بازدید 2608

صالحي: روابط حسنه با ايران به نفع اروپاست

بسياري از کشورهاي اروپايي خواهان برقراري ارتباط با کشورمان هستند اما اتحاديه اروپا به عنوان يک اتحاديه، مقيد به اجراي مقررات مربوط به خود است که اين موجب مي‌شود در بسياري از موارد کشورهاي اروپايي برخلاف ميل باطني خود با برخي از مصوبات اتحاديه همراهي کنند.
کد خبر: ۲۰۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲ 14 November 2011
وزير امور خارجه گفت: تمامي تلاش ما اين است که با اتحاديه اروپا روابط خوبي داشته باشيم و نياز اتحاديه به ايران يک نياز واقعي است.

به گزارش ايسنا علي‌اکبر صالحي در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني دولت درباره برنامه دستگاه ديپلماسي ايران براي توسعه روابط با اتحاديه اروپا اظهار كرد: همواره با بسياري از کشورهاي اتحاديه اروپا به طور دو جانبه روابط خوبي داشته‌ايم و در عين حال برقراري روابط حسنه و توسعه روابط با اتحاديه اروپا نيز از اولويت‌هاي دستگاه ديپلماسي بوده است.

او خاطرنشان کرد: بسياري از کشورهاي اروپايي خواهان برقراري ارتباط با کشورمان هستند اما اتحاديه اروپا به عنوان يک اتحاديه، مقيد به اجراي مقررات مربوط به خود است که اين موجب مي‌شود در بسياري از موارد کشورهاي اروپايي برخلاف ميل باطني خود با برخي از مصوبات اتحاديه همراهي کنند.

صالحي تصريح کرد: اما در مجموع تمامي تلاش ما اين است که با اتحاديه اروپا روابط خوبي داشته باشيم و معتقديم ايران و اتحاديه اروپا مي‌توانند مکمل يکديگر باشند زيرا نياز اتحاديه اروپا به ايران يک نياز واقعي است.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان افزود: اگر ترکيه روزي به اتحاديه اروپا بپيوندد، بزرگ‌ترين همسايه اتحاديه اروپا، ايران خواهد بود و بنابراين به نفع اتحاديه است که روابط خود را با ايران به گونه‌اي تنظيم کند که در آينده به نفع کشورهاي اروپايي باشد.

وزير امور خارجه درباره اقدامات ديپلماتيک اين وزارت‌خانه در مواجه با تحريم‌هاي احتمالي آينده بر ضد ايران گفت: روابط ديپلماتيک ما همواره تداوم دارد و رايزني‌هاي مفصلي درباره مسائل و تحولات منطقه داريم. مجموعه مسوولان نظام نيز درمورد تحولات اخير منطقه در تماس مستمر با يکديگر هستند.

وي هم‌چنين درباره سفر رييس‌جمهور به قطر و شرکت در اجلاس اپک گازي گفت: در اين اجلاس تعدادي از وزيران و رييسان‌جمهور کشورهاي عضو اپک شرکت خواهند کرد.

صالحي اظهار كرد: هم اکنون وزير نفت کشورمان در قطر حضور دارد و در حال بررسي جلسات کارشناسي است تا در جلسه رييسان کشورهاي عضو، تصميمات لازم گرفته شود.

وزير امور خارجه افزود: از ديگر مباحث اين اجلاس تصميم‌گيري درباره انتخاب دبيرکل اپک است چرا که هم اکنون رياست آن را روسيه به عهده دارد و آن‌ها تقاضا کردند دبيرکلي‌شان بار ديگر تمديد شود که در اين اجلاس تصميم‌گيري خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست