اسمی از سموم مورد اشاره آمده، نه محل تحقیق نه چگونگی آن
آیا بهتر نیست این خبرها را ابتدا با مسئولین بهداشتی هماهنگ بفرمایید!!!
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
سلام ناشاس خوب
توضیحاتت بنظر کامل و عقلانیه
ولی بهتر بود بجای کلمات عربی"ثانیا و..." از کلمات ایرانی استفاده کنین.ممنون
ای بابا ما تا گوشت به دست ما برسه 6 ماه تو فریزر بوده.
کی‌ می‌خواهیم یاد بگیریم وقتی چنین خبرهایی می‌دیم مرجع علمی اون رو هم مشخص کنیم. منم تو خونه‌ام می تونم بشینم بگم گوشت قرمز رو با هویج بخوری چشم راستت آب مروارید میاره! اگر منبع علمی چنین اخباری رو درج کنید علاقه مندان می‌تونند صحت یا سقم خبر رو تشخیص بدهند.
اگراین مطلب درست است پس چراطبق قانون برای گوشت فریزشده مدت انقضاء یکسال رامشخص کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
دمت گرم داش با این جوابت کلی حال کردم
پس با گوشت هاي برزيلي و هم چنين موادي كه در سوسيس كالباس ها است چه كنيم

بنابراين گوشت منجمد نخريم و اميدوار باشيم زاد و ولد گوسفندان خودمان زياد بشه.
خيلي سال به سال رنگ گوشت رو نمي بينند خيلي ها هم كه ميخورند نوع يخي برزيلي مي خورند .
قربونت برم اگه ما گیرمان بیاد مطمئن باش فریز نمی شه - ما گوشت بخواهیم استفاده کنیم همبرگر می خوریم که آن هم کاملا فریز شده است . لطفا این مسله را به 1 در صد جامعه بگید که گوسفند می گیرن گله ای ، تو فریزاشون میزارن بعد هم گند میزنن به گوشت به قول گفتنی ( نه خود خورم نه کس دهم گنده زند به سگ دهم )
ها؟؟؟ كدوم گوشت؟؟؟ ميدونيد چنددوقته گوشت نخورديم؟؟؟
راستی گوشت کیلو چند شد؟
اين باز يه شايعه براي گران كردن قيمت گوشت هست ؟
من در کلاسهایم به اینگونه خبر ها که بدون ذکر منبع علمی یعنی بدون استناد به مقاله و شماره نشریه و درجه علمی آن درج میشود میگویم خبرهای روزنامه ای سپس اشاره میکنم از آدم تحصیل کرده بعیداست که به اینگونه چیزهای عامه پسند استناد کند. شما دارید واقعیتهای غلمی را با یک خبر آبکی زیر سوال میبرید؟البته که گوشت تازه بهتر است ولی این حرف شما بسیار آبکی است!
گوشت را نشان بده کارت نباشه به کیفیت چی کار داری عمو
من که فقط سالی یک بار اونهم عید قربان گوشت میبینم
قریون اون خدا برم که عید قربان رو گاشت تا ما هم حداقل یک بار گوشت بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
به خاطر اوضاع مادیه یا گیاهخواری؟
میشه اسم اون ویتامینهایی که بر اثر یخ زدن از بین میره رو نام ببرین البته به جز ویتامین سی که منبعش اصولا گوشت نیست و میوه ها و سبزیجات تازه هست.
مشکل اصلي فريز کردن گوشت در يخچال خانگي است که سرماي آن براي حفظ گوشت يخزده خوب است ولي براي فريز کردن آن کافي نيست.براي فريز کامل سرماي منهاي 36 لازم است درحالي که سرماي يخچال هامنهاي15 است و فقط به درد حفظ گوشت قبلا يخزده کامل ميخورد
پس چرا اینقدر گوشت یخ زده وارد کشور می کنید . پس چرا گوشت یخ زده در فروشگاه ها خصوصا در فروشگاه رفاه و اتکا فراوان موجود است؟
یعنی می گید هر 10 روز یک بار گوشت تازه بخریم ؟؟؟؟؟ با پول یارانه ها حتما! پس قبض ها رو چی کار کنیم؟؟؟ وای راستی قرار بود 2 -3 ماه به پول یارانه دست نزنیم!!
تو گوشت بده به ما ما یک روزه تمومش می کنیم ای بابا اصلا این گ.شت چه رنگی
ازقدیم گفتتند ......دستش به گوشت نمی رسه می گه بو میده
خدا پدرتو بيامرزه كي پول داره گوشت قرمز كيليوي 20 هزار توماني بخره تازه بخره و بزاره اين عزيزجانو تو فريز شما داري به گوشت توهين مي كنيد. اخه گوشت 20 هزار توماني جاش تو فريزه يا بايد رو چشا گذاشتش.
واقعااگر صحت داشته باشدنگران کننده است ما از چه کسی بپرسیم که صحت دارد یا نه دوماه پیش یک خبر اومد گفتند سیب مضراست برای دندان درصورتیکه همه اینو شنیده بودند که سیب مثل مسواک میمونه واسه دندان .نمیدونم تابناک اینها را کجا سرهم میکند
گوشت؟ گوشت دیگه چیه؟؟ به حق چیزهای نشنیده و ندیده.
انشائالله اگر گوشتی گیرمان آمد وپولش را داشتیم به روی این تخم چشم !!!
سلام.بیماری تنبلی معده نکنه منبعش گوشت فریز شده باشد؟
نقییییییییییییییییییی نهار نخرده مه
کاش یه نظارتی روی شرکت های داخللی تهیه و توزیع کوشت صورت می گرفت که معلوم نیست گوشت چه جانوری را زیر یک ورق گوشت گوساله می گذارند و با قیمت گزاف به خورد خلق الله می دهند
شکی نیست که مصرف عذاهای تازه بسیار بهتر است . شما تازه این موضوع رو فهمیدین؟
گوشت ! گوشت ! گوشت
خدا پدرتو بیامرزه تابناک که مارو یاد گوشت انداختی داشت حسابی یادمان می رفت ولی دروغ چرا چند شب پیش دعوت یک حاجی بودم که چلوگوشت خوبی داد وقت صرف شام یاد بچه های ...افتادم و لقمه زهرم شد .به خدا راست می گم !
خانواده من چند ساله گوشت یخزده مصرف میکردیم و متاسفانه اخیرا سه مورد سرطان در یک خانواده 5 نفری !! پدرم خواهرم و خودم .. البته من نمیگم این ناشی از گوشتهای یخزده بوده اما نمیتونم هم بگم که یقینا از مصرف اون گوشتها نبوده ....
خداييش خوردن گوشت تازه حتي اگر بشه روز به روز خريدش خيلي خوشمزه تره ، فقط حيف كه وقتشو نداريم، ضمنا يادمون نره: كم بخور خوبشو بخور و از اين حرفا ...
ببينندگان عزيز زياد ناراحت نشين منظور خودشونو مي گن که دارند و گوشت گرم مي خرند من و شما بايد گوشت يخ زده برزيلي که دو کيلومتر اونور تر از کرجه رابخوريم که سه روزه گوشت از اونجا مي رسه تهران . هفت روز هم توي فريزر باشه جمعا مي شه ده روز پس مسئله حل حله !
پس جريان اين گوشتهاي يخ زده وارداتي كه دولت از اون سر دنيا و پس از ماهها بدست مردم و بخصوص بيمارستانها و رستورانها و سلف هاي دانشجويي ميده و معلوم نيست طي اين مسافت طولاني چند بار يخ آن باز و مجددا منجمد شده چي ميشه؟!! از اين نكته مهمتر مسئله سلامت مواد غذايي است كه معلوم نيست دام و طيور با چه شيوه هاي غير بهداشتي تغذيه و كشتار ميشن! نمونه آن چند سال قبل از تلويزيون صحنه اي نشان داده شد كه گوسفندان در حال چرا در زباله هاي جمع آوري شده از منازل و بيمارستانها بودند كه مسلما گوشت چنين دامي به انواع كيستها مبتلاست و انتقال آن به مصرف كننده اجتناب ناپذير ، تا بحال فكر مي كرديم ماهيان لاقل چون در دريا زندگي مي كنند از اين امر مصونند كه آنهم اخيرا گزارشي از آلودگي آب درياي خزر و خليج فارس به انواع پسابهاي صنعتي ،خانگي و مواد نفتي پخش شد و اذعان داشتند آلودگي آب موجب بخطر افتادن سلامت گوشت و حتي حيات اين ابزيان ميشه از اين كه بگذريم سلامت پخت نان در نانوائي ها و طبخ غذا در رستورانها نيز خالي از اشكال كه چه عرض كنم در برخي موارد فاجعه است در نانوايي كه يك نمونه آن خود به چشم ديدم خميرگير در طغار خمير دست و صورت خود را شست و با همان آب خمير را تهيه و در مقابل اعتراض گفت اگر فكر مي كني بقيه نانوائي ها غير اينه برو از جاي ديگه بخر و يا وقتي سوسك موجود در سوپ رستوران را به مسئول مربوطه نشان دادم گفت اين طبيعيه در همه آشپزخانه ها به وفور سوسك موجوده و خوب حالا يكي هم نصيب شما شده!! و يا آلودگي سيفي جات كه در فاضل آبهاي شهري و صنعتي بعمل مياد! حالا اينارو ول كردي به گوشت بيش از ده روز مانده در فريزر گير دادي! آنهم براساس اظهار نظر دانشمندان پاكستاني؟!!!
گوشت فريز شده حتي براي مدت كوتاه هم خوب نيست .گوشت هاي برزيلي كه مثل كاه ميمونند.بهتر است گوشت كم و تازه مصرف شود .
ما 100 گرم گوشت می خریم یک روز هم نمی مونه تا ماه بعد هم هیچ خبری از گوشت نیست
فواید انجماد
در دنیای مدرن امروزی، حساسیت بالای کیفیت ، روش استحصال، نگهداری و حتی نحوه انتقال مواد غذایی باعث توجه بیش از پیش به صنعت بسته بندی شده است . در این میان نا گفته پیداست که گوشت قرمز به عنوان مهمترین منبع کسب پروتئین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
گوشت قرمز با بهره بردن از فناوری های جدید بسته بندی اعم از وکیوم ، روش MPA و . . . بهبود قابل توجهی یافته است ، اما متخصصین امر بهداشت هنوز بر این باورند که انجماد گوشت مقبولترین روش حفظ سلامت و کیفیت آن طی مراحل پخش و نگهداری می باشد. متأسفانه و علیرغم این واقعیت، در کشور ما گرایش عام به استفاده از گوشت گرم، با وجود تمام کاستی هایش بیش از گوشت منجمد بوده است . اما در این میان نکته بسیار مهمی که نادیده گرفته می شود عدم توانایی فریزرهای خانگی در انجماد سریع گوشت می باشد. حتی قویترین فریزرهای خانگی که برودتی معادل 20- درجه سانتیگراد ایجاد می کنند برای این منظور مناسب نیستند و تنها برای نگهداری گوشت های منجمد طراحی شده اند.
به لحاظ بهداشتی، گوشت باید به صورت صنعتی در برودتی بین 30- تا 45- درجه سانتیگراد و آن هم تحت جریان شدید هوا منجمد شود در غیر اینصورت کریستالهای درشتی در بافتهای عضلانی گوشت پدید می آید که باعث پارگی جدار سلول ها میشود.
سرازیر شدن خونابه و از دست دادن مقدار قابل توجهی مواد مغذی نشانگر همین امر است. در مقام مقایسه، در روش انجماد صنعتی به هنگام رفع انجماد تنها مقدار بسیار اندکی خونابه ایجاد می شود که کاملاً طبیعی است و همین مقدار در گوشت گرم نیز قابل مشاهده است . در روش انجماد صنعتی به دلایل ذکر شده کیفیت اولیه گوشت کاملاً حفظ شده و این نوع گوشت منجمد تا یک سال پس از تولید نیز بدون از دست دادن کیفیت خود قابل نگهداری در فریزرهای خانگی می باشد. ضمناً این نوع روش انجماد به ترد شدن گوشت نیز کمک می کند. و به هنگام دیفراست ( رفع انجماد ) برای این‌ که سلول‌های ماهیچه‌ای گوشت آسیب کمتری ببیند و ارزش تغذیه‌ای گوشت کاهش پیدا نکند، ۲4 ساعت قبل، مقدار گوشت مصرفی را از فریزر خارج کرده و در محیط یخچال قرار داده تا به هنگام دیفراست تمامی سطح و عمق گوشت بطور یکنواخت به مثبت 4 درجه سانتیگراد برسد تا برای پخت و پز آماده شود. این امر باعث میگردد تا ارزش غذایی گوشت حفظ شده و از رشد باکتریها جلوگیری گردد.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی