بازدید 2106

چشم انداز 30 میلیارد دلاری مبادلات ایران و ترکیه

در این دیدار چگونگی مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر و تاثیر آن بر تروریسم را بررسی کردیم و درباره تحولات منطقه به ویژه در ارتباط با سوریه گفتگوهایی صورت گرفت که دو طرف دیدگاه های خود را بیان کردند.
کد خبر: ۲۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴ 17 November 2011
رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ترکیه روز پنجشنبه پس از دیدار با علاءالدین بروجردی در آنکارا به خبرنگاران گفت: ترکیه اقدامی را که به کشور دوست و همسایه 'ایران' ضرری وارد کند نمی پذیرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ، بوزکر ضمن ابراز خرسندی از حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در مجلس این کشور گفت: ایران کشور همسایه بسیار مهمی برای ترکیه است و در مذاکرات امروز روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور بررسی شد و در باره راههای توسعه همکاری های گردشگری و ارتقای سطح مبادلات تجاری به مرز 30 میلیارد دلار گفتگو شد.

او با اشاره به اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشوری که بیشترین آسیب را از تروریسم متحمل شده اند، گفت: در این دیدار چگونگی مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر و تاثیر آن بر تروریسم را بررسی کردیم و درباره تحولات منطقه به ویژه در ارتباط با سوریه گفتگوهایی صورت گرفت که دو طرف دیدگاه های خود را بیان کردند.

وی افزود: ترکیه به عنوان دوست کشور همسایه ایران هیچ گاه و در هیچ شرایطی اقدامی را که بخواهد به ایران ضرری وارد کند، نمی پذیرد و در این زمینه مجددا به همتای ایرانی خود اطمینان دادیم.

 علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز نخستین دور مذاکرات امروز خود را با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ترکیه بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور اسلامی همسایه و برادر روابط بسیار خوبی دارند. این روابط روبه رشد است. امسال میزان مبادلات دو کشور به 12 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به 15 میلیارد دلار برسد و چشم انداز 30 میلیارد دلاری در روابط را دنبال می کنیم.

 وی با مطلوب توصیف کردن همکاری های ایران و ترکیه گفت: مبارزه با تروریسم یک محور مهم همکاری های دو کشور است. ما مشکل 'پژاک' را داشتیم و ترکیه مشکل 'پ.ک.ک ' را دارد و معتقدیم که تروریسم پدیده شومی است که در هر جا باید با آن مبارزه کرد.

بروجردی قرار است امروز با رییس جمهور و رییس مجلس ترکیه نیز دیدار کند.

 بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که دیروز در صدر هیاتی وارد آنکارا شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست